Bus Simulator 16

Robot
Bus Simulator 16

Världen är full av simulatorer. Några är bra, många dugliga, vissa dåliga. Men ingen är som Bus Simulator 16.

#stillalive-studios, #bus-simulator-16, #american-truck-simulator, #farming-simulator-15


Medlem
Bus Simulator 16

Det blir roligare om man läser rubriken helt på svenska.

Medlem

Är det samma ratt som du hade när du spelade ET2?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av conthox:

Är det samma ratt som du hade när du spelade ET2?

Nej, den här fanns inte då. Kan tänka mig att jag körde Euro Truck Sim 2 med en Logitech G25, men jag minns faktiskt inte.


signatur
Ambassadör
Xbox

Känns också jättemodernt med kontantbetalning på bussar.

Om själva körningen har simulatorinslag så kan ju dock detta spel vara något för mitt lokala bussföretag där personalen som bäst har en snabbutbildning från AF/MV.


signatur

Jump in.

Medlem

Man slutar aldrig förvånas över alla dessa dåliga simulatorer, en del av dem borde nästan förbjudas, de kanske skrämmer bort folk från vissa yrken!

Medlem
Medlem

Märkliga busshållplatser hade de iaf. Stoppar ju upp hela trafiken bakom.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Märkliga busshållplatser hade de iaf. Stoppar ju upp hela trafiken bakom.

Du behöver nog lyfta blicken från tangentbordet nån gång, för så funkar väääldigt många busshållplatser bara runt om i vårat lilla land.

Medlem

Jag gillar iofs att folk är rövhattar och står i vägen för dörren - precis som på riktigt i kollektivtrafiken :). Men prestandan, de suicidala ambulansförarna som kör rakt in i trafiken och att min chaffis är stelopererad i nacken är lite för mycket...

Redaktör
Skrivet av Mats Nylund:

Jag gillar iofs att folk är rövhattar och står i vägen för dörren - precis som på riktigt i kollektivtrafiken :). Men prestandan, de suicidala ambulansförarna som kör rakt in i trafiken och att min chaffis är stelopererad i nacken är lite för mycket...

Och så passagerarnas samtal... eller monologer. Jag memorerade en grej nån sa för att ta med i recensionen, men det var så meningslöst att jag glömde bort den. Dansband Simulator nästa?


signatur
Medlem

Nä, vadå? Någon ringde in och sjukanmälde sig bakom ryggen på mig när jag körde, komplett med fejkad hosta. Sånt är kul!

Fast röstskådisarna... Killen som pensionerat sig men ändå måste komma in och berätta för mig hur jag ska göra varje dag är ju under all kritik. Och varför säger alla "thank you, dear" när de får sin biljett?

Redaktör
Skrivet av Mats Nylund:

Nä, vadå? Någon ringde in och sjukanmälde sig bakom ryggen på mig när jag körde, komplett med fejkad hosta. Sånt är kul!

Fast röstskådisarna... Killen som pensionerat sig men ändå måste komma in och berätta för mig hur jag ska göra varje dag är ju under all kritik. Och varför säger alla "thank you, dear" när de får sin biljett?

"Darling" tror jag till och med. Känns visserligen trevligt men ganska oväntat när min manliga gamnacke-chaffis får ett "darling" av andra män.


signatur
Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Och varför säger alla "thank you, dear" när de får sin biljett?

Med största sannolikhet beror det på att utvecklarna är från Österrike. De har väll sett någon Brittisk TV-serie och tror att alla säger det.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Undrar om det finns någon plats i Europa där man betalar kontant på bussen?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skribent

Verkar ju helt fantastiskt, detta.

Redaktör
Skrivet av Ravenknight:

Undrar om det finns någon plats i Europa där man betalar kontant på bussen?

Tyskland. De VÄGRAR betalkort.


signatur
Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Undrar om det finns någon plats i Europa där man betalar kontant på bussen?

Kunde man göra i västra götaland fram tills för bara 5 år sen.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Det blir roligare om man läser rubriken helt på svenska.

Bara om man tycker det är hysteriskt roligt med särskrivningar.

Skribent
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ravenknight:

Undrar om det finns någon plats i Europa där man betalar kontant på bussen?

Tyskland. De VÄGRAR betalkort.

Jag var lite småchockad när jag vara på Gamescom i somras. Ingen tar betalkort.

Redaktör
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ravenknight:

Undrar om det finns någon plats i Europa där man betalar kontant på bussen?

Tyskland. De VÄGRAR betalkort.

Jag var lite småchockad när jag vara på Gamescom i somras. Ingen tar betalkort.

Jag skulle kunna ha en lång utläggning om det där... och det tänker jag ha.

#1: Vi flög till Düsseldorf och från flygplatsen skulle vi ta tåget till Gamescom i Köln. Tågbiljett köptes i automat - som BARA tog sedlar (höst 10 euro, har jag för mig). En lång bit därifrån fanns en uttagsautomat, som BARA matade ut 20-eurosedlar. Att växla en 20-eurosedel till två 10-eurosedlar var inte görbart. Det slutade med att jag inte kunde köpa biljett, och plankade.

#2: Taxibilarna har ofta Visa- och Mastercard-klistermärken på rutorna, men det är ytterst få gånger någon faktiskt tar emot dem.

Bus Sim är garanterat inspirerat av Tyskland.


signatur
Skribent
Skrivet av Tompa:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ravenknight:

Undrar om det finns någon plats i Europa där man betalar kontant på bussen?

Tyskland. De VÄGRAR betalkort.

Jag var lite småchockad när jag vara på Gamescom i somras. Ingen tar betalkort.

Jag skulle kunna ha en lång utläggning om det där... och det tänker jag ha.

#1: Vi flög till Düsseldorf och från flygplatsen skulle vi ta tåget till Gamescom i Köln. Tågbiljett köptes i automat - som BARA tog sedlar (höst 10 euro, har jag för mig). En lång bit därifrån fanns en uttagsautomat, som BARA matade ut 20-eurosedlar. Att växla en 20-eurosedel till två 10-eurosedlar var inte görbart. Det slutade med att jag inte kunde köpa biljett, och plankade.

#2: Taxibilarna har ofta Visa- och Mastercard-klistermärken på rutorna, men det är ytterst få gånger någon faktiskt tar emot dem.

Bus Sim är garanterat inspirerat av Tyskland.

Ha ha. Bus Sim - inspirerat av Tyskland, som i sin tur kanaliserar Kafka.

Medlem

Ska köpas omgående, helst till dubbla priset.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Dumlen:

Märkliga busshållplatser hade de iaf. Stoppar ju upp hela trafiken bakom.

Du behöver nog lyfta blicken från tangentbordet nån gång, för så funkar väääldigt många busshållplatser bara runt om i vårat lilla land.

Inte riktigt som det är där, oftast där de blockerar trafiken är det på designerade bussgator, på större vägar så brukar det vara en liten sido-infart.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Dumlen:

Märkliga busshållplatser hade de iaf. Stoppar ju upp hela trafiken bakom.

Du behöver nog lyfta blicken från tangentbordet nån gång, för så funkar väääldigt många busshållplatser bara runt om i vårat lilla land.

Inte riktigt som det är där, oftast där de blockerar trafiken är det på designerade bussgator, på större vägar så brukar det vara en liten sido-infart.

"Designerade bussgator"? Vad menar du med det?

Busshållplatser där bussen bara stannar intill trottoarkanten så trafiken bakom får stanna är för övrigt jättevanliga inom tätorter. Inget som helst konstigt med det.

1
Skriv svar