Diablo 2 fyller tio

Robot
Diablo 2 fyller tio

Grattis din gamle kanalje, tack för alla timmar i helvetet.

#blizzard


Diablo 2 fyller tio

"Ett minus här tycker jag..." säger Okänd skribent, skribent...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Ja, vem som skrev recensionen verkar ha försvunnit från våra rullar. Kanske var det Hin Håle själv?


signatur
Medlem

Grattis!

Nu känner jag mig gammal. Jag nötte ju Diablo 2 när det var nytt (och nöter det än idag, ibland!). 10 år har gått snabbt...

Medlem

All hail Diablo! ;D


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av spiken:

Ja, vem som skrev recensionen verkar ha försvunnit från våra rullar. Kanske var det Hin Håle själv?

När han använder ord som "undertiden" och andra lustigheter är det inte konstigt att han hipp som happ blev okänd


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

bäst!

Jag spelar det nu^^


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

mg
Medlem

Ojoj, Har hänt ett par gånger att jag känt mig lite nostalgisk och fått för mig att testa lite DII igen, det var ju så kul back in the day!!

Har slutat med att jag avinstallerat efter fem 5 min pga av upplösning/grafik >,< .

Titan Quest är åandra sidan klart godkänt i väntan på DIII

Medlem

Grattis, detta måste firas!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av mg:

Ojoj, Har hänt ett par gånger att jag känt mig lite nostalgisk och fått för mig att testa lite DII igen, det var ju så kul back in the day!!

Har slutat med att jag avinstallerat efter fem 5 min pga av upplösning/grafik >,< .

Titan Quest är åandra sidan klart godkänt i väntan på DIII

precis, de kan vara kul i 5 minuter men sedan gör sig åldern på spelet sin rätt och man orkar inte med de pixlerade monotoma varelserna mer

Medlem

Fantastiskt spel!
Det roliga är att det är ungefär ett halvår sedan jag spelade det för första gången.
Nötte sönder det i januari-februari

Skrivet av DegJ:
Skrivet av mg:

Ojoj, Har hänt ett par gånger att jag känt mig lite nostalgisk och fått för mig att testa lite DII igen, det var ju så kul back in the day!!

Har slutat med att jag avinstallerat efter fem 5 min pga av upplösning/grafik >,< .

Titan Quest är åandra sidan klart godkänt i väntan på DIII

precis, de kan vara kul i 5 minuter men sedan gör sig åldern på spelet sin rätt och man orkar inte med de pixlerade monotoma varelserna mer

Nu låter det på er som om grafik är allt.
Det är väl ändå bättre med ett roligt spel och medioker/dålig grafik än tvärt om?

Medlem

Massor nostalgi här... kommer ihåg när jag satte personligt rekord på sträckan hemmet-datorbutiken i Landskrona när jag skulle köpa det här spelet. Tror inte jag spelat något spel lika mycket som D2. Sen blev det superkul att lira på LAN när de flesta hade somnat och det bara var "hard core" LAN-are kvar. Suck... vilka minnen! D3 måste vara en värdig uppföljare!

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Nu låter det på er som om grafik är allt.
Det är väl ändå bättre med ett roligt spel och medioker/dålig grafik än tvärt om?

Näe, Titan Quest är bra mycket bättre än Diablo 2 på många saker. Men D2 nötte jag sönder i 2 år..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Vadå ganska betydelselös uppföljare? den äger:D kan ännu få suget att spela det!

Medlem

"Betyget blir 4/5 där längden på spelet..."

Skrattet kom fort

mg
Medlem
Skrivet av v1lle3:

Fantastiskt spel!
Det roliga är att det är ungefär ett halvår sedan jag spelade det för första gången.
Nötte sönder det i januari-februari

Skrivet av DegJ:
Skrivet av mg:

Ojoj, Har hänt ett par gånger att jag känt mig lite nostalgisk och fått för mig att testa lite DII igen, det var ju så kul back in the day!!

Har slutat med att jag avinstallerat efter fem 5 min pga av upplösning/grafik >,< .

Titan Quest är åandra sidan klart godkänt i väntan på DIII

precis, de kan vara kul i 5 minuter men sedan gör sig åldern på spelet sin rätt och man orkar inte med de pixlerade monotoma varelserna mer

Nu låter det på er som om grafik är allt.
Det är väl ändå bättre med ett roligt spel och medioker/dålig grafik än tvärt om?

Nja, DII är ett av de bättre spelen imo, har spenderat åtskilliga timmar med det, men det blir påfrestande/störigt att titta på upplösningen och färgerna nu när man vant sig med "modern grafik".

Medlem

Oh shit... Så länge sen alltså? Spelade sönder min första skiva så köpte en ny och har den ännu stående i en hylla någonstans. Vilka minnen!


signatur

Submission is for the weak

Är Diablo 2 en uppföljare på ett spel "ingen egentligen gillade"??????????????? Nu talar du väl ändå i nattmössan, Spiken!

Medlem

Diablo 1 var ju grymt - första spelet jag verkligen nötte online.. älskade det och blev phett glad när Diablo 2 utannonserades.

Skoj med en gammal recension.. bevis på hur jävligt mkt bättre ni har blivit på den fronten! För D2 recensionen sög verkligen..


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av qayotee:

"Betyget blir 4/5 där längden på spelet..."

Skrattet kom fort

Skulle precis skriva samma sak!

mg
Medlem

Håller med om att diablo1 var grymt, käns som det spelet som satte hack & slash på kartan faktiskt, dock har man blivit aningen mer kräsen sedan dess ^^

Medlem

Godbit, låt oss hoppas att trean blir lika bra. Gameplay troligen, grafisk stil..knappast.

Medlem

bar 10 jaha.. GZ

Medlem
Skrivet av Okänd skribent:

Jag testade Diablo II mest i singel player och till min förvåning tyckte jag att spelet var på tok för kort.

Redan då klagades det på korta spel.

Medlem

fan jag spelar det fortfarande: ) älskar diablo:lod, bästa rollspel som finns!: )


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

spelade alldeles för mycket d2 när det begav sig. Kommer ihåg release dagen för LoD när jag fick morsan att köra mig till närmaste Elgiganten så jag kunde köpa det direkt när de öppnade, back in the day när man var för liten för att köa mitt i natten för att få spelet snabbt :p.
installerar och spenderar väl en 20+ timmar med spelet varje år, tycker det säger en del om kvalitén en så här 10 år senare.

Kan erkänna att jag klarade hell i singleplayer för första gången förra året, riktigt skoj i väntan på ladder reseten som tyvärr dröjde ett år ^

Medlem

Underbar recension. Det var inte bara spelen som utvecklades på 00-talet.

Medlem

Hm... jag älskade ettan också, men det är klart, tvåan var roligare. Kom dock ihåg besvikelsen över att det bara var 640-upplösning på D2... men sedan kom expansionen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

De som klagar på upplösning och dylikt. Det finns upplösnings hack dock funkar dessa så klart inte på battlenet men för den som tar sig en runda i singleplayer eller med polaren via lan så funkar det utmärkt att spela spelet i allt fårn 640x480 till 1920x1200


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

12
Skriv svar