Metal Gear Solid-remaken i Unreal 4-motorn stoppad

Robot
Medlem
Metal Gear Solid-remaken i Unreal 4-motorn stoppad

Inte direkt suprise of the century.

Påminner lite om han som kickstartade ett star wars open world spel...fast iofs, dessa killarna kunde visa upp något


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Quake-konnässsör

V skulle komma med glada nyheter skrev han på sitt Twitter konto, men som Ankh skrev inte precis oväntat när Konami slår ned sin stora hammare. Nu när Kojima har lämnat studion håller de hårt i denna titeln misstänker jag, för de lär inte komma ut något bra MGS i framtiden när Kojima inte är med längre.

Medlem

Fy f-n vad bajsigt, såg riktigt häftigt ut, Konami kanske tyckte att det var för snyggt gjort :P.

Medlem

tråkigt men det var ju rätt väntat det skulle bli så.

KoP
Medlem

Varför slösade dom ens bort tiden med att göra en remake när dom inte ens hade fått välsignelsen att så göra? :/

Hade ju varit bättre om dom hade försökt att göra ett eget spel.

Medlem

Kommer troligtvis även hända KOTOR-modden i EU4.

Medlem
Skrivet av KoP:

Varför slösade dom ens bort tiden med att göra en remake när dom inte ens hade fått välsignelsen att så göra? :/

Hade ju varit bättre om dom hade försökt att göra ett eget spel.

För att det är svårt att synas i branschen och ett bra sätt att göra sig ett namn är att göra den här typen av grej. De har fått press över hela världen för sin Metal Gear-remaster som vem som helst kunde lura ut skulle hamras ner med en cease and desist från Konami.

De skriver ju lika fort att det är något annat på gång. Antagligen med en hel del återanvända assets från Shadow Moses.

Medlem

Förståeligt men Konami kan ändå gå och dra något gammalt över sig.

Medlem
Skrivet av KoP:

Varför slösade dom ens bort tiden med att göra en remake när dom inte ens hade fått välsignelsen att så göra? :/

Hade ju varit bättre om dom hade försökt att göra ett eget spel.

All publicity is good publicity, I guess.

Men jag håller med, det känns som bortkastad tid och talang. Lite som när man ser ett riktigt bra band bara göra covers.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

KoP
Medlem
Skrivet av Apgalen:
Skrivet av KoP:

Varför slösade dom ens bort tiden med att göra en remake när dom inte ens hade fått välsignelsen att så göra? :/

Hade ju varit bättre om dom hade försökt att göra ett eget spel.

För att det är svårt att synas i branschen och ett bra sätt att göra sig ett namn är att göra den här typen av grej. De har fått press över hela världen för sin Metal Gear-remaster som vem som helst kunde lura ut skulle hamras ner med en cease and desist från Konami.

De skriver ju lika fort att det är något annat på gång. Antagligen med en hel del återanvända assets från Shadow Moses.

Visst är det så att det kan vara svårt att synas och dålig publicitet är väl bra publicitet också som dom säger.
Men har dom talang och tror på sin produkt så är det bara att göra som hemmaprogrammerare gjort i alla tider: Skicka ut ett demo till en massa utgivare och se om det är någon som nappar.

Medlem

Tragiskt men inte oväntat, händer ju rätt ofta att det blir så här.
Tycker de är rätt löjligt när de gäller gratis-moddar att de ändå sänks, men vafan de är klart när de ser ut att vara bättre vad utvecklarna själva kan göra även om de bara är på koncept-stadie så...

Kommer ihåg killen som gjorde AVP 1999 remaken i Cryengine, såg ruskigt bra ut men den sänkte väl både FOX och GEARBOX så de kunde släppa skräpet Colonial Marines.

Medlem

Givetvis är det en face-palm anledning som ligger bakom annars hade man sagt vad det handlade om.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar