:P-smileyn för kaxig

Medlem
:P-smileyn för kaxig
Citat:

Ni på FZ är ena riktiga drullputtar till smileydesigners

Såg alla hur kaxigt det verkade? En lipande mun ska imo signalera retande med glimten i ögat och inte renodlat hån :\

Vi försöker igen med MSN:s lipsmiley:

Citat:

Ni på FZ är ena riktiga drullputtar till smileydesigners http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/lip.gif

Fattar ni vad jag menar? Mycket trevligare, skämtsammare och närmare vad jag egentligen ville säga överst i tråden. Nån mer än jag som tycker att FZ:s lipmun bör bytas ut?

(I morgon i Dagens I-landsproblem: kartongsmakande mjölk.)

Edit: slippery sausage fingers^3


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

håller med dig, dom två exemplen får ju helt olika klang när man läser dom och ser smileyn. känns inte som man nån gång skulle behöva en smiley som räcker ut tungan och retas på allvar om ni förstår, utan som noaxark säger så räcker man ju nästan alltid ut tungan med glimten i ögat när man använder den i ett inlägg...

Medlem

Du är inte själv. Den ser, precis som du säger, rätt kaxig ut. Det ser i alla fall inte ut som den är retsam (vilket den ska föreställa).


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag håller med i sak, men alla vet ju fortfarande vad en : P -smiley betyder så det är verkligen dagens i-landsproblem


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Jag håller med i sak, men alla vet ju fortfarande vad en : P -smiley betyder så det är verkligen dagens i-landsproblem

Din attityd sårar mig


signatur

Aj, dina ögon!

Jag håller med dig

Annars är alla nya smileys verkligen guld, men just ger helt fel ton åt meningarna. Trots att man vet vad det betyder så ser man ju något annat när man läser.

Medlem

Eller så kör man helt enkelt med txt smileys :). Man missar hela poängen med dom om man ska ha grafiska versioner.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

För att ge er lite svar på funderingarna så kan jag först förklara att vi inte haft samma budget eller förutsättningar som kanske MSN haft hehe. Sedan noterar jag allt av era reflektioner på smajlys och kommer göra en uppdatering framöver. Den kommer innefatta små ändringar som denna sura och kaxiga smjly men också en handfull nya.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Antikvitet

Gurkoz is the man!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

gurkoz skit bra imo så gör smilysiyrna (fast rättstavta)
exakt samma utryck som :x ger fast grafiskt
gubben är ju en snubbe med glimten i öget som räcket ut en tunga, och är en glad gubbe, men inte överdriven, ska vara rakt framifrån utan flash-flash, en gubbe är mera glad å är skit glad eller skrattar beroende på meningen ^^ <-- den går nog inte göra? <-- den går nog <-- funkar nog med <-- den med


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Är det bara jag som gillar ?

på er.

Inaktiv

kördes det inte någon smileytävling förra gången?
kanske det går fixa nu också?

att det blir lite spretigt grafiskt spelar ingen roll. tvärt om imo...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar