The Legend of Zelda: Twilight Princess HD

Robot
The Legend of Zelda: Twilight Princess HD

När kritiken hårdnade mot Zelda fanns bara en väg framåt för Nintendo: bakåt.


Inaktiv
The Legend of Zelda: Twilight Princess HD

Fattade aldrig varför animationerna i Twilight Princess var så värdelösa. Link är stel som en pinne när han springer och rullningsanimationen känns inte synkad med hur långt han färdas, svärdsanimationerna är jättesimpla och hästens är bara märkliga. Såg mycket bättre ut i Ocarina/Majoras.

Medlem

Grafik mässigt så ser det nästan identiskt ut med Ocarina of time.. HD-uppskalning

Medlem

Twilight princess har så sköna tempel, Snowpeak Ruins någon?

Medlem

När Yeti-tanten i Snötemplet snurrar runt ett varv med huvudet och får fnatt är ett av de häftigare ögonblicken i Zelda-serien! Skuggtemplet är också riktigt bra!

Medlem

Men flyter spelet på bra ?

köpte wind waker hd till wiiU och tyckte det var en del ställen där där fps gick ner lite väl xD

blir nog ett köp detta för mig dock, fastnade aldrig riktigt för hur wind waker gjorde grafiken å så .


signatur

always use the nubs for cover

VHN
Medlem
Skrivet av Luftman:

Twilight princess har så sköna tempel, Snowpeak Ruins någon?

Åhhh Snowpeak Ruins!! Kan va det bästa templet som ett Zelda spel har erbjudit!


signatur

VHN

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

Men flyter spelet på bra ?

köpte wind waker hd till wiiU och tyckte det var en del ställen där där fps gick ner lite väl xD

blir nog ett köp detta för mig dock, fastnade aldrig riktigt för hur wind waker gjorde grafiken å så .

Av min erfarenhet av att ha spelat spelet ett tag nu så flyter det på bra.

TP är min favorit efter OOT. Dock känns denna HD utgåva en aningen på latsidan. De kunde har gjort lite mer. I alla fall kul att spela spelet i 1080p med skarpa texturer och bättre frame rate. Men önskar att de lagt in fler skuggor för i en del stunder ser det en aningen platt ut. Är nöjd ändå för att atmosfären inte har förstörts.

Medlem

Undra när de ska släppa "nya" Zelda. Kommer det ens till Wii U? Det var ju en av anledningarna varför man köpte Wii U, men det lär väl dyka upp till NX istället

Medlem
Skrivet av Dralion:

Undra när de ska släppa "nya" Zelda. Kommer det ens till Wii U? Det var ju en av anledningarna varför man köpte Wii U, men det lär väl dyka upp till NX istället

Det kommer till båda, som med Gamecube/Wii
Twilight Princess


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Är det remake på Wii versionen?, vissa bilder så är Link en rightie, tycker om Gamecube versionen mer för att den världen är inte spegelvänd och Link är en leftie "Håller svärdet med vänstern"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Sjalv gillar jag avsaknaden av rostskadespelare i Zeldaspelen, det ar en stor del av charmen.

Samma sak kan goras gallande for Metroidserien dar Samus tystnad ar en stor del av stamningen. Man forstorde detta helt nar Samus borjade snacka som en amerikansk tonarstjej i de sista tva spelen.

Hoppas Zelda ej gar samma ode till motes!

Medlem
Skrivet av kadavriak:

När Yeti-tanten i Snötemplet snurrar runt ett varv med huvudet och får fnatt är ett av de häftigare ögonblicken i Zelda-serien! Skuggtemplet är också riktigt bra!

Ja det var faktiskt lite läskigt.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av BigD:

Sjalv gillar jag avsaknaden av rostskadespelare i Zeldaspelen, det ar en stor del av charmen.

Samma sak kan goras gallande for Metroidserien dar Samus tystnad ar en stor del av stamningen. Man forstorde detta helt nar Samus borjade snacka som en amerikansk tonarstjej i de sista tva spelen.

Hoppas Zelda ej gar samma ode till motes!

Instämmer till fullo. Kassa röstskådespelare har förstört mer än ett spel och för Zeldas del räcker det med lite enkla uttryck för att förmedla rätt känsla. Det känns lite som om när de första CD-spelen kom och ALLA spel var fulla med urkassa FMV sekvenser med allehanda klåpare i som låtsades vara filmstjärnor.

Och ja, de som låg bakom Metroid: Other M borde hängas från fötterna. Sämre än Jar Jar Binks.

Medlem

Spelar igenom det på wii nu, precis klar med snowpeak. Sjukt bra!
Världen är ju väldigt stor utanför som tas upp i recensionen så det blir ganska tomt, men är ändå roligt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Utifrån screenshots trodde jag ärligt talat att det var till 3DS.

Medlem

Så vad är den stora skillnaden mellan gamecube/wii versionerna och Wii U?
Funderar på om det är värt att införskaffa hd versionen när man äger redan båda till gamecube och wii


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Aldrig fel att återvända till en gammal goding. Speciellt med upp-hottad grafik. Har en gammal tjock tv bara för att jag ska kunna njuta av det gamla för det ser inge vidare ut på nya platta skärmar.

Medlem
Skrivet av Nercis:

Aldrig fel att återvända till en gammal goding. Speciellt med upp-hottad grafik. Har en gammal tjock tv bara för att jag ska kunna njuta av det gamla för det ser inge vidare ut på nya platta skärmar.

Heh..har 3 tjock tvs i sovrummet och en konsol i vardera och en liten gammal frukost tv med vhs i kontoret med ett 8 bit i kopplat


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem
Skrivet av MrSandman:
Skrivet av Nercis:

Aldrig fel att återvända till en gammal goding. Speciellt med upp-hottad grafik. Har en gammal tjock tv bara för att jag ska kunna njuta av det gamla för det ser inge vidare ut på nya platta skärmar.

Heh..har 3 tjock tvs i sovrummet och en konsol i vardera och en liten gammal frukost tv med vhs i kontoret med ett 8 bit i kopplat

Ja dåså

Medlem

Var det tio år sen? Fuck, jag känner mig gammal...

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Var det tio år sen? Fuck, jag känner mig gammal...

WHAT!! 10 år!!! Jävlar - det känns inte så gammalt tycker jag

1
Skriv svar