Se Far Cry: Primal på pc med maxgrafik

Robot
Se Far Cry: Primal på pc med maxgrafik

FZ visar dig om livet som djurovän.

#ubisoft, #far-cry-primal


Medlem
Se Far Cry: Primal på pc med maxgrafik

Vad kör ni med för grafikkort?

Redaktör
Skrivet av Ghoztatic:

Vad kör ni med för grafikkort?

Geforce GTX 980 Ti.


signatur
Medlem

Hänvisar till : https://www.youtube.com/watch?v=vDpKx_a1bW8
Där Totalbiscuit tar upp att youtubes system för dessa nya spel är förlegade. Kvaliten syns tyvärr inte så bra. Det man kan göra är att sampla om videon så att vi som tittar kan välja 1440P60 för att se ett någorlunda "snyggt" kvalitetsvideo. Annars får man bara en massa blurr och artifakter som videon tyvärr visar här med.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ghoztatic:

Vad kör ni med för grafikkort?

Geforce GTX 980 Ti.

Okej, jag måste nog byta kör med GTX 770 och det funkar bra men man vill ju alltid köra max på alla inställningar

Medlem

Antager att det är en recension på g?
Lite små sugen på detta men verkar väldigt mycket grindande och inte mycket mer av vad jag sett streams.

Medlem
Skrivet av Petrik:

Antager att det är en recension på g?
Lite små sugen på detta men verkar väldigt mycket grindande och inte mycket mer av vad jag sett streams.

Samla material det kommer som under tiden man questar tycker jag, har spelat några timmar och jag plockar det jag råkar komma över under äventyrets gång. Har än inte måstat "söka" uop material utan det kommer naturligt.
Jag tycker spelet är bra och en härlig omväxling till att alltid springa runt med ak47 och granater

Medlem

Inga problem att maxa med ett GTX 970 1080p

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av Petrik:

Antager att det är en recension på g?
Lite små sugen på detta men verkar väldigt mycket grindande och inte mycket mer av vad jag sett streams.

Samla material det kommer som under tiden man questar tycker jag, har spelat några timmar och jag plockar det jag råkar komma över under äventyrets gång. Har än inte måstat "söka" uop material utan det kommer naturligt.
Jag tycker spelet är bra och en härlig omväxling till att alltid springa runt med ak47 och granater

He he, ja lite omväxling hade ju inte skadat
Men det låter ju nice det där då får det nog bli ett köp så man har något att göra i helgen. Tackar så mycket för svaret

Medlem

Ganska medioker grafik om jag får säga det själv. Har sätt Unity-spel från mindre utvecklare som ser bättre ut.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ganska medioker grafik om jag får säga det själv. Har sätt Unity-spel från mindre utvecklare som ser bättre ut.

Spelet är snyggt som bara den men som vanligt är vissa texturer inte så bra som dom kunde vara och elden och vattenfallen kunde varit snyggare men oh my vad najs det är att krypa runt med pilbågen i gräset!

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Inga problem att maxa med ett GTX 970 1080p

Jag vill se dig köra Primal med allt på ultra i settings och ligga över 40fps, not gonna happen!

Medlem

Blev riktigt nära ett köp av grafikkort där, när både FC Primal och The Division följde med, men det ena drog med sig det andra, och till slut satt jag men planer på en helt ny burk för 9-12k. Nu har jag sansat mig och väntar med nytt kort tills Pascal släpps, och köper ett sådant för samma pengar som ett 980 Ti kostar idag.

Medlem

Ser väl helt okej ut men börjar bli lite "trött" på Far Cry nu. Det känns som om det mer är rejält DLC än nya spel sen FC3. Allt känns igen, inget nytt egentligen.

Samla löv
Klättra upp i torn/master/tänd eldar
etc
etc
....

Medlem
Skrivet av Ender:

Blev riktigt nära ett köp av grafikkort där, när både FC Primal och The Division följde med, men det ena drog med sig det andra, och till slut satt jag men planer på en helt ny burk för 9-12k. Nu har jag sansat mig och väntar med nytt kort tills Pascal släpps, och köper ett sådant för samma pengar som ett 980 Ti kostar idag.

Jag är också på vippen att köpa ett nytt kort men när kommer pascal och tror du inte att det blir dyrare än så?

Gnällkuk
Skrivet av Shuriko:

Hänvisar till : https://www.youtube.com/watch?v=vDpKx_a1bW8
Där Totalbiscuit tar upp att youtubes system för dessa nya spel är förlegade. Kvaliten syns tyvärr inte så bra. Det man kan göra är att sampla om videon så att vi som tittar kan välja 1440P60 för att se ett någorlunda "snyggt" kvalitetsvideo. Annars får man bara en massa blurr och artifakter som videon tyvärr visar här med.

