Till havs i ny expansion till Europa Universalis IV

Robot
Till havs i ny expansion till Europa Universalis IV
Medlem
Till havs i ny expansion till Europa Universalis IV

Det börjar bli lite för många DLC vid en hög price point (som nyspel). Handlade precis allt ett tag, men insåg att spelet till slut lätt blev dyrare än vad jag lagt på SC och slutade.

Medlem

mmm lite många börjar det bli.
De måste ju förlora kunder på detta eller ?
Förr i tiden släppte de ett spel + 2-3 stora expansioner. Till Eu 4 har det väl redan släppts 5-6 dlc i prisnivån för en expansion plus ett 20-tal billigare ?

Medlem

Ja, det är nog nu Paradox, börja arbeta med ett nytt EU istället för att kränga nya dlc:s hela tiden!

Många spelare klagar på EA, Ubisoft, Activision och de andra stora drakarna vad det gäller dlc:s, men de ligger samtliga mil efter Paradox när det kommer till antal gjorda dlc till ett visst spel, varav många är totalt menlösa och enbart innehåller kosmetisk lullull.

Medlem

Härligt med mer gameplay och tragiskt med folk som sitt och gnäller på det.
De är värd varje krona de får in.

Medlem
Citat:

Roligt i början, men sen tar det kontrollen över ditt liv

Japp...

Citat:

och du dör hela tiden.

Nja... inte hela tiden

Medlem
Skrivet av Chomag:

Ja, det är nog nu Paradox, börja arbeta med ett nytt EU istället för att kränga nya dlc:s hela tiden!

Många spelare klagar på EA, Ubisoft, Activision och de andra stora drakarna vad det gäller dlc:s, men de ligger samtliga mil efter Paradox när det kommer till antal gjorda dlc till ett visst spel, varav många är totalt menlösa och enbart innehåller kosmetisk lullull.

Nej, det är inte nog. Inte på långa vägar.
Alla deras kosmetiska DLCs är tydligt märkta och är lätta att undvika om man inte vill ha dem.
De övriga är alla värda varenda krona!
Alla av dem har gett mig mer gameplay än de flesta spel.

Med tanke på hur de tar hand om sina kunder så kommer jag fortsätta att stödja dem.

Tog denna för ett par veckor sedan

Medlem
Skrivet av hellspooned:
Skrivet av Chomag:

Ja, det är nog nu Paradox, börja arbeta med ett nytt EU istället för att kränga nya dlc:s hela tiden!

Många spelare klagar på EA, Ubisoft, Activision och de andra stora drakarna vad det gäller dlc:s, men de ligger samtliga mil efter Paradox när det kommer till antal gjorda dlc till ett visst spel, varav många är totalt menlösa och enbart innehåller kosmetisk lullull.

Nej, det är inte nog. Inte på långa vägar.
Alla deras kosmetiska DLCs är tydligt märkta och är lätta att undvika om man inte vill ha dem.
De övriga är alla värda varenda krona!
Alla av dem har gett mig mer gameplay än de flesta spel.

Med tanke på hur de tar hand om sina kunder så kommer jag fortsätta att stödja dem.

Tog denna för ett par veckor sedan
http://i.imgur.com/3WO36t0.jpg

Naturligtvis är det enkelt att se vilka dlc:s som är kosmetiska, det är inte min poäng utan att man fortsätter att pressa ut dlc:s enligt löpande band principen åratal efter att EU4 släpptes. Nu är många av dem bra, ett par rätt "meh" och ett par totalt värdelösa. Faktum är att jag äger de flesta av dem, även ett gäng av de som bara ger kosmetiska förändringar och musik. Paradox släpper ofta jävligt buggiga spel och prånglar ut mängder av dlc:s, något som andra företag får kritik för (med rätta) och som knappast är försvarligt bara för att man råkar gilla deras spel eller för att de är svenskar.

Själv vill jag hellre ha ett nytt spel än ändlösa dlc:s för 100-150 kr var 3-6 månad då jag har tröttnade på spelet efter dryga 1000 spelade timmar. EU4 är ett riktigt, riktigt bra spel, men det är dags för något nytt helt enkelt.

Medlem

Finns ingen anledning att släppa ett nytt EU när de kan pumpa ut DLC istället. Inget emot det, samma som CK2. Det är ingen som tvingar köpa dig DLCs heller.

De jobbar ju redan på HoI4 & Stellaris.

Är du trött på eu4 tror jag knappast ett "nytt" eu skulle hjälpa


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av hellspooned:
Skrivet av Chomag:

Ja, det är nog nu Paradox, börja arbeta med ett nytt EU istället för att kränga nya dlc:s hela tiden!

Många spelare klagar på EA, Ubisoft, Activision och de andra stora drakarna vad det gäller dlc:s, men de ligger samtliga mil efter Paradox när det kommer till antal gjorda dlc till ett visst spel, varav många är totalt menlösa och enbart innehåller kosmetisk lullull.

Nej, det är inte nog. Inte på långa vägar.
Alla deras kosmetiska DLCs är tydligt märkta och är lätta att undvika om man inte vill ha dem.
De övriga är alla värda varenda krona!
Alla av dem har gett mig mer gameplay än de flesta spel.

Med tanke på hur de tar hand om sina kunder så kommer jag fortsätta att stödja dem.

Tog denna för ett par veckor sedan
http://i.imgur.com/3WO36t0.jpg

Naturligtvis är det enkelt att se vilka dlc:s som är kosmetiska, det är inte min poäng utan att man fortsätter att pressa ut dlc:s enligt löpande band principen åratal efter att EU4 släpptes. Nu är många av dem bra, ett par rätt "meh" och ett par totalt värdelösa. Faktum är att jag äger de flesta av dem, även ett gäng av de som bara ger kosmetiska förändringar och musik. Paradox släpper ofta jävligt buggiga spel och prånglar ut mängder av dlc:s, något som andra företag får kritik för (med rätta) och som knappast är försvarligt bara för att man råkar gilla deras spel eller för att de är svenskar.

