Nyhetskommentarer

Inaktiv
Nyhetskommentarer

Noterar att de är helt särskiljda från övriga trådar. Detta är enligt mig ett stort steg bakåt, särskilt som ni, mig veterligen, vill binda ihop framsidan och forumet mer. Att då distinkt särskilja dessa två blir lite mysko...

Skägg.
10 Chambers

Det är på grund av en nuvarande teknisk begränsning, vi arbetar på det.


signatur
Medlem

Jo, hoppas ni löser detta. Tidigare brukade jag använda det särskilda forumet för att få reda på vilka nyheter är heta och intressanta, för de låg alltid högst upp med massvis kommentarer

Inaktiv

Det är riktigt bra att man kan kommentera direkt vid nyheten men det skulle vara ännu bättre om nyhetskommentarerna samtidigt låg i ett forum. Fast jag antar att det är detta ni arbetar på.

Skägg.
10 Chambers
W2k
Medlem

"Snacka om nyheter" är tillbaka nu. Visas dock inte i forumlistan utan har fått en egen länk i huvudmenyn, precis under "Nyhetsarkiv".

http://www.fz.se/nyheter/discuss.fz


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

Varför har ni inte som det var förut?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Antikvitet

Tekniska begränsningar. All tidigare funktionalitet finns i nyhetssnackdelen, så det här är helt en vanesak.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Det var bättre formulerat Zarkow. *blir röd*


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

tycker med om som det var förut, smidigare
har faktist helt ärligt talat kollat EN gång på nyheter sidan.
normat sett pendlade man ifrån den och snacka om nyheter i timmar ärligt talat, men de dagarna är _aw.
jag personligen orkar iallafall inte ha två fönster öppna eller gå bakåt och leta


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av Shock:

Tekniska begränsningar. All tidigare funktionalitet finns i nyhetssnackdelen, så det här är helt en vanesak.

Eller inte.

Du ser ju inte själva nyheten där och det är i mina ögon helt värdelöst.

Man skummar igenom nyhetssidan och trycker på kommentarsknappen på alla nyheter som är intresserade. Sen går man igenom tabbarna, läser nyheten, och sen vad andra har kommenterat.

Så gör jag i alla fall.

Nu går inte det och det finns ingen(?!!) länk från nyhetstråden till nyheten ens. Så man måste gå leta sig fram till nyhetssidan för att sen hitta nyheten för att se vad tusan nyheten handlade om.

Och även om det fanns en länk så är det klart sämre än att ha själva nyheten i tråden.
Självklart kan det inte vara en nerbantad version eller liknande för då försvinner ju hela vittsen med det.

Hoppas jag missat något uppenbart för det här känns inte genomtänkt för fem öre. Har inte orkat bry mig i ett par veckor nu för att jag tagit för givet att det varigt en bugg eller under utveckling men ...

W2k
Medlem

Det finns visst en länk till nyheten ifrån kommentarstråden. Klicka på nyhetens rubrik till höger om "Snacka om...". Jag medger dock gärna att det skulle kunna vara tydligare.

Mitt förslag är att du öppnar nyheterna istället för kommentartrådarna. Då kan du lätt hoppa till kommentarerna efter att du har läst nyheten, dessutom ser du de senaste kommentarerna direkt.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

Ah, tackar för den.

Att öppna nyheten är det jag gör nu, men det är ett sånt störningsmoment i 'flowet' att behöva klicka ytterligare en gång för att se kommentarerna. Tar visserligen uppskattningsvis 0.3 s men det är ett extra klick och ett rätt störigt sådant.

Ibland vill man dessutom ta en extra titt på nyheten när någon kommenterar något i den, så måste man byta sida, för att sen gå tillbaka.

Allt detta är så enkelt fixat dessutom. Eller, borde vara det i alla fall. Och ser inte en endaste minianledning till varför det inte borde vara så. Utom möjligen lathet men med tanke på den stora omstruktureringen har jag svårt att köpa det.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jo, hoppas ni löser detta. Tidigare brukade jag använda det särskilda forumet för att få reda på vilka nyheter är heta och intressanta, för de låg alltid högst upp med massvis kommentarer

Jag håller med, som synes av OT-kommentarerna i http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=1729 är det klart att många vill ha tillbaka det gamla systemet där man kunde läsa nyheten övers som ett foruminlägg och även efterföljande kommentarer. Detta är något även jag saknar, hoppas vi får se det snart!


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Explain to me like I'm a four year-old...vart ligger den tekniska begränsningen som omnämns?

Medlem

"det finns inga tekniska begränsningar bara lata utveckare"
nä men skämt o sido...

Att hoppa till ett annat forum ifrån "nyhetssnack" med den fina lilla dropdown menyn längst ner fungerar inte. Det borde vara ett förhållandevis lättlöst problem.
Kanske vet ni den "buggen" redan, jag märkde den alldeles nyss iallafall


signatur

shortbow.gif

W2k
Medlem

Det beror på att Nyhetssnack inte är ett forum. Så det visas inte i listan över forum.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Borde det inte bara gå att köra in en länk till nyhetssnack under allt om fz? Sen är det kanske inte rent tekniskt ett forum, men gör en tydligare länk till det från forumet, gärna med en liten läst/inte läst-ikon vid sidan. Det låter väl ganska enkelt?


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

1
Skriv svar