Se första filmklippet från Knights of the Old Republic i Unreal Engine 4!

Robot
Se första filmklippet från Knights of the Old Republic i Unreal Engine 4!
Medlem
Se första filmklippet från Knights of the Old Republic i Unreal Engine 4!

Jag har originalet på steam, men har inte spelat det. Vänta och spela detta istället? Gratis?

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Jag har originalet på steam, men har inte spelat det. Vänta och spela detta istället? Gratis?

Disney lär nog stänga ner det, är förvånad att dom inte har gjort det än.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Detta kan se ofantligt mycket snyggare ut i den motorn, personligen hade jag gärna sett mer fokus på textur bearbetning, vad jag kan se utnyttjar dom inte nyheterna i UE4 för fem öre.

Medlem

Spontant spörsmål är huruvida dom faktiskt får göra det här spelet, eller om det bara kommer bli nedstängt av EA/Disney?

För övrigt vill jag som spelutvecklare påpeka att om dom emot förmodan skulle grafiskt översätta miljöerna i hela spelet, så skulle det fortfarande innebära att bara ungefär 10-15% av arbetet är gjort (just nu skulle jag säga att kanske 0.05 - 0.1%) ... UI, voiceovers (voice actors), valsystem (programmerare), dialogsystem (programmerare), stridssystem (programmerare), follower-system (programmerare), animationer (animatörer), skills (programmerare), ljud (ljudfolk)...

Jag kan tycka att det är roligt att se gamla spelmiljöer omstöpta i modern grafik, och det får man gärna rapportera om samt visa upp... Men att föreslå att det någonsin skulle kunna bli ett komplett spel av det är beyond naivt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av LoffeLuff:

Jag har originalet på steam, men har inte spelat det. Vänta och spela detta istället? Gratis?

Disney lär nog stänga ner det, är förvånad att dom inte har gjort det än.

Det klassas mer som en mod än ett spel. Du kommer behöva originalet för att kunna köra det, och konceptet är inte unikt. Black Mesa, Renegade X och Skywind för att nämna några liknande projekt.

Så länge det är gratis och originalet krävs så tror jag inte att Disney kan göra så mycket för att stoppa projektet.

Medlem

Gahhh. Kan ni inte använda en HTML5 videospelare istället för flash? Jag har ett märkligt OS här, som inte har flash.

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:

Gahhh. Kan ni inte använda en HTML5 videospelare istället för flash? Jag har ett märkligt OS här, som inte har flash.

Det är väl Youtubes standardspelare?

Medlem

Fan jag hoppas det är blir bra, ett av mina favorit spel genom tiderna, så om detta kommer ge mig en anledning att komma tillbaka till spelet i 1920 x 1080 så är jag jätte.glad;)

Medlem

Grymt spel på sin tid.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Preed:

Spontant spörsmål är huruvida dom faktiskt får göra det här spelet, eller om det bara kommer bli nedstängt av EA/Disney?

För övrigt vill jag som spelutvecklare påpeka att om dom emot förmodan skulle grafiskt översätta miljöerna i hela spelet, så skulle det fortfarande innebära att bara ungefär 10-15% av arbetet är gjort (just nu skulle jag säga att kanske 0.05 - 0.1%) ... UI, voiceovers (voice actors), valsystem (programmerare), dialogsystem (programmerare), stridssystem (programmerare), follower-system (programmerare), animationer (animatörer), skills (programmerare), ljud (ljudfolk)...

Jag kan tycka att det är roligt att se gamla spelmiljöer omstöpta i modern grafik, och det får man gärna rapportera om samt visa upp... Men att föreslå att det någonsin skulle kunna bli ett komplett spel av det är beyond naivt.

Det kommer att använda mediaresurser som audio från originalspelet och därmed kräva att man har köpt det. Detta kommer alltså att fungera som ett tillägg till spelet och måste installeras ovanpå en befintlig installation av Knights of the old republic.
Disney kan inte stoppa en mod av den här typen och har inte heller försökt stoppa någon av alla de andra moddar som finns till spelet.

Inaktiv
Skrivet av LoffeLuff:

Jag har originalet på steam, men har inte spelat det. Vänta och spela detta istället? Gratis?

Detta kommer aldrig bli klart.
Det enda som visades upp nu var miljöer liknande de i KotOR byggda i Unreal Engine 4, det kan vilket fan som helst med lite tid knåpa ihop.
Det skulle ta 10 år för dem att få ihop ett helt spel.

Medlem

Spel som aldrig blir klara för 10$ tack.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

First person eftersom? De har inte kunskapen att göra Third?

Finns inge vett att göra kotor till fps.
Marken i modden hintar på att det är miljöerna på kotor, men jag får verkligen inga kotor eller SW-vibbar av det jag ser.

Medlem

Skaparna av modden har en Twitter där dom länkar till deras dev streams och dylikt:
https://twitter.com/apeiron_kotor

Medlem

..samt deras officiella sajt med en FAQ.
http://www.apeirongame.com/

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

First person eftersom? De har inte kunskapen att göra Third?

Finns inge vett att göra kotor till fps.
Marken i modden hintar på att det är miljöerna på kotor, men jag får verkligen inga kotor eller SW-vibbar av det jag ser.

Nej, för att man ännu inte har implementerat spelarmodellen som man sätter framför kameran för att skapa intrycket av tredjeperson.

