Palmer Luckey: Oculus Rift kommer till Mac – om Apple någonsin släpper en bra dator

Robot
Palmer Luckey: Oculus Rift kommer till Mac – om Apple någonsin släpper en bra dator
Medlem
Palmer Luckey: Oculus Rift kommer till Mac – om Apple någonsin släpper en bra dator

Mac är blanka och vita.....

Det var väl det?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Mac är blanka och vita.....

Det var väl det?

Nä, de finns även i andra trendiga färger.

Medlem

Har macbook air på jobbet och älskar den för arbetet. Men skulle inte köpa mac för hemmet. Visst bra batteritid o så men den överhettas när jag kör spel på den. Samma sak med Macbook pro. (Talar nu om krävande spel som typ CS GO ;P )

Medlem
Ambassadör
Xbox

Skit skall skit ha.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Hipshot:

Mac är blanka och vita.....

Det var väl det?

Nä, de finns även i andra trendiga färger.

äpplet är väl rätt fint med

Medlem

Haha riktigt kul sagt av honom


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av CarniFlex:

krävande spel som typ CS GO ;P


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Haha
Ja äppeldatoret kommer alltid vara överprisat "skräp".
Äpple passar människor som vill vara trändiga och typ samma sorts tänk att man ska betala otroligt mycket mer för samma sak som är billigare bara just pga märke


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Har en Mac som arbetsdator och en Windows-burk som speldator. Skulle aldrig få för mig att arbeta på min Windows-dator, lika lite som jag skulle få för mig att spela spel på min Mac.

Inaktiv
Skrivet av Randolph Carter:

Har en Mac som arbetsdator och en Windows-burk som speldator. Skulle aldrig få för mig att arbeta på min Windows-dator, lika lite som jag skulle få för mig att spela spel på min Mac.

Varför inte arbeta på din Windows-dator?

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av CarniFlex:

krävande spel som typ CS GO ;P

http://disruptmedia.co/wp-content/uploads/2014/01/mal.gif

hört talas om sarkasm?

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Randolph Carter:

Har en Mac som arbetsdator och en Windows-burk som speldator. Skulle aldrig få för mig att arbeta på min Windows-dator, lika lite som jag skulle få för mig att spela spel på min Mac.

Varför inte arbeta på din Windows-dator?

Om olyckan skulle vara framme så är risken att allt arbete som inte är manuellt sparat försvinner medans på macen så finns det oftast kvar vid reboot eller uppstart igen.

Medlem

Pc? Windows? Använder folk fortfarande sånt?
Jag trodde det dog ut nångång där samtidigt som house-musiken...

Inaktiv
Skrivet av CarniFlex:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Randolph Carter:

Har en Mac som arbetsdator och en Windows-burk som speldator. Skulle aldrig få för mig att arbeta på min Windows-dator, lika lite som jag skulle få för mig att spela spel på min Mac.

Varför inte arbeta på din Windows-dator?

Om olyckan skulle vara framme så är risken att allt arbete som inte är manuellt sparat försvinner medans på macen så finns det oftast kvar vid reboot eller uppstart igen.

Hur kommer det sig? Mac-program autosparas oftare? Eller sparar operativsystemet nåt slags state eller nåt?

Inaktiv
Skrivet av CarniFlex:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Randolph Carter:

Har en Mac som arbetsdator och en Windows-burk som speldator. Skulle aldrig få för mig att arbeta på min Windows-dator, lika lite som jag skulle få för mig att spela spel på min Mac.

Varför inte arbeta på din Windows-dator?

Om olyckan skulle vara framme så är risken att allt arbete som inte är manuellt sparat försvinner medans på macen så finns det oftast kvar vid reboot eller uppstart igen.

Wow, autosave! Såååå banbrytande.

Medlem
Skrivet av CarniFlex:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Randolph Carter:

Har en Mac som arbetsdator och en Windows-burk som speldator. Skulle aldrig få för mig att arbeta på min Windows-dator, lika lite som jag skulle få för mig att spela spel på min Mac.

Varför inte arbeta på din Windows-dator?

Om olyckan skulle vara framme så är risken att allt arbete som inte är manuellt sparat försvinner medans på macen så finns det oftast kvar vid reboot eller uppstart igen.

Vad för slags arbete talar vi om? Alla Office-program har haft autosave sedan urminnes tider. Bildredigeringsprogram och dylikt har väl i allmänhet autosave så länge utvecklaren valt att lägga till den funktionen. Vad gör Mac annorlunda här?

Medlem
Skrivet av madmansthlm:

Pc? Windows? Använder folk fortfarande sånt?
Jag trodde det dog ut nångång där samtidigt som house-musiken...

Med tanke på att housemusiken har fortsatt att växa sedan 80-talet till att bli mainstream och numera är större än någonsin så är din kommentar lite avig.

Men jag vill ändå som säga att även om Mac är mer begränsad än en PC så är den hands down mycket driftsäkrare och enklare att använda till det den är 'avsedd' för.
Med tanke på hur sällan det är problem med en Mac kan jag förstå hur motvilliga dess ägare är till att byta till något annat.

Gnällkuk
Skrivet av Ahris:
Skrivet av madmansthlm:

Pc? Windows? Använder folk fortfarande sånt?
Jag trodde det dog ut nångång där samtidigt som house-musiken...

Med tanke på att housemusiken har fortsatt att växa sedan 80-talet till att bli mainstream och numera är större än någonsin så är din kommentar lite avig.

Men jag vill ändå som säga att även om Mac är mer begränsad än en PC så är den hands down mycket driftsäkrare och enklare att använda till det den är &#039;avsedd&#039; för.
Med tanke på hur sällan det är problem med en Mac kan jag förstå hur motvilliga dess ägare är till att byta till något annat.

Jag anar "viss" sarkasm i det där inlägget Okey att man kanske inte har koll på house men PC samt Windows borde varit hyfsade give aways


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Medlem
Skrivet av Molotov:

Haha
Ja äppeldatoret kommer alltid vara överprisat "skräp".
Äpple passar människor som vill vara trändiga och typ samma sorts tänk att man ska betala otroligt mycket mer för samma sak som är billigare bara just pga märke

och PC passar människor som inte ens kan stava till ordet trendiga, eller? Ha inte en så smal syn på varför andra människor väljer att köpa det ena eller det andra. Det kommer hjälpa dig i livet att bli mer nyanserad i din tolkning av andra människors beslutsprocess.

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av CarniFlex:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Randolph Carter:

Har en Mac som arbetsdator och en Windows-burk som speldator. Skulle aldrig få för mig att arbeta på min Windows-dator, lika lite som jag skulle få för mig att spela spel på min Mac.

Varför inte arbeta på din Windows-dator?

Om olyckan skulle vara framme så är risken att allt arbete som inte är manuellt sparat försvinner medans på macen så finns det oftast kvar vid reboot eller uppstart igen.

Vad för slags arbete talar vi om? Alla Office-program har haft autosave sedan urminnes tider. Bildredigeringsprogram och dylikt har väl i allmänhet autosave så länge utvecklaren valt att lägga till den funktionen. Vad gör Mac annorlunda här?

Då jag varken är utvecklare eller nån form av tekniker/ingenjör kan jag bara gissa varför och berätta min erfarenhet av bägge systemen.
När mac:en kraschar har jag lyckats få tillbaka dokument och bilder jag jobbat med i stunden medans på win7burken hemma har allt försvunnit.
Program har varit mer benägna att krascha på pc än på min mac. Speciellt när jag kör flera olika program samtidigt (alt+tab beroende).

Programmen är 1-2 webbrowsers, officepaketet/ioffice, imovie/filmredigerarprogram.

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av Molotov:

Haha
Ja äppeldatoret kommer alltid vara överprisat "skräp".
Äpple passar människor som vill vara trändiga och typ samma sorts tänk att man ska betala otroligt mycket mer för samma sak som är billigare bara just pga märke

och PC passar människor som inte ens kan stava till ordet trendiga, eller? Ha inte en så smal syn på varför andra människor väljer att köpa det ena eller det andra. Det kommer hjälpa dig i livet att bli mer nyanserad i din tolkning av andra människors beslutsprocess.

Men vad är äppel idag?
Jag skulle säga att över 95% köper det just för att det är äpple och pga av okunskap.
Detta tycker jag visar sig i hela ledet från klockor till mobiler till datorer.

Sen resten är sånna som alltid kört äpple och intalat sig själv att det är bättre och allt annat är skräp och några som verkligen behöver äpplet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Incal:
Skrivet av Molotov:

Haha
Ja äppeldatoret kommer alltid vara överprisat "skräp".
Äpple passar människor som vill vara trändiga och typ samma sorts tänk att man ska betala otroligt mycket mer för samma sak som är billigare bara just pga märke

och PC passar människor som inte ens kan stava till ordet trendiga, eller? Ha inte en så smal syn på varför andra människor väljer att köpa det ena eller det andra. Det kommer hjälpa dig i livet att bli mer nyanserad i din tolkning av andra människors beslutsprocess.

