Robot
Grim Dawn

Nu kan du sluta längta efter den riktiga uppföljaren till Diablo 2.

#grim-dawn, #titan-quest, #diablo-ii, #diablo-iii, #van-helsing


Medlem
Grim Dawn

Helt klart värt 25 euro för en spelgenomgång. Otroligt bra för den som gillar ARPGs.

Medlem

+Bättre än diablo 3 trots mindre utvecklarteam och budget. Borde funnits med i betyget, imo.

De 250kr jag la ut för detta var mycket mer värt än 450kr man fick lägga ut på det halvfärdiga spelet diablo 3.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Karaktärer, prylar osv är dock clientside och man kan klona och ändra stats som man vill. För de som vill lira HC eller ha en utmaning bland andra online är detta ingen höjdare.

MEG
Medlem

Älskar spelet, som det skrivs i recensionen så saknas det en tung story men i övrigt ett riktigt bra spel, där det är roligt att göra lv och planera sin karaktär, till skillnad från andra liknande spel *host* D3*host*


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Var det en samurai-nazist från framtiden med en flintlås pistol och lasersvärd jag såg på första bilden?

Medlem

Kan tillägga att Titan Quest precis fått tillbaka multiplayer (tidigare gamespy) genom en beta-patch som finns via STEAM.

Medlem

Vill inte ha ett spel som Diablo 2. Vill ha ett spel som är som Diablo 3.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Att ni har mage att skriva en sådan rubrik då Path of Exile får sin hypigaste expansion och nya ladder IDAG!!!!

(PoE var riktiga Diablo 3 innan det var coolt)


signatur

iObject!

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Vill inte ha ett spel som Diablo 2. Vill ha ett spel som är som Diablo 3.

Du fick ju precis en ny patch till Diablo III där väldigt mycket förändrades.

Helt enkelt ett Diablo III med mer Diablo III än vad Diablo III hade innan.

Medlem

Perfekt spel för den som tycker att Diablo 3 är för ytligt och path of exile för djupt och avskräckande.

Jag spelar det nu och gillar det som tusan!

De bör jobba lite på nätkoden, för ibland går det knappt att spela multiplayer på grund av lag/desync.

Medlem
Skrivet av Weepings:

Att ni har mage att skriva en sådan rubrik då Path of Exile får sin hypigaste expansion och nya ladder IDAG!!!!

(PoE var riktiga Diablo 3 innan det var coolt)

Trots nyhetstips så känner FZ det inte värt att nämna detta idag.. man kan ju börja undra ibland.

FM-guru
F.d. Sisyr

Köpte det så fort det dök upp på early access men har inte spelat det särskilt mycket fram till release (eftersom jag ville ha "hela" upplevelsen). Grymt bra spel, en värdig "uppföljare" till Titan Quest.

Medlem

Spelet har börjat krascha avsevärt mycket oftare nu när det nådde release. Hade inte en enda crash innan men nu får jag flera/dag.

Medlem
Skrivet av magma:

+Bättre än diablo 3 trots mindre utvecklarteam och budget. Borde funnits med i betyget, imo.

De 250kr jag la ut för detta var mycket mer värt än 450kr man fick lägga ut på det halvfärdiga spelet diablo 3.

Varför lägga ut några pengar över huvud taget när man kan spela PoE gratis.
Spelet som Grim Dawn och D3 inte ens kommer i närheten av.

Medlem
Skrivet av Striva:

Varför lägga ut några pengar över huvud taget när man kan spela PoE gratis.
Spelet som Grim Dawn och D3 inte ens kommer i närheten av.

Jag tyckte själv Path of Exile var tråkigt. Tur att det var gratis.

Om ett spel kostar eller inte spelar ingen roll för min del, bara det är bra.

Medlem
Skrivet av Striva:
Skrivet av magma:

+Bättre än diablo 3 trots mindre utvecklarteam och budget. Borde funnits med i betyget, imo.

De 250kr jag la ut för detta var mycket mer värt än 450kr man fick lägga ut på det halvfärdiga spelet diablo 3.

Varför lägga ut några pengar över huvud taget när man kan spela PoE gratis.
Spelet som Grim Dawn och D3 inte ens kommer i närheten av.

För att PoE var extremt tråkigt och grådassigt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av trashlight:
Skrivet av StrongBad:

Vill inte ha ett spel som Diablo 2. Vill ha ett spel som är som Diablo 3.

Du fick ju precis en ny patch till Diablo III där väldigt mycket förändrades.

Helt enkelt ett Diablo III med mer Diablo III än vad Diablo III hade innan.

Ja? Och jag vill ha ännu mer sånt!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Weepings:

Att ni har mage att skriva en sådan rubrik då Path of Exile får sin hypigaste expansion och nya ladder IDAG!!!!

(PoE var riktiga Diablo 3 innan det var coolt)

Trots nyhetstips så känner FZ det inte värt att nämna detta idag.. man kan ju börja undra ibland.

Med tanke på att det är du själv (eller nån du spelar med) som hostar gamet så är det nog snarare en uppkopplingsfråga.

Medlem

Riktigt bra spel för ett lågt pris. Jag rekommenderar ett köp.

k3m
Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Weepings:

Att ni har mage att skriva en sådan rubrik då Path of Exile får sin hypigaste expansion och nya ladder IDAG!!!!

(PoE var riktiga Diablo 3 innan det var coolt)

Trots nyhetstips så känner FZ det inte värt att nämna detta idag.. man kan ju börja undra ibland.

instämmer!

MrX
Medlem
Medlem

Utmärkt spel, smiskar både D3 och PoE på fingrarna. Rekommenderas.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Är det ingen som vill nämna de två första Dungeon siege-spelen i denna vevan?


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av ChosenByGod:

Är det ingen som vill nämna de två första Dungeon siege-spelen i denna vevan?

Gärna ettan. Men tvåan föll mig aldrig på läppen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Såg en liten film som tog upp detta skillnaderna mellan D3 och GD. Var rätt bra tyckte jag.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Gillar inte att PoE-folk ska gnälla på grim dawn, det finns plats för minst två bra action-rpg's.

Gnällkuk

Riktigt kul spel, flög helt under radarn för mig men köpte det förra veckan och har haft riktigt kul med det


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Inget illa nu gott folk! På pappret är både PoE och detta grymma kandidater för att tillintegöra mitt D3 game:ande MEN! Är det bara jag som tycker striderna känns otroligt stela och sega om man jämför med d3?

Diablo har ju utvecklats otroligt mycket sen de släpptes och utvecklarna fortsätter bara att göra mer rätt efter varje patch

Det är svårt att släppa detta helt enkelt

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jonio:

Inget illa nu gott folk! På pappret är både PoE och detta grymma kandidater för att tillintegöra mitt D3 game:ande MEN! Är det bara jag som tycker striderna känns otroligt stela och sega om man jämför med d3?

Diablo har ju utvecklats otroligt mycket sen de släpptes och utvecklarna fortsätter bara att göra mer rätt efter varje patch

Det är svårt att släppa detta helt enkelt

Smaksak, kanske? Jag föredrar helt klart striderna i Grim Dawn, i alla fall. För att inte tala om hur mycket bättre klassystemet och levlandet är, men det visste vi ju redan sedan TItan Quest.

Med det sagt är jag inte alls negativt inställd till D3, till skillnad från så många andra här. Spelar det fortfarande av och till.

12
Skriv svar