Medlem

Bloom +800%
Motion Blur +20000%

Tar man bort ljuseffekterna har videon absolut inget att visa. Miljöerna är statiska och väldigt tråkiga. För att liva upp dom finns det en massa ljuskällor som förstärks av överdrivet mycket bloom, något som många kommer hata efter ett tag.
Jag älskar bloom när det används på rätt sätt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av LoffeLuff:

Jag har originalet på steam, men har inte spelat det. Vänta och spela detta istället? Gratis?

Disney lär nog stänga ner det, är förvånad att dom inte har gjort det än.

Det klassas mer som en mod än ett spel. Du kommer behöva originalet för att kunna köra det, och konceptet är inte unikt. Black Mesa, Renegade X och Skywind för att nämna några liknande projekt.

Så länge det är gratis och originalet krävs så tror jag inte att Disney kan göra så mycket för att stoppa projektet.

Spelutvecklare/utgivarna kan alltid stoppa moddar om de vill det är ju dock inte super populärt att göra det.

Medlem
Skrivet av Furrnox:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av LoffeLuff:

Jag har originalet på steam, men har inte spelat det. Vänta och spela detta istället? Gratis?

Disney lär nog stänga ner det, är förvånad att dom inte har gjort det än.

Det klassas mer som en mod än ett spel. Du kommer behöva originalet för att kunna köra det, och konceptet är inte unikt. Black Mesa, Renegade X och Skywind för att nämna några liknande projekt.

Så länge det är gratis och originalet krävs så tror jag inte att Disney kan göra så mycket för att stoppa projektet.

Spelutvecklare/utgivarna kan alltid stoppa moddar om de vill det är ju dock inte super populärt att göra det.

De kan inte göra något alls om man inte kopierar/sprider/publicerar upphovsrättskyddat material eller bryter mot programvarans användarvillkor.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Furrnox:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av LoffeLuff:

Jag har originalet på steam, men har inte spelat det. Vänta och spela detta istället? Gratis?

Disney lär nog stänga ner det, är förvånad att dom inte har gjort det än.

Det klassas mer som en mod än ett spel. Du kommer behöva originalet för att kunna köra det, och konceptet är inte unikt. Black Mesa, Renegade X och Skywind för att nämna några liknande projekt.

Så länge det är gratis och originalet krävs så tror jag inte att Disney kan göra så mycket för att stoppa projektet.

Spelutvecklare/utgivarna kan alltid stoppa moddar om de vill det är ju dock inte super populärt att göra det.

De kan inte göra något alls om man inte kopierar/sprider/publicerar upphovsrättskyddat material eller bryter mot programvarans användarvillkor.

Du inkräktar på andras IP även om du gör en mod.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Furrnox:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av LoffeLuff:

Jag har originalet på steam, men har inte spelat det. Vänta och spela detta istället? Gratis?

Disney lär nog stänga ner det, är förvånad att dom inte har gjort det än.

Det klassas mer som en mod än ett spel. Du kommer behöva originalet för att kunna köra det, och konceptet är inte unikt. Black Mesa, Renegade X och Skywind för att nämna några liknande projekt.

Så länge det är gratis och originalet krävs så tror jag inte att Disney kan göra så mycket för att stoppa projektet.

Spelutvecklare/utgivarna kan alltid stoppa moddar om de vill det är ju dock inte super populärt att göra det.

De kan inte göra något alls om man inte kopierar/sprider/publicerar upphovsrättskyddat material eller bryter mot programvarans användarvillkor.

Och hur är världen i KOTOR inte deras upphovsrättsskyddade material, menar du?

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Ahris:

De kan inte göra något alls om man inte kopierar/sprider/publicerar upphovsrättskyddat material eller bryter mot programvarans användarvillkor.

Och hur är världen i KOTOR inte deras upphovsrättsskyddade material, menar du?

Modden kräver orginalspelet. De upphovsrättsskyddade resurserna i spelet (som kommer länkas in när det spelas, t.ex. en ljudfil) har kunden redan köpt och betalat för. Men jag antar att du menar att man räknar själva världen som upphovsrättsskyddad IP. I så fall skulle all Star Wars fan-fiction vara förbjuden och det är den ju inte.

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

First person eftersom? De har inte kunskapen att göra Third?

Finns inge vett att göra kotor till fps.
Marken i modden hintar på att det är miljöerna på kotor, men jag får verkligen inga kotor eller SW-vibbar av det jag ser.

Håller med. Tror bara de inte har någon koll på spelutveckling. verkar som de bara gör banorna och kallar det "pre-alpha". Istället för o göra alla platser borde de fokusera på o porta spelmekaniken först, men nej då...

Medlem
Skrivet av Incal:

I så fall skulle all Star Wars fan-fiction vara förbjuden och det är den ju inte.

Ingenting är förbjudet tills Disney väljer att gå efter de som använder sig av deras varumärke. Fan art och fan fics som är gratis är ingenting de flesta företag bryr sig om eftersom det fungerar som gratis marknadsföring. Man får ibland använda sig av andras varumärken om det faller under "fair use", men det skulle inte denna mod göra. Om Disney har planer på att göra sin egna remake av KOTOR så skulle den här modden försvinna ganska snabbt, men jag tror inte Disney bryr sig i det här fallet.

1
Skriv svar