World of Warcraft kan bli gratis

Robot
World of Warcraft kan bli gratis

Allt fler onlinerollspel väljer att skippa månadskostnaden, chefsdesignern Tom Chilton svarar på om det även kan ske med det största av dem alla.

#world-of-warcraft


Avstängd
World of Warcraft kan bli gratis

"men så länge ett tvåsiffrigt antal miljoner människor är beredda att betala så finns det ingen som helst anledning att ändra något"
alla äckliga wowar sluta att betala nu! Så det blir gratis!

Vilken kassako!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Skulle inte spela om det var gratis, spelet skulle bli fyllt av småbarn som inte kan engelska, skulle inte gå att köra en jävla pug ens.

Och exakt vad är det som skulle bli annorlunda i jämförelse med nu?:D


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av zhrooms:

Skulle inte spela om det var gratis, spelet skulle bli fyllt av småbarn som inte kan engelska, skulle inte gå att köra en jävla pug ens.

Och exakt vad är det som skulle bli annorlunda i jämförelse med nu?:D

Tänkte precis samma sak grannpojken och hans vänner som går i 3an eller 5an brukar diskutera WoW innan bussen till skolan kommer på morgonen. Och det är faktiskt ganska seriöst snack, de kan namn på saker, monster och platser och vet hur man ska göra här och där. Helt sjukt!

Medlem

Ah... så dom ska kanske skippa månadskostnaden när deras andra MMO kommer ut? Det skulle vara trevligt.

Medlem

"generation gratis"


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Did I hear "Don't stand in fire"?

Inaktiv

World of Warcraft kommer alltid vara störst, bäst och vackrast av alla MMO spel. Bryr mig inte om det kostar i månaden. Det är värt!

Inaktiv

Har aldrig ens spelat ett MMO på grund av kass hårdvara och är därför inte det minsta insatt.
Men i år var skatteverket god mot mig och gav mig en ny burk... Så Vilka är de bästa gratis alternativen?

Medlem

Hoppas inte att det blir gratis. Finns inget sämre än itemshops och sån smörja.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Stackars människor som spelar WoW. När ska dom sakffa sig ett, så kallat, liv. :/


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem
Skrivet av Kveldulver:

Har aldrig ens spelat ett MMO på grund av kass hårdvara och är därför inte det minsta insatt.
Men i år var skatteverket god mot mig och gav mig en ny burk... Så Vilka är de bästa gratis alternativen?

Där är en sida på en hel del alternativ till WoW.

Massa olika MMORPG


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem
Skrivet av Gottn:

Stackars människor som spelar WoW. När ska dom sakffa sig ett, så kallat, liv. :/

För att alla som spelare wow kör 24/7.......


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Gottn:

Stackars människor som spelar WoW. När ska dom sakffa sig ett, så kallat, liv. :/

World of Warcraft är precis som alla andra spel. Vad snackar du för goja? Jag lirar World of Warcraft och har ett bra liv, bra betyg och många vänner.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Skulle inte spela om det var gratis, spelet skulle bli fyllt av småbarn som inte kan engelska, skulle inte gå att köra en jävla pug ens.

Precis som det är idag då menar du?
Inte en trut på WoW kan stava, skriva korrekt samt ständigt användande utav: LOL, kek, rofl, haxxor, noob, n00b etc etc.

Jag hatar dem.. över allt annat.

Medlem

Bland spelen i Gottns lista så tipsar jag om DDO, fast då ska man iofs helst vara lite insatt i D&Ds värld.

Tror nog det dröjer ett bra tag innan WoW blir gratis, men vissa tendenser har man ju sett till att spelare är redo att betala för "premiumsaker", så tanken är väl inte helt tokig. Inte för att jag skulle spela det om det blev gratis, fick mina månader med spelet och sen tackade jag för mig.

Medlem

Vad är det som "kund" man får för sin månads kostnad?


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

På tanke hur mycket saker de mjölkar ut på produkten så självklart behöver de inte månadskostnaden.
Här har ni en ny mjölksak http://us.blizzard.com/store/details.xml?id=1100001062


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Icerock:

På tanke hur mycket saker de mjölkar ut på produkten så självklart behöver de inte månadskostnaden.
Här har ni en ny mjölksak http://us.blizzard.com/store/details.xml?id=1100001062

Pinsamt. :B

Ne, kommer ändå inte spela wow även om det blir gratis. Sånt ruskigt dåligt spel.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Gottn:

Stackars människor som spelar WoW. När ska dom sakffa sig ett, så kallat, liv. :/

World of Warcraft är precis som alla andra spel. Vad snackar du för goja? Jag lirar World of Warcraft och har ett bra liv, bra betyg och många vänner.

Tyvärr kan jag inte hålla med, vet inte hur WoW lyckas men alla jag känner som spelar det eller har spelat, under den tiden hade de stora problem med att vara sociala eller göra något annat öht. Känns nästan som de blev mentalt sjuka av spelet då de betedde sig illa ofta.

