Wonder Boy III: The Dragon's Trap får spirituell uppföljare!

Flakmonkey
Wonder Boy III: The Dragon's Trap får spirituell uppföljare!

Snubblade över den här filmen tidigare idag och blev så jävla glad. Wonder Boy III: The Dragon's Trap är nog ett spel som inte särskilt många känner till men i mina ögon är det ett av de bästa spelen som släpptes till en 8-bitarseran. Ett underbart sidscrollande plattformsäventyr som utvecklades till Sega Master System 1989 där du på Metroid-vis måste återkomma till tidigare utforskade områden efter att ha fått nya krafter som öppnar upp mer av spelvärlden. Har du möjlighet att pröva det så kan jag rekommendera det å det varmaste.

Monster Boy And The Cursed Kingdom som det här nya spelet heter må inte heta Wonder Boy då det namnet ägs av Sega men Ryuichi Nishizawa som låg bakom originalserien och man måste både vara blind och döv för att inte se likheterna. Lanseringsdatumet är satt till någon gång i år för PC, Xbox One och PS4 vilket gör att det i ett huj hamnar väldigt nära toppen på min högst personliga önskelista för 2016-

#blogg

Medlem
Wonder Boy III: The Dragon's Trap får spirituell uppföljare!

Grymt! Aldrig lirat 3:an, men älskade 5:an (eller Wonder Boy in Monster World som det så fint heter) till Mega Drive. Ser ut att bli ett givet köp.

Medlem

Spelade igenom trean för fjärde gången i somras tillsammans med en kompis, så jäkla bra spel. Monster Boy har jag haft ögonen på sedan förra året (har inte fz skrivit om det också?). Ser ut som ett givet köp.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Det här spelet var sjukt kul. Wonder boy och Alex kidd!

Flakmonkey
Skrivet av Bojkott:

Grymt! Aldrig lirat 3:an, men älskade 5:an (eller Wonder Boy in Monster World som det så fint heter) till Mega Drive. Ser ut att bli ett givet köp.

Då borde du ta och lira det tycker jag, bästa i serien Har du inget master system finns det även till Virtual Console

Skrivet av SID 6.7:

Spelade igenom trean för fjärde gången i somras tillsammans med en kompis, så jäkla bra spel. Monster Boy har jag haft ögonen på sedan förra året (har inte fz skrivit om det också?). Ser ut som ett givet köp.

Kan inte minnas att FZ skrivit om det. Gjorde en snabb sökning också och kammade noll. Dock är det ju något som man borde skriva om helt klart

Skrivet av toern:

Det här spelet var sjukt kul. Wonder boy och Alex kidd!

Skulle dock rekommendera att inte spela om Alex Kidd. Har gjort det själv och det grusade mina minnen en del tyvärr

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Bojkott:

Grymt! Aldrig lirat 3:an, men älskade 5:an (eller Wonder Boy in Monster World som det så fint heter) till Mega Drive. Ser ut att bli ett givet köp.

Då borde du ta och lira det tycker jag, bästa i serien Har du inget master system finns det även till Virtual Console

Får ta och göra det

1
Skriv svar