Har inget att göra med nya spel, det här fenomenet har funnits i åtminstone 3-4 år, säkert längre. Så fort det är massa saker som flyger runt på skärmen, som damm, löv eller liknande så blir det så här med artefakter.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Releasehästryttare
Skrivet av Shuriko:

Hänvisar till : https://www.youtube.com/watch?v=vDpKx_a1bW8
Där Totalbiscuit tar upp att youtubes system för dessa nya spel är förlegade. Kvaliten syns tyvärr inte så bra. Det man kan göra är att sampla om videon så att vi som tittar kan välja 1440P60 för att se ett någorlunda "snyggt" kvalitetsvideo. Annars får man bara en massa blurr och artifakter som videon tyvärr visar här med.

MM Vi ser massa artifacting i både TBs you FZs video på farcry vilket är illa i sig

Vad jag inte förstår som i detta ny clip jag såg pcgamer laddade upp igår från dark souls 3 så är spelet skit snyggt i youtube och har minimalt med artifacting, jag menar ds3 är ju snyggare än primal ...

(varning: spoilers)

Medlem

Blev något fel med komprimeringen?

1080p 60fps ser ut som värsta DVD upplösningen


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Relik 📜
Skrivet av Devan:
Skrivet av Shuriko:

Hänvisar till : https://www.youtube.com/watch?v=vDpKx_a1bW8
Där Totalbiscuit tar upp att youtubes system för dessa nya spel är förlegade. Kvaliten syns tyvärr inte så bra. Det man kan göra är att sampla om videon så att vi som tittar kan välja 1440P60 för att se ett någorlunda "snyggt" kvalitetsvideo. Annars får man bara en massa blurr och artifakter som videon tyvärr visar här med.

MM Vi ser massa artifacting i både TBs you FZs video på farcry vilket är illa i sig

Vad jag inte förstår som i detta ny clip jag såg pcgamer laddade upp igår från dark souls 3 så är spelet skit snyggt i youtube och har minimalt med artifacting, jag menar ds3 är ju snyggare än primal ...

(varning: spoilers)

Det beror på säkert på saker som spel och miljöer, fler detaljer och skiftiningar i färger kräver högre datatakt för att se bra ut. Pausar man DS3-klippet i rörelse är det även där väldigt många komprimeringsartefakter - testa när kameran snurrar i striden runt 19:35!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Avstängd

Något komprimerat så jag fick inte den här originella synen på hur grafiken på PC ser ut.

Gen
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ghoztatic:

Vad kör ni med för grafikkort?

Geforce GTX 980 Ti.

1080p gissar jag?

Inaktiv

Personligen tycker jag att färgerna är lite väl "urvattnade" men det kan vara dimman

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Inga problem att maxa med ett GTX 970 1080p

Ett Titan X klarar ju knappt att ligga över 60 fps på Ultra och 1080p https://www.youtube.com/watch?v=vDpKx_a1bW8

Medlem

Ett scoop:
Ubi använder samma karta till primal som fanns i far cry 4...

Så detta kan såldes ses som en mod till priset av ett nytt spel. Bra jobbat ubi.

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av Ender:

Blev riktigt nära ett köp av grafikkort där, när både FC Primal och The Division följde med, men det ena drog med sig det andra, och till slut satt jag men planer på en helt ny burk för 9-12k. Nu har jag sansat mig och väntar med nytt kort tills Pascal släpps, och köper ett sådant för samma pengar som ett 980 Ti kostar idag.

Jag är också på vippen att köpa ett nytt kort men när kommer pascal och tror du inte att det blir dyrare än så?

Har inte sett några prisuppgifter alls, och jag har dålig koll på hur mycket "Next-gen" brukar ligga över den tidigare, men 7-8k är fortfarande rätt mycket pengar för ett nytt kort, så det beror väl på. Logiskt sett så kanske de vill mjölka några månader till ett sanslöst pris med tanke på den förväntade prestandaökningen, samt hoppas på att sälja av marknadens 980, 980Ti och Titan X. De kommer ju bli fullkomligt ointressanta ifall Pascal presterar uppemot 100% bättre.

SC skriver om den ryktade releasen här: http://www.sweclockers.com/nyhet/21783-nvidia-geforce-pascal-...

Medlem

Det här ser jag fram emot att spela! Jag brukar spela med min brorson.

Medlem

Videon såg ju ut som grötmos jämfört med mina inställningar (kör på high). (och ja, YT var inställt på 1080p)

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ganska medioker grafik om jag får säga det själv. Har sätt Unity-spel från mindre utvecklare som ser bättre ut.

Konsol spel är konsolspel=P

Medlem

Undviker att döda djur i spel överlag. Känns inge bra. Verkar dock som att man är rökt i detta lir.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Undviker att döda djur i spel överlag. Känns inge bra. Verkar dock som att man är rökt i detta lir.

Mestadels är byggt på att döda djur. Hur fan tänker du spela igenom spelet? puff

12
Skriv svar