The Division – Så här fixar du de vanligaste buggarna

Robot
The Division – Så här fixar du de vanligaste buggarna
Medlem
The Division – Så här fixar du de vanligaste buggarna

Låter som många fel beror på synkning med server. Ubi pls.

Medlem

– Problem: Svart skärm när spelet startar, går inte att Alt-Tabba sig ut i Windows.
– Lösning: Testa Alt+Enter. Går inte det, resetta datorn för omstart.

Eller stäng av steam overlay i properties

Har bara haft svart skärm första gången jag skulle spela. Efter en omstart av Uplay, funkade det bra. Har inte stött på några buggar. Det tar ett par sekunder att komma in på en server och matchmaking funkar riktigt bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spelat två timmar och tappat kontakt med servern (tror jag) vid ett tillfälle som krävde en alt-f4 och en omstart.

Förutom det helt felfritt så långt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

spelade lite innan jobbet men det verkade funka rätt bra.

Medlem

Ubisoft.. samo samo...

"dom har nog bara en server till alla deras spel..

Medlem

3 timmar och det enda jag har råkat ut för är vid laptopen

Medlem

Inte stött på ett enda problem under mina inledande fem timmar

Medlem

Nån som vet om spelet fortfarande crashar med geforce 770? Har nämligen en vän som hade problem med det i betan. .

Medlem
Skrivet av Ziraz:

– Problem: Svart skärm när spelet startar, går inte att Alt-Tabba sig ut i Windows.
– Lösning: Testa Alt+Enter. Går inte det, resetta datorn för omstart.

Eller stäng av steam overlay i properties

Njae. Har samma problem trots att jag har endast Uplay till spelet.

Medlem

Pre-order sakerna finns inte. Köpte gold edition på steam. Ska få national gear set (och hazmat också tror jag). Ska finnas hos reward snubben i base of operations men han har inget alls. Helt tomt...

Medlem

Men ni som har hunnit spela spelet ett tag nu, vad tycker ni? Har The Division levt upp till hypen eller är det ett total fiasko eller någonstans mitt i mellan?

Medlem
Skrivet av kohler:

Pre-order sakerna finns inte. Köpte gold edition på steam. Ska få national gear set (och hazmat också tror jag). Ska finnas hos reward snubben i base of operations men han har inget alls. Helt tomt...

National Gear set vet jag ej hur man skulle få. Men hazmat verkar vara länkat till vilket system man valde inför alpha/beta om man körde digitalt(?). Fick själv ett mail med xbox one kod till hazmat suit (körde xbox one alphan).

Ingen kod i fodral om fysisk? alt. Så kanske den ligger i skräpfiltret i mailen från ubisoft (båda koderna el. en som ger båda outfitsen).

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dannemannen99:

Men ni som har hunnit spela spelet ett tag nu, vad tycker ni? Har The Division levt upp till hypen eller är det ett total fiasko eller någonstans mitt i mellan?

Beror väl på vilken sorts av hype du hade. Jag tycker själv spelet är väldigt kul (helst med vänner). Mycket mer att göra med crafting, talents, perks och annat som inte fanns i betan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Reward snubben i base of operations ska vara fixad. fick mina rewards kl 22 ungefär.


signatur

[i]Even In Death I Still Serve[i]

Medlem

Har blivit utslängd från servrarna två gånger sedan kl 8 igår morse. Totalt godkänt

Medlem

Hade varken en ROMEO eller en JULIET, men däremot var någon jäkla MIKE och slängde ut mig en gång. Har inte stött på andra buggar, inte som jag märkt av i alla fall.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Två av mina vapen har haft problem att behålla sina mods (märkte det främst då mitt sniper rifle tappade sitt scope gång efter gång). Modden går tillbaka till inventoryt o slottet blir tomt bara. Riktigt störande när man ska köra lite snippande och man tappat siktet :s

Medlem
Skrivet av kohler:

Pre-order sakerna finns inte. Köpte gold edition på steam. Ska få national gear set (och hazmat också tror jag). Ska finnas hos reward snubben i base of operations men han har inget alls. Helt tomt...

Det är lite buggigt tydligen något som Ubi vet om. Jag fick inte heller mina grejjer först. Klickade logout i spelet, sedan stängde jag av spelet. Stängde ner Uplay. Väntade lite, startade Uplay, loggade in. Sedan fanns grejjerna hos Reward Vendor-killen i hembasen. Stod om det på nån Reddit-tråd. Edit: här är tråden https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/49he7e/rewards_...

Utöver det har jag bara stött på en enda bugg hittills. Det var en gång när jag var inne i inventory så blev allt grått i bakgrunden. Gick ur inventory så var det OK igen. Med andra ord ingen stor bugg direkt och har bara hänt en gång


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Skrivet av Riah:

Nån som vet om spelet fortfarande crashar med geforce 770? Har nämligen en vän som hade problem med det i betan. .

Funkar hur bra som helst med högsta inställningarna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

jag har lyckats att komma till slutet av ett mission men det sista samtalet met Roy Benitez inleds inte. jag kommer alltså inte vidare. jag gick ur uppdraget och gjorde ett sidemission istället och gick sedan tillbaka men gubbfan pratar ändå inte.

nån som stött på liknande problem och i så fall hur löste ni det? stänga av skitet och börja om och då kanske riskera de bättre rustningar som looten gav innan jag kom hit. eller finns det en annan lösning?

uppdraget är lincon tunnel.

Medlem

Glömde skriva att jag kör på Ps4

Medlem

löste det med att logga ut och logga in igen, fick köra om uppdraget helt men sedan funkade det.

1
Skriv svar