Men vad är äppel idag?
Jag skulle säga att över 95% köper det just för att det är äpple och pga av okunskap.
Detta tycker jag visar sig i hela ledet från klockor till mobiler till datorer.

Sen resten är sånna som alltid kört äpple och intalat sig själv att det är bättre och allt annat är skräp och några som verkligen behöver äpplet

Har kört PC hela livet och fick för ett år sedan chansen att få hem både en mac book pro och en 27" iMac.
Jag har aldrig varit med om så stabila datorer någonsin. Att köra Photoshop och Lightroom sida vid sida har aldrig varit så smidigt, och framför allt snabbt.
Lirar wow på Imac alts på max och ligger på runt 90-110 fps. Inte illa.
Systemet är lika snabbt idag som det var första dagen. Inget jag någonsin upplevt på en PC.
Sen att skärmen på båda datorerna piskar allt jag sett och ägt som till mina PC datorer.

Okunskap, nej. Skulle inte tro det. Men i mitt fall har jag mer eller mindre fått dom gratis. Skulle jag köpa dom för pengar. Nej.
Finns det skärmar på PC som matchar mac? Säkert. Jag är inte allvetandes.
Vill jag gå tillbaka till PC. Aldrig i livet!
Så när mina macar en dag gjort sitt är det bara att slanta upp, för mitt nästa köp blir garanterat en ny mac. Om nu inte Microsoft faktiskt lyckas matcha OS X, vilket jag finner föga troligt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Lirar wow på Imac alts på max och ligger på runt 90-110 fps. Inte illa.

Det där tar jag med en rejäl skopa salt då WoW flyter riktigt jävla dåligt på en iMac 5k (i7 m295x).
Ca 50fps i MEDEL i ett TOMT område med max inställningar i 1440p. Minimum fps under 30 i ett TOMT område.
Skulle uppskatta att du har samma prestanda i en äldre core 2 duo med ett enda GTX 570 eller sämre. Alltså lägre prestanda än en konsol som PS4 eller X1.

Herre gud ...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Tassel:

Lirar wow på Imac alts på max och ligger på runt 90-110 fps. Inte illa.

Det där tar jag med en rejäl skopa salt då WoW flyter riktigt jävla dåligt på en iMac 5k (i7 m295x).
Ca 50fps i MEDEL i ett TOMT område med max inställningar i 1440p. Minimum fps under 30 i ett TOMT område.
Skulle uppskatta att du har samma prestanda i en äldre core 2 duo med ett enda GTX 570 eller sämre. Alltså lägre prestanda än en konsol som PS4 eller X1.

https://www.youtube.com/embed/nFYifUSvycA

Herre gud ...

Har inte den balla 5k skärmen. kör 2560x1440 som är skärmens max. Och jag ger mig, du har rätt. Hoppade in och kollade fps och låg på 60-65 i ett medel område. Har nog stirrat mig blind på högre fps. Låg nu på 160fps inne i ett litet tomt hus.
Så sorry.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Incal:
Skrivet av Molotov:

Haha
Ja äppeldatoret kommer alltid vara överprisat "skräp".
Äpple passar människor som vill vara trändiga och typ samma sorts tänk att man ska betala otroligt mycket mer för samma sak som är billigare bara just pga märke

och PC passar människor som inte ens kan stava till ordet trendiga, eller? Ha inte en så smal syn på varför andra människor väljer att köpa det ena eller det andra. Det kommer hjälpa dig i livet att bli mer nyanserad i din tolkning av andra människors beslutsprocess.

Men vad är äppel idag?
Jag skulle säga att över 95% köper det just för att det är äpple och pga av okunskap.
Detta tycker jag visar sig i hela ledet från klockor till mobiler till datorer.

Sen resten är sånna som alltid kört äpple och intalat sig själv att det är bättre och allt annat är skräp och några som verkligen behöver äpplet

De flesta som använder Mac har gått över från PC, med andra ord har de erfarenhet från båda sidor.
Vad baserar du dina påstående på däremot? 9GAG?

Medlem

Ja men dom som går över till mac är knte pc användare som bygger sina egna datorer, snarare spna som suttit på fladdriga acer laptops eller nått.
Folk som inte förstår att pc är fritt medans mac är låst.

Självklart finns det skärmar som matchar och är bättre än macarna.
Det är bara macarna som är paketerade på ett fint sätt och med en saftig prislapp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Slagsmål, ikväll, min bakgård. Alla trådbesökare välkomna.

12
Skriv svar