Fler företag lämnar E3-mässan

Robot
Medlem
Fler företag lämnar E3-mässan

Skönt om casualföretagen satsar på eget jippo, man behöver inte sålla igenom så mycket då.

Medlem

Rätt skönt, så slipper man genomlida presentationer av en massa dussintitlar som man ändå vet kommer släppas.

Medlem

Tycker att de här giganterna som tex COD, Assassins Creed och FIFA osv. har tagit alldeles för stor plats på E3 de senaste åren. Tror det kan va bra att de lämnar lite mer plats åt de som behöver synas mer.

Medlem

Trodde E3 handlade om att visa upp nya IP'n och väcka intresse, inte visa upp gamla IP's med ny titel och content. Alla vet ju redan vad call of duty är, så vad är poängen?

Medlem

Dom lämnar ju för att dom helt enkelt inte kan få mer uppmärksamhet i och med E3.
E3 är helt enkelt för litet nuförtiden...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Själv tycker jag att de stora presentationerna har ett sorts kulturvärde. Varje år dyker nya tabbar upp, internskämt föds och definierar företagen som ställer upp.

Tänk på alla de underbara Kinect-demonstrationerna: 599$ US dollars, Konamis hela 2010 (https://www.youtube.com/watch?v=f6OCnvvkSLM), den galna killen på Wii-trummorna några år tillbaka, giant enemy crab, Mr. Caffeine, Jamie Kennedy 2007 osv osv

E3 är det absolut roligaste att titta på när det kommer till spel, no contest. Ju dåligare desto bättre.

Medlem

E3 verkar ha blivit ett forum för scammare som marknadsför sina spel med förskönade och renderade vertical slice, och på så sätt generera förhandsbokningar.

Medlem

Branschen förändras och de företagen som har fingret på pulsen vet i vilken riktning pengarna går.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Ariae:

Trodde E3 handlade om att visa upp nya IP'n och väcka intresse, inte visa upp gamla IP's med ny titel och content. Alla vet ju redan vad call of duty är, så vad är poängen?

Poängen är att hålla intresset för varumärket levande. De behöver inte längre introducera COD för en ny publik, utan snarare vill de behålla den gamla publiken.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem

Meh, E3 kommer inte vara likadant utan GameTrailers vilket fall. Deras E3 streams/cover var bäst!
Dock så streamas det ganska mycket hemifrån från en del av dom, så kanske får se lite E3 streams ändå.

Hur som helst hoppas jag inte att E3 förlorar allt för mycket företag, jag gillar ändå E3, även om det är extremt mycket skit som visas upp.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Inge Star Wars, inge Battlefield, Valve är aldrig där....Ne, nu kan jag lägga ner E3-traditionen. Tidigare var det ju bättre än julafton.
Kanske ser den i efterhand, godbitarna. Men knappast man följer den live längre.

Medlem

Kan tänka mig flera orsaker till det. Dels så kan det ju vara ett sätt för tunga företag inom spelindustrin att inte bli pressade på att komma med nyheter varje gång det råkar vara E3, utan istället komma ut mer relevant informatorn när de strategiskt passar dem bäst att yppa något rörande deras spel. Även cost vs. gain kan spela in, då det säkert kostar multum att verkligen sticka ut på E3, vilket man säkert vill göra då man verkligen har något intressant att komma med.
Kan tänka mig att det kan vara både billigare, större samt i rätt tid att arrangera något eget.

Medlem

Gör om E3 till en mässa som är öppen för allmänheten igen, nu när egentligen alla typer av spel är mainstream så finns det ju världens chans att skapa något enormt (ännu större) av detta!

KoP
Medlem

Jahapp. Då får dom företagen som hoppar av troligtvis nöja sig med färre tittare. Jag tänker iaf inte hållla reda på en massa spridda event än dom som hålls på E3.

E3 or gtfo.

Avstängd

Kom tillbaka när ni har något "Unikt" att visa.

Medlem

Nu ska bara Ubisoft också hoppa av så vi slipper "Girl wood"

Medlem

Jag tror att för de flesta företagen så kan man inte riktigt balansera kostnad jämte vinst för sådana här evenemang längre. Det lär ju kosta en rejäl peng att medverka.
Och om man då betänker på hur andra medium har exploderat de senare åren kan jag mycket väl förstå dem. Tänk på skillnaden mellan en monter på en mässa som en sådär 50-60K besöker med om du kan få Pewdiepie att spela en omgång med ditt senaste spel som kommer att nå ett par miljoner direkt. Kombinera det senare med lite Steam-events och lite Twitch så är valet inte så svårt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

För dyrt helt enkelt jämfört med vad det ger. Annars hade de varit kvar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar