Playstation VR (och andra varianter)

Medlem
Playstation VR (och andra varianter)

Är det någon som vet hur PSVR funkar när man spelar spel som INTE är VR-spel? Kan kan klämma fast hela rasket på nyllet och spela lite Metro på en virtuell, 100+ tum skärm som täcker hela synfältet? Jag kan inte hitta nån infor kring det nånstans. Om det går så är det fan nästan så det är en större anledning att skaffa PSVR än hela virtual reality grejen. =P


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Är det någon som vet hur PSVR funkar när man spelar spel som INTE är VR-spel? Kan kan klämma fast hela rasket på nyllet och spela lite Metro på en virtuell, 100+ tum skärm som täcker hela synfältet? Jag kan inte hitta nån infor kring det nånstans. Om det går så är det fan nästan så det är en större anledning att skaffa PSVR än hela virtual reality grejen. =P

Det kommer ENDAST fungera med spel som har stöd för VR. Ett spel som Metro skulle vara svårt att göra till VR på playstation då PS4 har för klen hårdvara.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Det kommer ENDAST fungera med spel som har stöd för VR. Ett spel som Metro skulle vara svårt att göra till VR på playstation då PS4 har för klen hårdvara.

Jag kanske inte var helt tydlig. Jag undrar inte om PSVR kan förvandla vilket spel som helst till VR. Jag undrar om PSVR kan visa vanliga spel i vanlig 2D på skärmen. Alltså som en ren ersättare till TVn - lite som att streama spelen till PSVita. Eftersom skärmen är så nära ögonen så blir ju storleken (relativt sett) betydligt större än TVn.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:
Skrivet av marcus8958:

Det kommer ENDAST fungera med spel som har stöd för VR. Ett spel som Metro skulle vara svårt att göra till VR på playstation då PS4 har för klen hårdvara.

Jag kanske inte var helt tydlig. Jag undrar inte om PSVR kan förvandla vilket spel som helst till VR. Jag undrar om PSVR kan visa vanliga spel i vanlig 2D på skärmen. Alltså som en ren ersättare till TVn - lite som att streama spelen till PSVita. Eftersom skärmen är så nära ögonen så blir ju storleken (relativt sett) betydligt större än TVn.

Du har linser som förvränger det du tittar på i VR glasögon. Vill du ha ersättare till TV bör du titta på Sony HMZ eller liknande som verkligen har dubbla skärmar som visar bilden åt dig i 16:9 format.
Själv föredrar jag projektor för stor bild.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Om jag inte minns fel så kommer du kunna spela alla PS4-spel med PSVR, men spelen som inte har fullt VR-stöd kommer du kunna spela i 2D på en stor skärm.

Tänk dig något i stil med det här.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Du har linser som förvränger det du tittar på i VR glasögon. Vill du ha ersättare till TV bör du titta på Sony HMZ eller liknande som verkligen har dubbla skärmar som visar bilden åt dig i 16:9 format.
Själv föredrar jag projektor för stor bild.

Aah, det är sant. För att det ska funka med linserna så måste den ju parera så det ser "rätt" ut.

Ska kolla lite vad dom där HMZ kan vara för kul.


signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Om jag inte minns fel så kommer du kunna spela alla PS4-spel med PSVR, men spelen som inte har fullt VR-stöd kommer du kunna spela i 2D på en stor skärm.

Ska bli intressant att testa alla dom här VR grunkorna när dom väl anländer.


signatur
Medlem

Om nån annan undrar så verkar det som om Sony (precis som Bojkott sa) faktiskt kommer att erbjuda det jag undrade över. Taget från Gematsu:

Citat:

PlayStation VR also offers a “Cinematic Mode,” which lets users enjoy a variety of content on a large virtual screen at three different zoom levels while wearing the headset. Supported content for Cinematic Mode includes standard PlayStation 4 games and videos, as well as a large variety of PlayStation 4 features including Share Play and Live from PlayStation.

Sweeeeet! =D

Då är det plötsligt MYCKET mer värt att köpa. I alla fall för min del.


signatur
1
Skriv svar