Mass Effect: Andromeda släpps 2017

Robot
Mass Effect: Andromeda släpps 2017

Slut på spekulationerna, inget nytt Mass Effect i år.


Medlem
Mass Effect: Andromeda släpps 2017

Känns bra att de tar sin tid. Men jag vill ju samtidigt ha spelet nu, var många år sen det kom något nytt till Mass Effect-sagan.

Medlem

Skönt att höra att dom inte kallar det rpg internt....då vet man vad som är att vänta.

Medlem

Ay ay ay, jag behöver ett nytt rymd-RPG... Ska jag behöva vänta ända till 2017? :'(


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Gott, då hinner jag med projektet att spela dem i följd vilket jag har tänkt på sedan ME2.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag äter inte julskinka =(

Medlem

"-Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge!"

Så är det bara

Medlem

Jag hoppas bara det finns någon MP i detta som är bra funktionellt och inget skit.

så det har livslängd.

och snälla ge oss lite "fallout" känsla när det gäller modda vapen osv och ge inte ett kasst vapensystem som FA4 har utan ge ett djup med många val som spelar roll. och många utan restruktioner.

hoppas jag iaf!

Medlem

Jag kan mer en gärna vänta, dels då som tidigare nämnt ge utvecklingen av spelet mer tid. Så att det blir mer och bättre i slutändan.
Men också bra så man hinner beta av lite på spel högen.

Men detta är spelet som jag allra mest ser fram emot. Absolut älskar universumet som Bioware gänget har byggt upp, med all backstory, karaktärer och allt annat


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

Medlem

Inget Mass Effect till julskinkan, alltså. Hur känner du inför det?

Med Darth Vaders röst :
Noooooooooooooo !!!

Har spelat igenom alla spelen 5-6 gånger,
senaste gången var på Insanity.
Bättre spelserie får man leta efter, vill ha mer Mass Effect nu


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Även om mass effect är bland mina favorit spelserier så får jag känslan att detta spelet kommer få det att kännas lite utdraget

Medlem

ledsen som fan

Medlem

Jag personligen hade inte gråtit floder om de hade lyckats trycka ut en fin uppgraderad collection till de nya konsolerna innan detta släppet

Medlem

Storyn är bra, miljöerna likaså, men combat har varit ganska enformig. Vet dock inte hur det kan förbättras.

Medlem

Älskar Mass Effect.Hoppas att det är ett RPG och att dom inte dummar ner det ännu mer.

Medlem

Med Johnny Cash i bakgrunden så fick jag den glada känslan av en kobåjpangare i rymden. Fan va fint det hade varit. Saber rider! !

Medlem

;_;

För länge. Jag behöver en kram. Av Garrus.

(det är iofs bättre att de tar sin tid än att de offrar bra saker för att komma ut snabbare)

Medlem
Skrivet av Robez:

Älskar Mass Effect.Hoppas att det är ett RPG och att dom inte dummar ner det ännu mer.

De skriver scifi-actionspel så hoppas inte på för mycket. Behöver å andra sidan inte vara dåligt för det...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Nej tack, blir nog lika värdelöst som 2-3an.

Medlem
Skrivet av Robez:

Älskar Mass Effect.Hoppas att det är ett RPG och att dom inte dummar ner det ännu mer.

Är bara ettan som är och var ett RPG. Resternade var värdelösa cover shooters. Ush.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Robez:

Älskar Mass Effect.Hoppas att det är ett RPG och att dom inte dummar ner det ännu mer.

De skriver scifi-actionspel så hoppas inte på för mycket. Behöver å andra sidan inte vara dåligt för det...

Ja tyvärr har de offrat RPG-biten undan för undan för att tilltala en större publik, detsamma gäller ju även tex. Elder Scrolls och Dragon Age. Det är ju dock mycket tack vare detta som serierna är så framgångsrika.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Robez:

Älskar Mass Effect.Hoppas att det är ett RPG och att dom inte dummar ner det ännu mer.

De skriver scifi-actionspel så hoppas inte på för mycket. Behöver å andra sidan inte vara dåligt för det...

Ja tyvärr har de offrat RPG-biten undan för undan för att tilltala en större publik, detsamma gäller ju även tex. Elder Scrolls och Dragon Age. Det är ju dock mycket tack vare detta som serierna är så framgångsrika.

