Och allra första dlc till The Division är... kläder för 5 dollar!

Robot
Och allra första dlc till The Division är... kläder för 5 dollar!

Är det en ny hästrustning vi ser födas?


Medlem
Och allra första dlc till The Division är... kläder för 5 dollar!

Köpte fem paket direkt.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Jag gillar ju allt som har med kosmetika att göra i spel, så det blev inköpta på direkten

Nah, skippar det. Det gör ingen skillnad i spelet ändå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

haha fattar inte seriöst folk som köper detta för riktiga pengar. Känns fan på gränsen till tragiskt.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Nah, skippar det. Det gör ingen skillnad i spelet ändå.

Sen var dom ju inte så fräna heller, hade det varit en ninja-outfit som i Dying Light, Jason Voorhes-mask, DOOMsnubben eller varför inte GORDON FREEMAN så hade de blivit köp direkt!

Medlem
Skrivet av Vercadi:

haha fattar inte seriöst folk som köper detta för riktiga pengar. Känns fan på gränsen till tragiskt.

Varför då? Om det förhöjer spelupplevelsen på något sätt, gör det roligare att spela, då är det väl inget konstigt/fel med det? Sedan kan man givetvis diskutera prislappen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Den vita outfitten hade passat min karaktär tror jag

Medlem

Ska dom verkligen missa chansen att sälja förköpsbiljetter för att träffa en viss NPC? Med dom köerna jag har sett skulle dom kunna göra stora pengar

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Nah, skippar det. Det gör ingen skillnad i spelet ändå.

Inte för att du behöver köpa men just att det INTE gör skillnad är väl bra iallafall? PTW-dlc däremot hade ju luktat rejält unket.

MEG
Medlem

HAHAHA, vad tragiskt, det har gått så långt så många idag accepterar dag 1-dlc, men var och en gör som hen vill....


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Japp här börjar mjölkningen!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Vercadi:

haha fattar inte seriöst folk som köper detta för riktiga pengar. Känns fan på gränsen till tragiskt.

Varför då? Om det förhöjer spelupplevelsen på något sätt, gör det roligare att spela, då är det väl inget konstigt/fel med det? Sedan kan man givetvis diskutera prislappen.

Det kan ju diskuteras att de har gjort det under utvecklingen med tanke på att det släpps typ inom den 1 veckan av spelets release, och då borde det vara med i spelet från början.

Medlem

Hur får man hazmar utrustningen?

Medlem

Dom borde ingått i Season Pass!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av Vercadi:

haha fattar inte seriöst folk som köper detta för riktiga pengar. Känns fan på gränsen till tragiskt.

Jag köper allt 5 dollar = småpotatis. Nått måste man väl spendera pengarna på.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Vercadi:

haha fattar inte seriöst folk som köper detta för riktiga pengar. Känns fan på gränsen till tragiskt.

Varför då? Om det förhöjer spelupplevelsen på något sätt, gör det roligare att spela, då är det väl inget konstigt/fel med det? Sedan kan man givetvis diskutera prislappen.

Det kan ju diskuteras att de har gjort det under utvecklingen med tanke på att det släpps typ inom den 1 veckan av spelets release, och då borde det vara med i spelet från början.

Du menar att allt content som gjorts innan release skall ingå i grundspelet? Ganska fånigt tycker jag, lite av den typiska "jag vill ha allt (DLC) gratis"-attityden som man ser så ofta.

Jag tror nog att 9/10 spelutvecklare har jobbat på expansioner/DLC redan innan grundpspelet är klart och släppt, då det ingår i hela utvecklingen att göra ett spel samtidigt som man planerar inför framtiden. Tror det är få utvecklare som gör ett spel och tänker "och så får vi se vad som händer sedan"...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Om DLC släpps som ger en fördelar klagar alla på pay2win. Jag håller med där, riktigt tråkigt.
När sån här dlc släpps så klagar folk på att det gör ingen skillnad och dom som köper det är tragiska.
Hur ska ni ha det?
Personligen har jag inget emot sån här dlc just pga det inte gör nån skillnad förutom kosmetisk.
Jag är heller ingen som spenderar pengar på sånt här med föredrar helt klart att det är detta som finns och inte pay2win


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
Xbox

Så jävla töntigt.Skänk pengarna till UNICEF i stället så kan någon som behöver kläder på riktigt få det.


signatur

Jump in.

Medlem

Är det inte så att spelutvecklare består av olika teams, som kan bli färdiga vid olika tillfällen? De kan inte sitta och rulla tummarna medans de andra gör sitt jobb för att få färdigt resten av spelet så då är det ju perfekt att sitta och knåpa med sånt här, som kanske inte ens skulle varit med från början. Har för mig att jag läst det nånstans och det låter vettigt i mina öron!

Medlem

Kolla mig jag har coolare brallor än dig!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Förstår inte hypen. Otroligt tråkigt spel

Medlem

Om det inte gör dig bättre i spelet så ser jag inget problem med att de säljer kosmetiska saker.

Medlem

1. Fem dollar är mindre än en öl på puben (speciellt den där sista som du faktiskt inte borde beställt precis innan stängningsdags).

2. Jag kan köpa DLC OCH samtidigt skänka pengar till välgörenhet.

3. Det är mina pengar och jag gör vafan jag vill med dom.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Förstår inte hypen. Otroligt tråkigt spel

Då är det ju tur att det är valfritt att spela det.

Medlem

Väl spenderade pengar. Fem dollar för digitala paltor i samma pensionärsbruna färger som karaktärernas vanliga kläder redan har. Wow

För övrigt får spelet negativa eller i bästa fall ljumma recensioner från många håll. Trist att Ubisoft "hedrar" Tom Clancys minne på det här viset.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

äntligen, nu är the division så som det skulle varit när det släpptes, kul när de lyssnar på community och fixar sånt som alla konsumenter älskar...

Medlem
Skrivet av Sebovich:

Är det inte så att spelutvecklare består av olika teams, som kan bli färdiga vid olika tillfällen? De kan inte sitta och rulla tummarna medans de andra gör sitt jobb för att få färdigt resten av spelet så då är det ju perfekt att sitta och knåpa med sånt här, som kanske inte ens skulle varit med från början. Har för mig att jag läst det nånstans och det låter vettigt i mina öron!

Ja, det stämmer. Och ett spel blir "content complete" oftast långt innan release. Då går det in i test- och fix-fas och man lägger inte till något nytt eftersom det lätt skulle leda till en oändlig test-cykel.

Men precis som du skriver betyder det ju inte att utvecklare, grafiker, designers osv sitter och rullar tummarna och väntar på en lista med buggar att fixa. Utan dom hoppar självklart på arbetet med framtida material.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Om DLC släpps som ger en fördelar klagar alla på pay2win. Jag håller med där, riktigt tråkigt.
När sån här dlc släpps så klagar folk på att det gör ingen skillnad och dom som köper det är tragiska.
Hur ska ni ha det?
Personligen har jag inget emot sån här dlc just pga det inte gör nån skillnad förutom kosmetisk.
Jag är heller ingen som spenderar pengar på sånt här med föredrar helt klart att det är detta som finns och inte pay2win

Exakt! Alltid är det nåt som är fel, ofattbart.

Medlem
Skrivet av MEG:

HAHAHA, vad tragiskt, det har gått så långt så många idag accepterar dag 1-dlc, men var och en gör som hen vill....

Misslyckat, krystat försök att klämma in "hen" i en mening där det rätta pronomenet är "de".

123
Skriv svar