Varsågod, här har du systemkraven för Total War: Warhammer

Robot
Varsågod, här har du systemkraven för Total War: Warhammer
Medlem
Varsågod, här har du systemkraven för Total War: Warhammer

Inte så blodigt

Medlem

I teorin ser det ju ganska ok ut.

Medlem

Väntar med köp ..

Medlem

Trevligt att de faktiskt specificerar vad som menas med de olika nivåerna och vad man kan förvänta sig, istället för att bara skriva "minimum" och "recommended" som de flesta gör.

Medlem

Borde gå bra med Ultra för mig då. Nice! Men spelet lär ju knappast gå att spela öht vid släpp.

phi
Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Inte så blodigt

Sa lilla Anna 12 år efter att ha fått sin första mens.

Medlem

Och efter ett antal patcher och uppdateringar kommer kraven sänkas ett snäpp.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tur att jag precis uppdaterade datorns hårdvara då. Allt i datorn pallar 60 FPS kraven förutom GPU... damn it. Har GTX970 som jag köpte för X antal månader sen, uppdaterade Moderkort, CPU och RAM nyligen. ^_^

aja datorn lär ju palla spelet på en bra frame rate och grafiknivå nu.

Edit: Fast det som verkligen gäller är ju att spelet är bra och roligt.

Medlem

20v20 units? Vad är det för pytte arméer man ska ha?


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem
Skrivet av Master_johan:

20v20 units? Vad är det för pytte arméer man ska ha?

Det har varit standard i de senaste spelen. Att man kan ha max 20 enheter i en arme. Sen hur stora varje enhet är beror på typen. T.ex. 160 spjutmän. Har man bara sådana blir det 3200 i en arme.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Master_johan:

20v20 units? Vad är det för pytte arméer man ska ha?

Det har varit standard i de senaste spelen. Att man kan ha max 20 enheter i en arme. Sen hur stora varje enhet är beror på typen. T.ex. 160 spjutmän. Har man bara sådana blir det 3200 i en arme.

aha, då är det bara jag som inte är bekant med begreppen. tack för förklaringen


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem

Intressant, jag har exakt samma specs som Recommended med ett 270X, enda skillnaden är att jag har en FX 8350.

Det som är riktigt festligt är att jag förväntas kunna köra på High, men Attilla flöt som en tegelsten även på lägsta efter alla patchar. Förhoppningsvis så har de fixat i ordning prestandan tills dess så inte det blir samma sak med WH: TW.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Intressant, jag har exakt samma specs som Recommended med ett 270X, enda skillnaden är att jag har en FX 8350.

Det som är riktigt festligt är att jag förväntas kunna köra på High, men Attilla flöt som en tegelsten även på lägsta efter alla patchar. Förhoppningsvis så har de fixat i ordning prestandan tills dess så inte det blir samma sak med WH: TW.

Tror CA har lite högre krav på sig denna gång (en av anledningar till att det sköt upp spelet kanske?). Tanken på att detta spel är baserat på en licens vars fans kan va ganska petiga och gnälliga om det blir fel (Vilket även TW fans kan va ibland). Hoppas att spelet flyter på från start denna gång.

Testade köra Attila på min nya hårdvara och spelet flyter på som smält smör, var riktigt nice nu. Trots att min tidigare hårdvara inte var super dålig förutom CPU:n kanske så flöt det på mellan 20-30 FPS. Har inte checkat vad jag har nu men det flyter på betydligt bättre (inte varit hackig bilduppdatering som det var innan). Så jag hoppas verkligen att Total War Warhammer inte kommer bli en frame-drop fest av dålig optimering etc.

1
Skriv svar