Förslag: Återinför "Visa Nya Inlägg"-knappen

Medlem
Förslag: Återinför "Visa Nya Inlägg"-knappen

Jag har ett förslag:
Jag önskar att ni inför den knapp som fanns i gamla forumet som gjorde att det var enkelt att kolla nya posts sedan man va inloggad sists.

Den hette något i stil med "Visa nya inlägg" och visade alla trådar och avdelningar som en tabell. Det gjorde att man enkelt fick en bra översikt som gjorde läsandet igenom forumet snabbt och bra.

Den nya designen är grym! Men den saknar överblicken man fick med den knappen i gamla.

Jag vet att det finns en funktion som gör att man kan bevaka trådar, men om det inte går att få tillbaka knappen "visa nya inlägg" så kansk e ni kan skapa en annan funktion.

Förslag nr2:
Att man kan bevaka forumavdelningar istället för enstaka trådar. Om jag t.ex. tycker att MMO, DAoC, WoW, D2, UT och Allmänt Hårdvara är av intresse så kan man klicka in dem i bevaka funktionen. Den kollar sedan nya posts när man trycker på mina bevakade avdelningar och visar alla posts i dem avdelningarna som är nya sedan man va här sist.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Medlem

håller med...

Medlem

#1:
Vi har den funktionen redan, men det fungerar nu att trådar förblir olästa tills man antingen läser den tråden eller använder sig av att markera-knappen, oavsett om man loggar ut eller inte. Just att inlägg förblir olästa när man loggar ut har varit väldigt efterfrågat. Jag har för mig jag har påtalat om att ha en snabblänk till listan över olästa inlägg, vilket antagligen kommer i framtiden. Tills dess så finns funktionen i forumsöknings-sidan (kolla i menyn till vänster).

#2: Jag antar att du menar forumen istället för avdelningarna. Jag har inte sista ordet men jag är inte helt övertygad över funktionen eftersom man rätt tydligt ser om någon skrivit i forumet och vilka trådar det är.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

W2k
Medlem

signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Mitt problem som jag hade i ursprungs-posten löste sig med forumsökningen 1-2 dagar efter att jag hittade den på hemsidan...

Vet inte varför ni bumpar en såhär gammal tråd helt i onödan.. ;p


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

För att underlätta för användarna bör nog snabb-funktioner finnas lätt-tillgängliga, tex uppe till höger, 'som i ett annat forum', i den vanliga forums-listningen.

W2k
Medlem

Inte en dum idé. En snabbknapp för "olästa inlägg sedan senaste inloggning" borde inte vara svårt att trycka dit...


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

W2k
Medlem

Såja. Jag har lagt in en snabbknapp ("Nya inlägg") som går direkt till forumsök på "olästa inlägg sedan senaste inloggning". Flyttade också upp "Markera alla"-knappen så att alla knappar ligger tillsammans.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

När kommer "Markera alla"-knappen även markera nyhetssnack som läst? ;p


signatur

Quake? Är det smittsamt?

1
Skriv svar