Sweclockers testar The Division-prestandan på PC

Robot
Medlem
Sweclockers testar The Division-prestandan på PC

Bra tweak guide där man ser grafiska skillnader mellan olika inställningar och hur mycket det påverkar prestandan.

http://www.geforce.com/whats-new/guides/tom-clancys-the-divis...

Volumentric fog verkar vara en riktig prestandatjuv som inte ger något nämnvärt för besväret. Har själv ställt det på medium och tycker det fortfarande ser riktigt bra ut.

Medlem

Är det värt att köpa ett geforce gtx 970 och stoppa in i en dator med en i5 2500 3.3ghz processor?.

Har googlat som en tok men hittar ingenting om just det, kommer man kunna spela division på high eller kommer processorn sätta stopp för det?

Medlem
Skrivet av karbon:

Är det värt att köpa ett geforce gtx 970 och stoppa in i en dator med en i5 2500 3.3ghz processor?.

Har googlat som en tok men hittar ingenting om just det, kommer man kunna spela division på high eller kommer processorn sätta stopp för det?

Absolut, 2500k hänger med hyffsat fortfarande, och 970 är riktigt bra för pengarna. Och om du sen bestämmer dig för att byta upp resten så hänger fortfarande 970 på rätt bra vid high/medium settings.

Medlem

Varför testas ens dessa höga upplösningar? Visst, skärmarna existerar såklart men en normalt funtad datormänniska köper ju knappast ett 970 i tron att de kan köra allt på high/ultra i 4k. Eller har jag fel?

Mer intressant är väl att göra tvärtom, vad krävs för att spelet ska rulla i 60/30fps med allt på max i 4k eller Full HD.

Medlem
Skrivet av karbon:

Är det värt att köpa ett geforce gtx 970 och stoppa in i en dator med en i5 2500 3.3ghz processor?.

Har googlat som en tok men hittar ingenting om just det, kommer man kunna spela division på high eller kommer processorn sätta stopp för det?

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1177146&page=10

"5 2500k@ 4.0 ghz
Gtx 970 SSC
8gb ram 1600 mhz

Only got about 30 min this morning, but with the graphics set to high preset I was getting a locked 60fps on the benchmark and in game.

I bumped AO to hbao+ and didn't see any affect on the 60fps lock, will test more to see what else I can increase.

The game looks gorgeous on High. They definitely did something since the beta, it's cleaner and there seems to be more objects on the streets. Also seems like colors and brightness / gamma were improved.

Beautiful game and for me runs great so far."

Medlem
Skrivet av n0sferatu:
Skrivet av karbon:

Är det värt att köpa ett geforce gtx 970 och stoppa in i en dator med en i5 2500 3.3ghz processor?.

Har googlat som en tok men hittar ingenting om just det, kommer man kunna spela division på high eller kommer processorn sätta stopp för det?

Absolut, 2500k hänger med hyffsat fortfarande, och 970 är riktigt bra för pengarna. Och om du sen bestämmer dig för att byta upp resten så hänger fortfarande 970 på rätt bra vid high/medium settings.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av karbon:

Är det värt att köpa ett geforce gtx 970 och stoppa in i en dator med en i5 2500 3.3ghz processor?.

Har googlat som en tok men hittar ingenting om just det, kommer man kunna spela division på high eller kommer processorn sätta stopp för det?

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1177146&page...

"5 2500k@ 4.0 ghz
Gtx 970 SSC
8gb ram 1600 mhz

Only got about 30 min this morning, but with the graphics set to high preset I was getting a locked 60fps on the benchmark and in game.

I bumped AO to hbao+ and didn't see any affect on the 60fps lock, will test more to see what else I can increase.

The game looks gorgeous on High. They definitely did something since the beta, it's cleaner and there seems to be more objects on the streets. Also seems like colors and brightness / gamma were improved.

Beautiful game and for me runs great so far."

Tack så mycket för svaren!. Men har inte en i5 2500k endast en i5 2500 men kanske inte är någon skillnad på dessa?

Medlem
Skrivet av trifix:

Varför testas ens dessa höga upplösningar? Visst, skärmarna existerar såklart men en normalt funtad datormänniska köper ju knappast ett 970 i tron att de kan köra allt på high/ultra i 4k. Eller har jag fel?

Mer intressant är väl att göra tvärtom, vad krävs för att spelet ska rulla i 60/30fps med allt på max i 4k eller Full HD.