Själv vill jag hellre ha ett nytt spel än ändlösa dlc:s för 100-150 kr var 3-6 månad då jag har tröttnade på spelet efter dryga 1000 spelade timmar. EU4 är ett riktigt, riktigt bra spel, men det är dags för något nytt helt enkelt.

Nya Hearts Of Iron är ju iallafall i antågande.

Men kommer vänta att införskaffa även det tills samlingen finns ute.

Medlem

Vid varje expansion så brukar det blir c:a 30-100 extra timmars speltid. Helt klart värt slantarna. Dessutom när man lirar multiplayer så behöver endast hosten expansionen vilket gör det ännu mer prisvärt. Enda jag egentligen stör mig på i DLC väg är att det ligger en massa eböcker i DLC listan som man måste undvika varje gång det är rea.

Medlem
Skrivet av Chomag:

då jag har tröttnade på spelet efter dryga 1000 spelade timmar

Det där var allt du behövde skriva, istället för en massa dravel.
Och som KlosterKatten skrev, då lär inte ett "nytt EU" hjälpa dig.

Medans vi andra gläds åt mer innehåll så kan ju sitta och sura eller testa dig på CK2, HoI3. Men passa dig, de släpper regelbundet innehåll till CK2.

Ambassadör
Xbox

Paradox 23334 DLC's är ju en stående post på inköpslistan när det vankas Steam-reor och dylikt! Oftast väl värt pengarna, då de faktiskt förbättrar sina spel hela tiden.


signatur

Jump in.

Medlem

Sedan de stoppade mina utrikiska inköp av billiga DLC har jag slutat helt. Jag har annat att spela i så fall. Dwarf Fortress är tex gratis och bättre än samtliga spel.

Medlem

Jag köpte EUIV för länge sen. Sen när väl expansionerna började komma ut så funderade jag på att köpa. Men fy satan vad det kostar. Så jag piratade det för att se skillnaden... Och nej... Varje expansion kostar ju runt 14-20€. Då hoppas man på ett helt nytt spel med tanke på att att orginalet går för 40€. Men nope, skillnaderna är minimala. Detta kommer även vara fallet.

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Citat:

Roligt i början, men sen tar det kontrollen över ditt liv

Japp...

Citat:

och du dör hela tiden.

Nja... inte hela tiden

*picture*

Jepp, inte hela tiden =P

Medlem

Stör mig inte på att säljer mycket DLC. Men jag stör mig faktiskt på att även om man inte köper så ändrar nya dlc spelet mycket.
Man kan ha en full funktionell produkt vid DLC 3 om man har köpt allt. Har man sedan slutat köpa så har man vid DLC6 ett spel som är fullt med stora ändringar varav mycket är låst eftersom man inte har köpt alla DLC.
Man kanske kan bta till ångon gammal version på steam men då är man låst från achievement och eventuellt multiplayer.

Medlem
Skrivet av peggleball:

Stör mig inte på att säljer mycket DLC. Men jag stör mig faktiskt på att även om man inte köper så ändrar nya dlc spelet mycket.
Man kan ha en full funktionell produkt vid DLC 3 om man har köpt allt. Har man sedan slutat köpa så har man vid DLC6 ett spel som är fullt med stora ändringar varav mycket är låst eftersom man inte har köpt alla DLC.
Man kanske kan bta till ångon gammal version på steam men då är man låst från achievement och eventuellt multiplayer.

Fast med Europa Universalis kan du som inte ha några DLCer joina ett multplayer spel med någon som hostar ett spel som har all DLC. Då får även du som joinar dessa DLCer i ditt spel under multiplayer spelet. Så du behöver inte alla DLCer för att kunna spela dem i multiplayer.

Edit: Efter att jag hade skickat meddelandet så läste jag igenom det jag hade skrivit... Det är långt ifrån den bästa Svenska jag någonsin skrivit... Men jag låter det vara ändå.

Medlem
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av peggleball:

Stör mig inte på att säljer mycket DLC. Men jag stör mig faktiskt på att även om man inte köper så ändrar nya dlc spelet mycket.
Man kan ha en full funktionell produkt vid DLC 3 om man har köpt allt. Har man sedan slutat köpa så har man vid DLC6 ett spel som är fullt med stora ändringar varav mycket är låst eftersom man inte har köpt alla DLC.
Man kanske kan bta till ångon gammal version på steam men då är man låst från achievement och eventuellt multiplayer.

Fast med Europa Universalis kan du som inte ha några DLCer joina ett multplayer spel med någon som hostar ett spel som har all DLC. Då får även du som joinar dessa DLCer i ditt spel under multiplayer spelet. Så du behöver inte alla DLCer för att kunna spela dem i multiplayer.

Edit: Efter att jag hade skickat meddelandet så läste jag igenom det jag hade skrivit... Det är långt ifrån den bästa Svenska jag någonsin skrivit... Men jag låter det vara ändå.

Man kan också köra äldre versioner av spelet, finns stöd för det direkt i steam. Så det är ett ickeproblem.

Medlem
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av Gagoff:
Citat:

Roligt i början, men sen tar det kontrollen över ditt liv

Japp...

Citat:

och du dör hela tiden.

Nja... inte hela tiden

*picture*

Jepp, inte hela tiden =P

Nej dra mig baklänges, det där är sjukt imponerande!!!

1
Skriv svar