Senaste Geforce-drivrutinerna orsakar problem

Medlem

Drivrutinerna "funkar" för mig i betydelsen att jag inte har några crasher eller loopar, men... fps på 12 i vad jag än försöker spela, så den här "slutade tidigt från jobbet för att spela lite subscriber early access" slutade lika illa som det brukar. För mycket att hoppas på snabb, fungerande uppdatering gissar jag.

Avstängd

Om man inte har och göra ett dugg med dom spelen och features som drivrutinen tilltalar så undvik den och vänta till nästa. Som jag tänker göra.

Medlem

Tyckte väl man saknade blårutan hehe

Medlem

jotack jag märkte detta.
lyckades lösa det genom att starta i felsäkert läge och avinstallera allt vad nvidia heter, starta om , och installera om alla drivrutiner igen,

svårt att testa grejer innan de sjösätts?

Medlem
Skrivet av Guran:

Har flera skärmar och installerade drivrutinerna utan problem i Win 10 igår.

Inte haft problem med mitt 290 med 3 skärmar men med mitt GTX 970 vid startup tror den att en skärm (dp) inte är en skärm utan en enhet och då måste jag dra ut och stoppa in kontakten igen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av SgtBlack:
Skrivet av Kaleid:

Ingen tycks minnas Nvidias problem, det lever kvar att AMD har haft dåliga drivrutiner så därför så har de det förstås fortfarande idag.

Minns vid Vista tiden så läste man att 40% av Vistas krascher berodde på Nvidia drivisar.

Dessutom så hade de en drivrutin som brännde sönder viss hårdvara.

Själv när jag har haft Nvidia kortare perioder så har det inte varit mycket problem, men minns att överklockingsprogrammet skapade alltid BSOD, fick inte igång med någon drivrutin eller något kort.

Att jag själv undvek Nvidia var för att de använde sämre strömförsörjning på korten ett bra tag, vad nog inget kort som inte hade problem med spoltjutningar.

Haha skärp dig...
AMD är ju inte något undantag precis när det kommer till drivrutiner så finns det nog ingen vinnare på varken röda eller gröna laget

Bara att Googla AMD Catalyst problem: https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1...

Kom med något konkret i stället nu verkade dessutom inte problemet enbart bara för nvidia kort .. Se post:

Skrivet av Struggle:

Jupp hände imorses men jag har ett AMD R9 280 DC II TOP.

Så inte bara isolerat till Nvidia

Du missade poängen helt, vilket jag nu återupprepare. Nvidias strul är inget som folk lägger i minnet, det här är bortglömd på ett par veckor medans AMDs problem tas upp ständit, även när det inte finns mycket till problem alls. Verklighetssynen är skev, och det är med hjälp av detta som Nvidia fortsätter att sälja kanske mer än de borde. I verkligheten så är inte skillnaden mellan tillverkarna speciellt stor, men som sagt, det här är snart bortglömd.

Medlem
Skrivet av conthox:

Hmm. Kan förklara att datorn hängde sig och stod still i ca halvminuten ett par gånger igår.

Fungerade idag utan problem. Jag misstänkte först att det var MS Silverlight som jag vart tvungen att installera för att TeliaPlay skulle fungera, då hänge sig webbläsaren och efter det windows. Tänkte att det kanske inte var den iaf när jag såg detta, jag uppdaterade drivisarna i samma veva. Aja, får väl vänta och se om det händer igen då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

inte uppdaterat drivers på 6 7 månader..måste man det? ska man inte ha pixlar stora som hönshus osv?


signatur

New life, New hope

12
Skriv svar