Medlem
Mina 5 öre.

Tjoho. Inte hunnit utforska så mycket på nya sidan ännu, men den verkar lovande! (förutom att jag får ont i huvudet av färgerna, hoppas jag vänjer mig snart )

har dock ett par synpunker som ni kanske skulle kunna tänka på.

1. Mellanrummet mellan avatar och medelande i forumet och kommentarerna till nyheterna känns aldeles för stort. blir jobbigt för ögonen att se vem som skrivit vad (kanske bara är jag? )

2. Snabbsvarsfunktionen, den är i nuläget väldigt förvirrande då den ligger som ett postat inlägg, skicka knappen är brevid så trycker fel hela tiden och trycker på besvara som ligger precis under. Skulle det kanske gå att få just snabbsvars rutan lite mer som den förra? nämligen en liten ruta som är separat ifrån själva posterna samt kanske flytta på svara knappen.

Annars ser det riktigt fint ut än så länge nu ska jag utforska! 8)


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Jag gjorde samma sak som dig på snabbsvarsfunktionen men nu när jag kikar på det så ser det nog ut som om den har en relativt bra placering. Däremot skulle jag vilja placera "actionknapparna" i den nedre delen av högerkolumnen. Alltså "Citera", "Skicka PM" samt "Snabbsvar". "Anmäl" kan läggas längst upp, men det är väl en smaksak. Jag tror det ligger i att standardprogram har OK/Cancel efter/nedanför det man ska "utförda någon åtgärd" på om du förstår vad jag menar

Medlem
Skrivet av sCaz:

Jag gjorde samma sak som dig på snabbsvarsfunktionen men nu när jag kikar på det så ser det nog ut som om den har en relativt bra placering. Däremot skulle jag vilja placera "actionknapparna" i den nedre delen av högerkolumnen. Alltså "Citera", "Skicka PM" samt "Snabbsvar". "Anmäl" kan läggas längst upp, men det är väl en smaksak. Jag tror det ligger i att standardprogram har OK/Cancel efter/nedanför det man ska "utförda någon åtgärd" på om du förstår vad jag menar

ja jag får väl försöka vänja mig med snabbsvaret
det du säger om knapparna stämmer också.

Att dela upp dom på det sättet vore skönare.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

tycker att snabbsvarsrutan borde separeras från övriga inlägg, mycket störande som det är nu.. (när man dessutom ser sin avatar m.m. känns som man redan vet sin egna info? bara onödigt att ha allt sånt där)


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Tjoho. Inte hunnit utforska så mycket på nya sidan ännu, men den verkar lovande! (förutom att jag får ont i huvudet av färgerna, hoppas jag vänjer mig snart )

har dock ett par synpunker som ni kanske skulle kunna tänka på.

1. Mellanrummet mellan avatar och medelande i forumet och kommentarerna till nyheterna känns aldeles för stort. blir jobbigt för ögonen att se vem som skrivit vad (kanske bara är jag? )

2. Snabbsvarsfunktionen, den är i nuläget väldigt förvirrande då den ligger som ett postat inlägg, skicka knappen är brevid så trycker fel hela tiden och trycker på besvara som ligger precis under. Skulle det kanske gå att få just snabbsvars rutan lite mer som den förra? nämligen en liten ruta som är separat ifrån själva posterna samt kanske flytta på svara knappen.

Annars ser det riktigt fint ut än så länge nu ska jag utforska! 8)

Ser ut som vi får ge ut presentkort på glasögon, många som har problem med ögonen hehe.

1. Mellanrummet är anpassat för att fungera i alla situationer, inte bara precis här. Man får ta med längd på användarnamn, padding och maxbredd i beräkningen.

2. Sett några som påpekar detta. Dock så ligger knappen man ska trycka på i samma rad som inlägget. själva "Svara" knappen som ligger under ligger utanför detta och representerar en annan funktion. Mycket har att göra med att "Svara" knappen ligger nära till hands när man skrivit sitt inlägg så jag inser förvirringen. Kan vara oklart första gången, men tar man bara sig lite tid och verkligen läser så borde det inte innebära något problem.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

1
Skriv svar