Sånt har jag aldrig sett i andra spel.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Nej, låt det inte bli gratis. Blizzard förtjänar varenda krona för sitt mästerverk.. PLUS att det kommer in folk som ej är seriösa.. för jag tänker att man betalar ju inte månadskostnad ifall man ej tänkt vara seriös, det är att kasta pengar i sjön..


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Baxalasse:

Vad är det som "kund" man får för sin månads kostnad?

Aldrig spelat spelet själv, men är det så mycket mer än bara möjligheten att spela? I Eve-online får man åtminstone om jag mins rätt expansionspaketen gratis. Sen hur ofta dom kommer ut o hur många dom är vet jag inte, men lär ju inte va mer sällan än Wow iaf.

Jag har för övrigt själv träffat människor som fått mkt fritid försörd pga Wow, och dom betalar för de me. Visst kan man hålla det på en rimlig nivå, men de e uppenbart att inte alla lyckas.

Medlem

Gratis = omskrivning för, vi utnyttjar er bandbredd, spårar allt ni gör på nätet plus att vi drar ned kvalitet genom att spamma reklam till emails och i själva spelet.

No thank ju werry mush

inget trolltyg eller pack för min del

jag har ett liv att sköta det är en tillräcklig utmaning bara det

då behöver man inget worst of the warkrafters


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Kveldulver:

Har aldrig ens spelat ett MMO på grund av kass hårdvara och är därför inte det minsta insatt.
Men i år var skatteverket god mot mig och gav mig en ny burk... Så Vilka är de bästa gratis alternativen?

Jag skulle rekommendera Guild Wars, du måste visserligen köpa självaste spelet men sen är det ingen månadskostnad och det håller hög kvalité

Skrivet av Horzie:

Aldrig spelat spelet själv, men är det så mycket mer än bara möjligheten att spela? I Eve-online får man åtminstone om jag mins rätt expansionspaketen gratis. Sen hur ofta dom kommer ut o hur många dom är vet jag inte, men lär ju inte va mer sällan än Wow iaf.

Eve fick nyligen sin 13:e expansion, den andra för i år och fler väntas ut under hösten Galet värt <3

Medlem

Skriv lite fler missvisande rubriker, tack!

Moderator | Testpilot
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Xifarian:
Skrivet av zhrooms:

Skulle inte spela om det var gratis, spelet skulle bli fyllt av småbarn som inte kan engelska, skulle inte gå att köra en jävla pug ens.

Precis som det är idag då menar du?
Inte en trut på WoW kan stava, skriva korrekt samt ständigt användande utav: LOL, kek, rofl, haxxor, noob, n00b etc etc.

Jag hatar dem.. över allt annat.

Om dom tog bort månadsavgift idag, skulle fler barn börja spela än vuxna.. = mer kids = mer serbigt

Jag är mycket väl medveten om att folk är handikappade online redan nu, det enda negativa med WoW jag kan säga idag, är alla jävla noobs.. förstör spelet

Finns ju iprincip n00bs i varenda spel. Beror på hur du spelar osv.

Ta league of legends t ex.

Det spelet är skit lätt att vinna på om du har bra lagkamrater, bara för du spelar själv med 4 randoms och du förlorar är dom inte n00bs. Dom är nog bra men bara för ni inte har kommunikation så går det inte bra mot kanske dom i motståndarlaget som faktiskt snackar med varandra.

Och är det så ni vinner för mycket, varför klaga? Bara fixa att möta folk som är bra så man får någon utmaning isåfall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hade inte haft något emot om det vart billigare. Typ en lojalitetsrabatt för dem som haft sina accounts i flera år. Nu spelar inte jag sen WoTL släpptes, men skulle kunna tänka mig att återvända lagom till Cat.

Gratis MMO är oftast vidrigt dåliga med itemshops och folk som beter sig som idioter.

Medlem
Skrivet av showerguy:

World of Warcraft kommer alltid vara störst, bäst och vackrast av alla MMO spel. Bryr mig inte om det kostar i månaden. Det är värt!

+1

Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Gottn:

Stackars människor som spelar WoW. När ska dom sakffa sig ett, så kallat, liv. :/

World of Warcraft är precis som alla andra spel. Vad snackar du för goja? Jag lirar World of Warcraft och har ett bra liv, bra betyg och många vänner.

Tyvärr kan jag inte hålla med, vet inte hur WoW lyckas men alla jag känner som spelar det eller har spelat, under den tiden hade de stora problem med att vara sociala eller göra något annat öht. Känns nästan som de blev mentalt sjuka av spelet då de betedde sig illa ofta.

Sånt har jag aldrig sett i andra spel.

Då umgås du med konstiga vänner kan jag säga. Nästan alla jag känner spelar eller har spelat WoW och ingen har någonsin betett sig annorlunda.

Medlem

Det finns inga bra gratis alternativ om du ska spela ett MMO spela WoW, alla andra till och med dom nya med månadskonstnad(Aion, Warhammer or LotR-Online) e chanslösa mot WoW.

12
Skriv svar