Disagree. Levelsystem och micro-management är inte vad som gör ett rollspel rolligt. Det är bara spelmekaniken, ett rollspel är ett spel där du kan få inlevelse i rollen och spela den på ett sätt som funkar för dig, samt utveckla egna förhållanden med andra roller.. håller med om att Bethesdaspelen har tappat på det men hela Mass Effect-serien var suverän på det. Jag förstår att du blev besviken om du gillar strategi/micromanagement-biten som de trimmade bort efter ettan men det går det inte till mindre av ett rollspel.

Medlem

Meh, ME3 ger mig fortfarande dålig eftersmak för hela serien. De har mycket att bevisa innan jag ger dom pengar igen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

ME3 var bra och hade ett bra slut som undviker urvattning. ME1 var mer ambitiöst, men sant att det är för mkt av konsol covershooter över övriga. Att det blev framgångsrikt har nog inte så mycket med det att göra, utan budgeten för marknadsföringen och casualplattformarna. Rent spelmässigt (spelbarhet) blev de sämre, men eftersom folk på konsol inte har mycket att relatera till (Halos, Gears of War framgång trots att spelen är mediokra - men var det första som påminde om ett PC-spel) blir det så.

Medlem
Skrivet av Purris:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Robez:

Älskar Mass Effect.Hoppas att det är ett RPG och att dom inte dummar ner det ännu mer.

De skriver scifi-actionspel så hoppas inte på för mycket. Behöver å andra sidan inte vara dåligt för det...

Ja tyvärr har de offrat RPG-biten undan för undan för att tilltala en större publik, detsamma gäller ju även tex. Elder Scrolls och Dragon Age. Det är ju dock mycket tack vare detta som serierna är så framgångsrika.

Disagree. Levelsystem och micro-management är inte vad som gör ett rollspel rolligt. Det är bara spelmekaniken, ett rollspel är ett spel där du kan få inlevelse i rollen och spela den på ett sätt som funkar för dig, samt utveckla egna förhållanden med andra roller.. håller med om att Bethesdaspelen har tappat på det men hela Mass Effect-serien var suverän på det. Jag förstår att du blev besviken om du gillar strategi/micromanagement-biten som de trimmade bort efter ettan men det går det inte till mindre av ett rollspel.

Det där är inte definitionen av ett rollspel/RPG (Det är inte alls samma sak som att 'rollspela') och Mass Effect har egentligen aldrig varit ett riktigt rollspel, utan ett action/äventyrspel med en del RPG-element.

Du har dock rätt i att Elder Scrolls nog har tappat mer än Mass Effect har, ME har trots allt inte förändrats i närheten så mycket som Elder Scrolls och Dragon Age.
Jag har för övrigt aldrig sagt att jag tycker illa om Mass Effect, jag gillar alla tre spelen för vad de är, det gäller både Bioware och Bethesda i allmänhet.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ay ay ay, jag behöver ett nytt rymd-RPG... Ska jag behöva vänta ända till 2017? :'(

Får väl stilla din hunger med System shock, Oni mfl så länge?:)

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Newklear:

Ay ay ay, jag behöver ett nytt rymd-RPG... Ska jag behöva vänta ända till 2017? :'(

Får väl stilla din hunger med System shock, Oni mfl så länge?:)

De verkar inte ha uppdaterat grafiken särskilt nämnvärt i SS enhanced edition, så jag har tvekat lite inför att köpa det. Väntar nog på rea först.

EDIT: Oni spelade jag när det kom ut, men varvade det aldrig. Ska det komma en nyutgåva?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Dunder:

Ay ay ay, jag behöver ett nytt rymd-RPG... Ska jag behöva vänta ända till 2017? :'(

Får väl stilla din hunger med System shock, Oni mfl så länge?:)

De verkar inte ha uppdaterat grafiken särskilt nämnvärt i SS enhanced edition, så jag har tvekat lite inför att köpa det. Väntar nog på rea först.

EDIT: Oni spelade jag när det kom ut, men varvade det aldrig. Ska det komma en nyutgåva?

Ingen aning men vore kul om det gjorde det.

1
Skriv svar