Id Software tar sig i kragen och gör ett ordentligt Doom-omslag

Robot
Id Software tar sig i kragen och gör ett ordentligt Doom-omslag

Men du kan också rösta fram ett ännu sämre.

#doom, #bethesda-softworks, #id-software


Medlem
Id Software tar sig i kragen och gör ett ordentligt Doom-omslag

Jag förstår faktiskt inte riktigt kritiken mot omslaget, SÅ jäkla fult är det väl ändå inte.

Vad missar jag?

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Jag förstår faktiskt inte riktigt kritiken mot omslaget, SÅ jäkla fult är det väl ändå inte.

Vad missar jag?

Det är väl inte fult, men oinspirerat, nästan alla shooters har alltid huvudkaraktären i närbild som håller ett vapen på sina omslag.

Medlem

Jag tyckte inte originalet var så dåligt heller. Men alternativ B gav helt klart nostalgi vibbar. Jag förundras över att A ändå fått ca 30% röster.

Medlem

Jäklar va snyggt B sleeven är! Åååh längtar efter Doom!

Medlem

Köper endast digitalt nu för tiden, men för B-omslaget skulle jag nog kunna göra ett undantag.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Båda ser bra ut, men tvåan ger naturligtvis mest nostalgi-känsla.

Det har dykt upp Collector's Edition på prisjakt nu. Tyvärr verkar den endast innehålla en staty och ett steelcase.
Å andra sidan kanske det inte är helt klart vad mer som ska inkluderas.

FM-guru
F.d. Sisyr

Äh, jag är en "less is more"-snubbe, inte minst när det gäller omslag. Alltså; inte så mycket kladd, endast ett fåtal färger och en stilren look. Omslag i stil med XCOM 2, Sunless Sea och Skyrim är min melodi, så jag röstade på alternativ A.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Äh, jag är en "less is more"-snubbe, inte minst när det gäller omslag. Alltså; inte så mycket kladd, endast ett fåtal färger och en stilren look. Omslag i stil med XCOM 2, Sunless Sea och Skyrim är min melodi, så jag röstade på alternativ A.

A är ju skitsnyggt också

Medlem
Skrivet av returpack:

Båda ser bra ut, men tvåan ger naturligtvis mest nostalgi-känsla.

Det har dykt upp Collector's Edition på prisjakt nu. Tyvärr verkar den endast innehålla en staty och ett steelcase.
Å andra sidan kanske det inte är helt klart vad mer som ska inkluderas.

En motorsåg?

Medlem

Satan vad perfekt det nedre alternativet är! Känns som en uppföljare direkt <3 Båda tummarna upp för det här initiativet


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av brunnlake:
Skrivet av returpack:

Båda ser bra ut, men tvåan ger naturligtvis mest nostalgi-känsla.

Det har dykt upp Collector&amp;#039;s Edition på prisjakt nu. Tyvärr verkar den endast innehålla en staty och ett steelcase.
Å andra sidan kanske det inte är helt klart vad mer som ska inkluderas.

En motorsåg?

Det vore något!

Inaktiv

Tycker det svarta också såg bra ut, man får ju tänka på att det är framsida, baksida och rygg.

Releasehästryttare

Gillar det minimalistiska A alternativet .. synd att resten av världen inte tycker som jag

Medlem
Skrivet av Devan:

Gillar det minimalistiska A alternativet .. synd att resten av världen inte tycker som jag

En tredjedel av "världen" håller med dig i alla fall.

Releasehästryttare
Skrivet av returpack:
Skrivet av Devan:

Gillar det minimalistiska A alternativet .. synd att resten av världen inte tycker som jag

En tredjedel av "världen" håller med dig i alla fall.

Jaja, du förstog vad jag menade i allafall ^^

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av returpack:
Skrivet av Devan:

Gillar det minimalistiska A alternativet .. synd att resten av världen inte tycker som jag

En tredjedel av "världen" håller med dig i alla fall.

Jaja, du förstog vad jag menade i allafall ^^

Ja
Själv röstade jag på B, men A skulle fungera lika bra.

Medlem

Synd att B är digitalt gjort medan originalet är gjort för hand. Mister en del av charmen.

Medlem

Helt rätt. Det är så här det ska se ut. Jag röstade på b. Det känns således som att beteshda och id software har ändrat en hel del efter sina fans förfrågan. Bra gjort


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Jag förstår faktiskt inte riktigt kritiken mot omslaget, SÅ jäkla fult är det väl ändå inte.

Vad missar jag?

Ser ju ut som han står å vilar hakan mot logotypen

Medlem

Men även de andra två alternativen är ju inte speciellt representativa heller...

Visst den röda är ju den som representerar spelet bäst. Den sammanfattar ju i alla fall vad man får i spelet rätt bra.

Den svarta tror ju fortfarande att DOOM är ett skräckspel, vilket det inte är.

Så av de två som finns att välja mellan är ju den röda mest representativ för spelet och bör väljas, men den är ändå fult tecknad. Ser fan-made ut...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Självklart röstade jag på B-omslaget! Originellt samt passar den nya stilen.

Medlem

Känner inte för att rösta på nån av dem, om jag skulle rösta på ett så skulle det nog bli A iom att B ser så slarvigt ihopdravlat ut. Kunde de inte sätta in lite mer resurser och göra det ordentligt. Förstår att de vill hitta the old school feel, men om de skall göras på riktigt så är det ju att fixa till en traditionell illustration, gärna airbrush så att det känns äkta.

Är inte helt glad i den homogena färgskalan där heller, känns som de började på något med lite mer färger och sen bara slaskade på ett rött filter för att göra allt mer ihophängande, bättre än så kan de tycker jag!

Kika på omslaget till Doom II tex:

Där har vi intensitet och lite mer varierad färgskala och djup.

Medlem

Machete don't tweet.

Medlem

originalet snyggast


signatur

Meep!

Medlem

B är det självklara alternativet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ett helt blodrött omslag med texen doom med deras typsnitt hade jag velat ha även om de hade varit tråkigt. annars är alternativ B bäst.

Medlem

Den ursprungliga bilden, längst ned, var ju onekligen snyggast.

Trodde faktiskt att de översta bilderna bara var ett skämt.

Medlem

Någon som vet om omslag b finns som wallpaper?

Medlem
Skrivet av Exxo:

Den ursprungliga bilden, längst ned, var ju onekligen snyggast.

Trodde faktiskt att de översta bilderna bara var ett skämt.

Har du nyktrat till nu?

12
Skriv svar