Fler företag lämnar E3-mässan
Själv tycker jag att de stora presentationerna har ett sorts kulturvärde. Varje år dyker nya tabbar upp, internskämt föds och definierar företagen som ställer upp.
Tänk på alla de underbara Kinect-demonstrationerna: 599$ US dollars, Konamis hela 2010 (https://www.youtube.com/watch?v=f6OCnvvkSLM), den galna killen på Wii-trummorna några år tillbaka, giant enemy crab, Mr. Caffeine, Jamie Kennedy 2007 osv osv
E3 är det absolut roligaste att titta på när det kommer till spel, no contest. Ju dåligare desto bättre.
Trodde E3 handlade om att visa upp nya IP'n och väcka intresse, inte visa upp gamla IP's med ny titel och content. Alla vet ju redan vad call of duty är, så vad är poängen?
Poängen är att hålla intresset för varumärket levande. De behöver inte längre introducera COD för en ny publik, utan snarare vill de behålla den gamla publiken.
"Vilken jävla smäll!"
-Dynamit-Harry, ökänd psykopat
Meh, E3 kommer inte vara likadant utan GameTrailers vilket fall. Deras E3 streams/cover var bäst!
Dock så streamas det ganska mycket hemifrån från en del av dom, så kanske får se lite E3 streams ändå.
Hur som helst hoppas jag inte att E3 förlorar allt för mycket företag, jag gillar ändå E3, även om det är extremt mycket skit som visas upp.
The more I practice, the luckier I get.
Inge Star Wars, inge Battlefield, Valve är aldrig där....Ne, nu kan jag lägga ner E3-traditionen. Tidigare var det ju bättre än julafton.
Kanske ser den i efterhand, godbitarna. Men knappast man följer den live längre.
Kan tänka mig flera orsaker till det. Dels så kan det ju vara ett sätt för tunga företag inom spelindustrin att inte bli pressade på att komma med nyheter varje gång det råkar vara E3, utan istället komma ut mer relevant informatorn när de strategiskt passar dem bäst att yppa något rörande deras spel. Även cost vs. gain kan spela in, då det säkert kostar multum att verkligen sticka ut på E3, vilket man säkert vill göra då man verkligen har något intressant att komma med.
Kan tänka mig att det kan vara både billigare, större samt i rätt tid att arrangera något eget.
Jag tror att för de flesta företagen så kan man inte riktigt balansera kostnad jämte vinst för sådana här evenemang längre. Det lär ju kosta en rejäl peng att medverka.
Och om man då betänker på hur andra medium har exploderat de senare åren kan jag mycket väl förstå dem. Tänk på skillnaden mellan en monter på en mässa som en sådär 50-60K besöker med om du kan få Pewdiepie att spela en omgång med ditt senaste spel som kommer att nå ett par miljoner direkt. Kombinera det senare med lite Steam-events och lite Twitch så är valet inte så svårt.
I came here to ruin your day. God sent me.