Senaste Geforce-drivrutinerna orsakar problem

Testpilot
Senaste Geforce-drivrutinerna orsakar problem

Puh! , funderade att köra in den i morse.
Tur man inte gjorde det

Medlem

Ungefär samma sak hände för mig i somras och nu i höstas, man kan väl tycka att Nvidia borde testa igenom varje druvrutin innan de släpper de så detta inte händer.

Medlem

Drivrutinerna funkar för mig, vilket är mer än man kan säga om division, gick upp 05:30 för att hinna lira lite innan dagens möte men gav upp vid 07:00 då jag kunnat spela 2 minuter på grund av krashande inloggnings servrar.
Aja får prova vid lunch igen

Medlem

Inga problem för mig heller..
De som stött på problem undra om de har gjort en "riktig" avinstallation av föregående drivrutiner. Att köra en Clean uninstall via Nvidia/AMDs egna installations program är tyvärr inte tillräckligt för att man skall få bort allt. För er som inte känner till så tipsar jag om applikationen DDU (Display Driver Uninstaller) som rensar bort allt som har med grafikkorts drivrutinen att göra innan man uppdaterar till en ny version

http://www.wagnardmobile.com/forums/viewforum.php?f=5&sid=ba5...


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Jupp hände imorses men jag har ett AMD R9 280 DC II TOP.

Så inte bara isolerat till Nvidia


signatur

Nämen!

Medlem

Uj, gjorde Snabb/Express installation. Än så länge funkar allt väl men hoppas att det inte dyker upp mitt i spelandet, eller alls.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jupp hände imorses men jag har ett AMD R9 280 DC II TOP.

Så inte bara isolerat till Nvidia

Har du testat med DDU? Fungerar även med AMD


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

För mig strulade det, men det var för min hdmi var kopplad till tvn.

Avinstallerade manuellt de gamla drivisarna.
Kopplade ur hdmi (tvn) från datorn.
Installerade de nya drivisarna med "clean installation".

Nu fungerar det klockrent och även med hdmi sladden tillbaka satt i datorn.

Win 10
gtx 980

Medlem

har inte ens installerat 362:an pga problem rapporterade på nvidia hemsida. Skämtade om att det är Kvartalens dåligaste drivers och det verkar ha stämt =S

Medlem
Skrivet av Shuriko:

har inte ens installerat 362:an pga problem rapporterade på nvidia hemsida. Skämtade om att det är Kvartalens dåligaste drivers och det verkar ha stämt =S

Tror det handlar om 364.47


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Körde in den igår kväll :S Hoppas inget strular när man kommer hem och ska lira The Division


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

PHU! Det där var nära...
Tack FZ för varningen!

Medlem

Geforce har stannat vid förbereder installation några gånger vid de senaste uppdateringarna. Löste allt till slut genom att installera om Experience och ta bort nuvarande rutin. Starta experience med admin behörighet

k3m
Medlem

AMD släppte oxå en ny drivritin i dagarna. och grafikprogrammet installerade det automatiskt (hade glömt stänga av funktionen) och det blev strul med spelet. har R9 280 kontroller.

Medlem

Körde in den igår kväll, funkar för mig, även HDMI-skärmen

Edit: Nu när jag tittar var det 362.00 jag drog in igår...

Medlem

Fick det igår också. Fick systemåterställa.

Medlem

Och folk som gnällde på att amd släpper så dåliga drivrutiner.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ingen tycks minnas Nvidias problem, det lever kvar att AMD har haft dåliga drivrutiner så därför så har de det förstås fortfarande idag.

Minns vid Vista tiden så läste man att 40% av Vistas krascher berodde på Nvidia drivisar.

Dessutom så hade de en drivrutin som brännde sönder viss hårdvara.

Själv när jag har haft Nvidia kortare perioder så har det inte varit mycket problem, men minns att överklockingsprogrammet skapade alltid BSOD, fick inte igång med någon drivrutin eller något kort.

Att jag själv undvek Nvidia var för att de använde sämre strömförsörjning på korten ett bra tag, vad nog inget kort som inte hade problem med spoltjutningar.

Those bastards. Installerade inte heller den.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Herr rygg

Suttit hela förmiddagen och provat alla tips. Tillslut fick dte blir ominstallation av Windows. Nu fungerar det, hade bara en skärm inkopplad under installation. Dock fungerade det inte första gången men då hade jag två skärmar i från början. Nu ligger jag säkert en massa levels efter polare;)


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Hmm. Kan förklara att datorn hängde sig och stod still i ca halvminuten ett par gånger igår.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Funkar för mig också, sitter på Titan kortet.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Ingen tycks minnas Nvidias problem, det lever kvar att AMD har haft dåliga drivrutiner så därför så har de det förstås fortfarande idag.

Minns vid Vista tiden så läste man att 40% av Vistas krascher berodde på Nvidia drivisar.

Dessutom så hade de en drivrutin som brännde sönder viss hårdvara.

Själv när jag har haft Nvidia kortare perioder så har det inte varit mycket problem, men minns att överklockingsprogrammet skapade alltid BSOD, fick inte igång med någon drivrutin eller något kort.

Att jag själv undvek Nvidia var för att de använde sämre strömförsörjning på korten ett bra tag, vad nog inget kort som inte hade problem med spoltjutningar.

Haha skärp dig...
AMD är ju inte något undantag precis när det kommer till drivrutiner så finns det nog ingen vinnare på varken röda eller gröna laget

Bara att Googla AMD Catalyst problem: https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp...

Kom med något konkret i stället nu verkade dessutom inte problemet enbart bara för nvidia kort .. Se post:

Skrivet av Struggle:

Jupp hände imorses men jag har ett AMD R9 280 DC II TOP.

Så inte bara isolerat till Nvidia


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Kör windows 10, blev faktiskt tvungen att ominstallera windows.
Sista gången man installerar drivrutin så fort den släpps.

Medlem

Clean installation enda alternativet. Strulat nästan varje gång jag varit för slö för det.

Medlem

Har flera skärmar och installerade drivrutinerna utan problem i Win 10 igår.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Puh! , funderade att köra in den i morse.
Tur man inte gjorde det

Oh.. alla ekivoka skämt som for igenom mitt huvud


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Testpilot
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Harakiri:

Puh! , funderade att köra in den i morse.
Tur man inte gjorde det

Oh.. alla ekivoka skämt som for igenom mitt huvud

HAHA! ja du , håller med i efterhand . Man kan nog tänka på helt andra saker där

Medlem

Det finns en ny version nu. Beta 364.51

12
Skriv svar