Star Wars-Finn vill också ha singleplayer i Battlefront!

Robot
Star Wars-Finn vill också ha singleplayer i Battlefront!

Vi med! Så ge oss, snälla.


Medlem
Star Wars-Finn vill också ha singleplayer i Battlefront!

Gjorde en väldigt bra roll i senaste filmen. Kan ju alltid hoppas, tror dock det blir en 2a inom en snar framtid. Eller är den en 3an tom?

Medlem

I find this lack of EA-response disturbing.

Medlem

Ja gärna, för då hade man spelat det längre än en kväll...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Bättre att satsa på ett helt nytt singleplayer-spel än ett påtvingat singleplayerläge i ett spel som i princip till 100% kretsar kring multiplayer.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Bättre att satsa på ett helt nytt singleplayer-spel än ett påtvingat singleplayerläge i ett spel som i princip till 100% kretsar kring multiplayer.

Njae, bättre med gratis tillägg till ett spel som borde haft det från början...än $60 för en linjär SP-upplevelse utan överraskningar.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Hade inte multiplayern typ bara.. 4 kartor? xD


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

"Visit your base at UK?" var inte det här spelet gjort av ett svenskt spelbolag (Dice)? eller menade han själva EA kontoret i UK?


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Jag har sagt det förut och säger det igen, tänk frostbite 3 motorn med en komplett sp upplevelse som tidigare battlefront med en touch from dark forces, dark knight-serien och en mp-del med många fler kartor, en editor där folk själva får skapa sina egna banor samt omarbetat karaktärsystem.

Skrota nästa seasonpass och lägg krutet på sp. Men ja, det kommer nog inte att hända trots Boyega... :/


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Bättre att satsa på ett helt nytt singleplayer-spel än ett påtvingat singleplayerläge i ett spel som i princip till 100% kretsar kring multiplayer.

Det säger du? Insurgency är 100% riktat på multiplayer, dom kommer ändå uppdatera grafiken från source till unreal engine 4 och även ge oss ett story läge, helt gratis dessutom.

Man kan bara man vill, det betyder inte att spelet kommer bli sämre, jag skulle inte säga nej till singleplayer i battlefront, då kanske jag till och med har anledning att köpa spelet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Icerock:

"Visit your base at UK?" var inte det här spelet gjort av ett svenskt spelbolag (Dice)? eller menade han själva EA kontoret i UK?

Det är ju ett EA-konto han twittrar med och inte DICE, så jag tar för givet att det var det senare av dina alternativ han menade.

Medlem

Tycker det var ett rimligt svar från EA. Vad gör ens EA UK för något? Fifa och andra sportspel (har ingen aning alls)?

Så att få över lite Star Wars material skulle inte vara helt dumt , annars blir nog John ganska blöt i ögat.
Samt att drafta fram en NDA han måste skriva under innan han får se företagshemligheterna...
Om han kände till mer om Jade och Amy, och det som florerat kring andra Star Wars spel från utvecklare inom EA så kanske även han skulle vänta fint tills de visar upp något från de spelen, speciellt med tanke på att just Jade och Amy är mer kända från att ha skapat narrativt drivna spel och inte multiplayer som DICE.

Dock skulle jag knappast vilja se en SP story gjord till Battlefront eftersom de inte verkar ha så stor kreativ frihet med spelet, vilket troligen skulle betyda att även SP storyn måste vara fokuserad på EP 4,5 och 6. Jag har redan sett de filmerna så jag kan dem utantill.
Jag vill hellre ha något helt nytt och det lär inte hända (Att Dice gör en egen SP del) om Jade och Amy gör varsitt SP spel (Amy jobbar för Visceral och Jade den nya studion i Kanada om jag inte blandat ihop allt).

Sen så är Dice verkligen inte bra på att göra storyn till spel, vilket oroar mig en del för Mirrors Edge Cat.

