Fable Legends skrotas, Lionhead stängs

Robot
Fable Legends skrotas, Lionhead stängs
Moderator | Testpilot
Fable Legends skrotas, Lionhead stängs

Där ser man.. Det kom ju ändå från ingenstans.

Även om man hade det på känn så trodde jag väl ändå det där spelet skulle få se dagsljus och att det sedan skulle skita sig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

ett av spelen jag såg fram emot att testa hepp... dock inte följt det direkt men såg intressant ut.

Medlem

Det står "Fable Legends skrota" inte "skrotas" på första sidan, varför blir det inte fel på båda ställena?

Edit: Nu är det inte fel längre, vad konstigt! =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Första fable och fable 2 ligger mig väldigt varmt om hjärtat, tråkigt att höra trots att det gick utför med serien.

Medlem

Fable Legends skiter jag väl fullständigt i men det var riktigt tråkiga nyheter om Lionhead.

Medlem

Tråkigt att hela Lionhead läggs ner. Både Black & White och Fable har gett mig oerhört många underbara timmar.

R.I.P. Lionhead!

Medlem

Synd att de stängde Lionhead Studios, hade gärna sett ett Fable 4

Medlem

Lionhead. Studion som levererar helt okej spel men långt under vad de har lovat och byggt hype om. Tyckte Black and White var väldigt bra och tvåan mycket bättre. Synd att det saknade MP.

Medlem

NEEEEEJ Black & White 3... :,(

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tråkigt att hela Lionhead läggs ner. Både Black & White och Fable har gett mig oerhört många underbara timmar.

R.I.P. Lionhead!

https://www.youtube.com/embed/8kfG1fr5ecc

Svenska dubbningar av spel... tankarna faller på Diablo 1 och Den Längsta Resan. Alltid lika kul att höra.

Medlem
Skrivet av bond12:

Synd att de stängde Lionhead Studios, hade gärna sett ett Fable 4

Synd att det bara vart sämre och sämre efter varje släpp. Annars hade jag nog samtyckt. Fable 3 var enligt mej riktigt dåligt.

Medlem

Lionhead har ju famlat i mörkret länge nu så ingen överraskning egentligen.

Fable som egentligen behövde en wticher 3 behandling jagar istället konstant sin identitet på helt fel ställen. Moba ? Td ? Komigen. Folket vill ju ha det som lovades i Fable 1 men tekniken inte tillät.

Medlem

Jag är inte förvånad att Fable Legends skrotas, men att hela studion läggs ned var en tråkig nyhet. Nåväl, Lionhead RIP, du gav många timmars spelande och glädje

Medlem

Ville ha ett Black & White 3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Tråkigt att hela Lionhead läggs ner. Både Black & White och Fable har gett mig oerhört många underbara timmar.

R.I.P. Lionhead!

https://www.youtube.com/embed/8kfG1fr5ecc

Första världen i B&W var helt magisk när man spelade det för första gången.

Medlem

Tråkigt

Får hoppas vi får se black and white på gog så köper jag direkt det. Skulle vilja spela om både första och andra.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

KoP
Medlem

Nu var jag inte ett dugg intresserad av Fable Legends men man hoppades ju på ett Fable 4 någon gång. Har den senaste månaden plöjt igenom Fable 1 och 2 samt började på Fable 3 igår. Kärt återbesök till samtliga 3 spel.

Medlem
Skrivet av employed:

Lionhead. Studion som levererar helt okej spel men långt under vad de har lovat och byggt hype om. Tyckte Black and White var väldigt bra och tvåan mycket bättre. Synd att det saknade MP.

Lionhead har alltid levererat, det är peter som hypat och inte levt upp till sina visioner.

Medlem

Varför gör dom så?

Medlem

Jag gråter inga tårar över att denna spelstudio går i graven, då jag var en av miljontals som blev lurade av den patologiska mytomanen Peter Molyneux och Lionhead. Fable och B&W är är habila, okonventionella och rätt menlösa typiska 2/5 spel, inte de revolutionerande fantasifoster Molyneux påstod att de var.

Visserligen släppte karln faktiskt Dungeon Keeper och Popolous, som faktiskt var just revolutionerande och fantastiska spel för sin tid, men det var länge sedan.

Allt är tydligen inte svart och vitt ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Awh vad synd, black and white är ett av mina favorit spel

Medlem

Synd, Fable 1 är ett spel som håller mig extremt kärt. Ett av mina favoritspel än idag, älskade även Lost Chapters, efter det så gick det nedför. Var inget stort fan av Fable 2, tyckte Fable 3 var då bättre.

Gillade även Black and White. Tråkigt att höra att studion stängs ner, men det var inte så plötsligt heller tycker jag.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Skrivet av walter_iego:

Allt är tydligen inte svart och vitt ...

klockren


signatur

New life, New hope

Medlem

Jag har faktiskt aldrig fastnat för ett Lionhead-spel, det har alltid varit något som hindrat mig. Det är alltid synd när något tar slut dock, om man har goda minnen av det, samt för de som förlorar jobbet.

Medlem

Då kanske Victor Leijonhufvud kan byta namn på sin studio till Lionhead Games nu.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Trodde inte jag kunde hata någon mer än EA men gratulerar MS ni tog den platsen. Hoppas alla era chefer får njursten!

Inte förvånade, de var många kritiska foruminlägg i closed alpha. Spelet var inte roligt, sjukt obalanserat med villain, för mycket microtransaktioner ads och sist, windows store problem.

12
Skriv svar