Testerna visar att just ett 970 är lite väl på gränsen...

Medlem
Skrivet av karbon:

Är det värt att köpa ett geforce gtx 970 och stoppa in i en dator med en i5 2500 3.3ghz processor?.

Har googlat som en tok men hittar ingenting om just det, kommer man kunna spela division på high eller kommer processorn sätta stopp för det?

Bättre att skaffa 390 skulle jag säga. Billigare och oftast marginellt snabbare än 970 och oftast betydligt snabbare i 1440p.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:
Skrivet av karbon:

Är det värt att köpa ett geforce gtx 970 och stoppa in i en dator med en i5 2500 3.3ghz processor?.

Har googlat som en tok men hittar ingenting om just det, kommer man kunna spela division på high eller kommer processorn sätta stopp för det?

Bättre att skaffa 390 skulle jag säga. Billigare och oftast marginellt snabbare än 970 och oftast betydligt snabbare i 1440p.

+Med 390 får man dessutom 8gb minne vilket gör det mer framtidssäkert, dock kräver kortet mer ström och man bör helst ha ett 750w nätagg.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Hymer:
Skrivet av karbon:

Är det värt att köpa ett geforce gtx 970 och stoppa in i en dator med en i5 2500 3.3ghz processor?.

Har googlat som en tok men hittar ingenting om just det, kommer man kunna spela division på high eller kommer processorn sätta stopp för det?

Bättre att skaffa 390 skulle jag säga. Billigare och oftast marginellt snabbare än 970 och oftast betydligt snabbare i 1440p.

+Med 390 får man dessutom 8gb minne vilket gör det mer framtidssäkert, dock kräver kortet mer ström och man bör helst ha ett 750w nätagg.

Finns inte en chans att du behöver ett 750W. Ett kvalitets ~500-600W klarar det utan problem. Visst är det en strömsugare men, 750W är nog lite i överkant.

Medlem

Hmm jag är för gammal för Hide and seek... även om det är lite pang pang däremellan. Testade betan. Lirade en halvtimme och stängde av. Hypen försvann ungefär när PvE och dylikt kom fram i ljuset. Vill jag lira online så är det RO2 som gäller. Om det är Co op så är det payday 2. Jag vet... jag är tjurig ikväll ... men har ett pajat avlopp.

Medlem

Någon som har testat dom nyaste drivarna 364.51 efter deras driver flopp igår natt 364.47?

Medlem

ser ju jävligt tungt ut iaf, spec med fysiken dom har


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av karbon:
Skrivet av n0sferatu:
Skrivet av karbon:

Är det värt att köpa ett geforce gtx 970 och stoppa in i en dator med en i5 2500 3.3ghz processor?.

Har googlat som en tok men hittar ingenting om just det, kommer man kunna spela division på high eller kommer processorn sätta stopp för det?

Absolut, 2500k hänger med hyffsat fortfarande, och 970 är riktigt bra för pengarna. Och om du sen bestämmer dig för att byta upp resten så hänger fortfarande 970 på rätt bra vid high/medium settings.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av karbon:

Är det värt att köpa ett geforce gtx 970 och stoppa in i en dator med en i5 2500 3.3ghz processor?.

Har googlat som en tok men hittar ingenting om just det, kommer man kunna spela division på high eller kommer processorn sätta stopp för det?

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1177146&...

"5 2500k@ 4.0 ghz
Gtx 970 SSC
8gb ram 1600 mhz

Only got about 30 min this morning, but with the graphics set to high preset I was getting a locked 60fps on the benchmark and in game.

I bumped AO to hbao+ and didn't see any affect on the 60fps lock, will test more to see what else I can increase.

The game looks gorgeous on High. They definitely did something since the beta, it's cleaner and there seems to be more objects on the streets. Also seems like colors and brightness / gamma were improved.

Beautiful game and for me runs great so far."

Tack så mycket för svaren!. Men har inte en i5 2500k endast en i5 2500 men kanske inte är någon skillnad på dessa?

Som jag förstått det så är din CPU låst medan datorn i citatet ovan är möjlig att överklocka. Tror inte 700 Mzh spelar en avgörande roll.

Medlem

Blir nog inga problem med mitt 960 Strix 4g heller. Yay!

Medlem
Skrivet av Preacher81:

Blir nog inga problem med mitt 960 Strix 4g heller. Yay!

Fast det är ett riktigt skitkort 960 ger 41fps i 1080p high.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

1
Skriv svar