Medlem
Skrivet av zliddret:

Insurgency är 100% riktat på multiplayer, dom kommer ge oss ett story läge

Coolt =D, kanske ger mig anledning att köpa Insurgency när det spelet får SP story.

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av zliddret:

Insurgency är 100% riktat på multiplayer, dom kommer ge oss ett story läge

Coolt =D, kanske ger mig anledning att köpa Insurgency när det spelet får SP story.

du kan läsa om det här på fz för det var här jag läste om det

Medlem

Jag känner väl spontant att Community Managern inte ville lova nåt sådant besök (sol kommer dra till sig uppmärksamhet) utan att kolla med higher-ups först.

Boyega var min favorit med den nya filmen. Hans karaktär var omedelbart loveable och han spelade honom väldigt engagerande och roligt. Riktigt cool kille!

Medlem

Varför vill folk ha single player? Tråkigt och något du spelar igenom en gång med en tråkigt story ifrån Star Wars som är förutsägbar.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Varför vill folk ha single player? Tråkigt och något du spelar igenom en gång med en tråkigt story ifrån Star Wars som är förutsägbar.

You know nothing.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Haziza:

Varför vill folk ha single player? Tråkigt och något du spelar igenom en gång med en tråkigt story ifrån Star Wars som är förutsägbar.

You know nothing.

Sitt och spela dina SP du


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Varför vill folk ha single player? Tråkigt och något du spelar igenom en gång med en tråkigt story ifrån Star Wars som är förutsägbar.

Medlem

Hmm, hur får du ihop det? Jag saknar inte ens SP i Battlefront och dessutom har de ju sagt att de inte kommer lägga till hjältar ifrån nya Star Wars filmerna vilket för Storyn gör den rätt förutsägbar men whatever! Men jag mår bra av era tårar när jag vet ni aldrig kommer få ett SP i Battlefront!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Haziza:

Varför vill folk ha single player? Tråkigt och något du spelar igenom en gång med en tråkigt story ifrån Star Wars som är förutsägbar.

You know nothing.

Sitt och spela dina SP du

Yep det är roligast ju


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av Necroluster:

Bättre att satsa på ett helt nytt singleplayer-spel än ett påtvingat singleplayerläge i ett spel som i princip till 100% kretsar kring multiplayer.

Njae, bättre med gratis tillägg till ett spel som borde haft det från början...än $60 för en linjär SP-upplevelse utan överraskningar.

Fast då blir det ju inte bra. Singleplayerlägena i tidigare Battlefront och Battlefield är knappast något att hurra över. Det är ju fullt möjligt att göra ett bra singleplayer-Star Wars-spel.

Skrivet av Haziza:

Varför vill folk ha single player? Tråkigt och något du spelar igenom en gång med en tråkigt story ifrån Star Wars som är förutsägbar.

Har du spelat Jedi Knight-spelen? De är helt underbara. Ett sådant i frostbite-motorn skulle vara en dröm.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av Necroluster:

Bättre att satsa på ett helt nytt singleplayer-spel än ett påtvingat singleplayerläge i ett spel som i princip till 100% kretsar kring multiplayer.

Njae, bättre med gratis tillägg till ett spel som borde haft det från början...än $60 för en linjär SP-upplevelse utan överraskningar.

Fast då blir det ju inte bra. Singleplayerlägena i tidigare Battlefront och Battlefield är knappast något att hurra över. Det är ju fullt möjligt att göra ett bra singleplayer-Star Wars-spel.

Skrivet av Haziza:

Varför vill folk ha single player? Tråkigt och något du spelar igenom en gång med en tråkigt story ifrån Star Wars som är förutsägbar.

Har du spelat Jedi Knight-spelen? De är helt underbara. Ett sådant i frostbite-motorn skulle vara en dröm.

You make a very valid point. Ett påkostat nytt spel som är 100% SP vore väldigt kul, men jag tror mest att det är +30:arna som tycker det. Så marknaden kanske inte finns? ...och ojojoj vad jag spelade Jedi Knight-spelen back in the day... <3


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

1
Skriv svar