Exklusivt – hyperrealism och rollspelsfrossa i lovande Kingdom Come: Deliverance

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Natrium:

Riktigt nice video, men STaaaamina.. det uttalas stam"i"na.

Tack!
Och nja, det heter ju faktiskt "uthållighet" på svenska så det engelska uttalet (typ) av ett engelskt ord måste ju vara helt ok.

~Stämina. Lyssna å lär. ;P
http://dictionary.cambridge.org/media/english/uk_pron/u/uks/u...
Roligare var hille-barder, snarare hillebarder. http://sv.forvo.com/word/hillebard/
/tjat

hehe ^^

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Uttalet av hillebard är dialektalt. Går alldeles utmärkt att säga som Bennet gjorde, och det är även den betydligt vanligare varianten.

Vad gäller ordet "stamina" finns det även där flertalet dialekter, i huvudsak brittiska, med ett "ɑː" (forumskoden stöder inte riktigt fonetisk skrift, men du fattar nog) uttal på första A:t i stamina. Ett långt A, helt enkelt. Att han sedan sa ordet med kraftig svensk brytning är en annan femma.

Övervägde mer än en gång att inte ta bort "nog/mm"(flera edits) angående hillebard. Hade det på känn aldrig hört dock, dialekter e kul. ^^

Angående stamina ville jag bara säga att i det vanliga uttalet på Eng är första A-ljudet mer ett "ä". (att söka använda Eng. dialekter i Sverige.. nja tycker jag).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

30+ kommentarer än så länge och INGEN nämner banjospelade eller grisgrymtande?

Medlem

"As promised the Beta Access will be opened soon for Kickstarter backers with Knight Tier and higher and for all new backers with Baron Tier and higher.

Stay tuned for more information here or on our social networks!"

Köpte Baron Tier, men så här står det på profilsidan:

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Natrium:

Riktigt nice video, men STaaaamina.. det uttalas stam"i"na.

Tack!
Och nja, det heter ju faktiskt "uthållighet" på svenska så det engelska uttalet (typ) av ett engelskt ord måste ju vara helt ok.

Fast Kingdom Kam är väl ändå så svengelskt det blir?:)

Frilansare
Skrivet av Komured:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Natrium:

Riktigt nice video, men STaaaamina.. det uttalas stam"i"na.

Tack!
Och nja, det heter ju faktiskt "uthållighet" på svenska så det engelska uttalet (typ) av ett engelskt ord måste ju vara helt ok.

Fast Kingdom Kam är väl ändå så svengelskt det blir?:)

Haha!

Medlem

Det blir nog bra, bara dom fixar det irriterande ljudet från facklan

Quake-konnässsör

Verkar lovande, får hålla mina ögon öppna på detta och se hur de utvecklar detta under året.

Medlem
Skrivet av -=anders=-:

"As promised the Beta Access will be opened soon for Kickstarter backers with Knight Tier and higher and for all new backers with Baron Tier and higher.

Stay tuned for more information here or on our social networks!"

Köpte Baron Tier, men så här står det på profilsidan:
https://i.imgur.com/SwmV4WJ.png

Jag backade spelet i Kickstartern och har Viscount Tier (nästa efter Baron), men det står samma sak vid Beta i min profil.

Det beror bara på att betan inte är släppt ännu. Jag läste nyss i Kingdom Come-forumet att det senaste budet är 3 mars.

FM-guru
F.d. Sisyr

Fantastiskt hur realistisk topografin i spelet är, och man blir ju inte förvånad av att höra att utvecklarna hämtat den från verkligheten.

Medlem

Hade varit trevlig med en video från Vimeo istället, där man faktiskt kan se de vackra skogarna ni snackar om.

https://www.youtube.com/watch?v=dJQX0tZsZo4

Medlem

Så sjukt snyggt! Ser fram emot det färdiga spelet!

Medlem

Skogarna var väldigt snygga. Alltså, bisarrt snygga. Liksom känslan för detaljer som Bennet snackar om. Dock får jag också hålla med om att ansiktena ser stela och döda ut, speciellt ögonen. Animationerna var inte så flytande, man såg det var 2 skilda som avlöste varandra, speciellt i striderna mellan de två krigarna samt tanten som sopade. Gå fram, stå still i ½-1 sekund, sedan trolla fram kvasten och sopa.

Ser mycket, mycket lovande ut men som Bennet och sade, det ser ut att finnas VÄLDIGT mycket kvar att arbeta med.


signatur

I drank what?

Medlem

Detta komr kanske att bli kärlek, Ska ha ett mört öga vidöppet för detta spel.

12
Skriv svar