The Division skördar säljrekord första dygnet

Robot
Medlem
The Division skördar säljrekord första dygnet

Jag är tudelad. För Massives del måste jag säga att dom har ju gjort ett strålande jobb med själva spelet även om det kan kännas repetetivt redan nu. Så dom får gärna en 4+ av mig, om någon bryr sig.

Men där det fallerar är Ubisoft! Först timmen kom jag inte ens in. Igår var det en halvtimme på kvällen där servrarna inte gick att nå och nu på f.m är det 2 timmar "planerad" downtime. Sen fick man inte tillgång till sina "rewards" förrän dagen efter lanseringen, halva idén med att erbjuda saker för preorders etc var ju att man vill ha dom, t.ex vapen, direkt när man börjar spelet (kalla mig "pay2win" lamer om ni vill, men har man begränsat med tid att spela och en bra storlek på plånboken är valet ganska lätt!). Och deras kundtjänst är som dom är oxå. Så tyvärr drar dom ned betyget så spelet får bara 3 av mig.

Å andra sidan fick Diablo3 oxå det vid lansering och jag spelar fortfarande det

Medlem

Jag har inte läst så mkt om spelet men finns det mycket content i det? Av det lilla jag läst så har folk bara klagat på att det inte finns så mkt att göra förutom att springa och hämta lådor eller något i endgame

Om det är så förstår jag inte vad som lockar, men är som sagt dåligt insatt

Medlem

För lite SF för min smak gillar inte för realistiska krigs spel. Men slänger dom in mutanter zombier eller laser vapen mm så kan det vara något för mej. Föresten är dom som är sjuka galna och zombie lika som i the last of us eller liknande? Lite tort utan sf tycker jag.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

För lite SF för min smak gillar inte för realistiska krigs spel. Men slänger dom in mutanter zombier eller laser vapen mm så kan det vara något för mej. Föresten är dom som är sjuka galna och zombie lika som i the last of us eller liknande? Lite tort utan sf tycker jag.

Det är inte mycket SF (och då förmodar jag det står för "scifi") i det alls, mycket korrekt, det är en story som kan utspela sig imorgon. Det är inga zombies eller liknande och "dom som är sjuka" är inte galna eller zombies, ibland springer man på en civil som går på en gata och mår dåligt som man ger en Coca Cola till så får man ett vapen tillbaka (OMG IMMERSION!). Men det är inte Advanced Warfare över det alls utan vanliga militär vapen.

Medlem

Jag skulle slå vad om att det är flera som röstat som knappt provat spelet, om ens provat det alls.
Säkert många som helt enkelt bestämt sig för att dissa spelet bara för att dom blivit sura över att det är "overkligt" skademässigt.

Det är välgjort, har massor av potential, men kan behöva lite mer för att hänga med i det långa loppet.

Medlem

Blev verkligen glatt överraskad när jag testa det, trodde hypen var överdriven. Spelet är verkligen vackert trotts all kritik och är fantastiskt roligt att lira coop med polarna.

Medlem

Sci-fi allt för mättad marknad med alla zombies o space spel, glad att det kommer ett spel där man inte måste lära sig nya påhittade element och dess svaga motsvarighet.

Det är inte ett MMO så klagar man på end-game så klagar man med helt fel perspektiv på vad spelet är för något, nämligen ett SP/CO-OP ARPG.

Vad gäller realism förstår jag inte alls vart det kommer ifrån, är det för att de har utvecklat halvöppna bildörrar som stängs när man går o puttar på dom, för mig ser jag inte realism någonstans dock en massa ny teknik i spelet som jag gillar, de halvsnöstormarna är underbara, man ser inte mycket, men ser ändå tillräckligt, skön atmosfär.

Det stora minuset i det hela är Ubi =/ Lovade mig själv för många år sedan att aldrig mer köpa ett Ubi-spel, o här står man med Pre-order Gold Edition o blir, igen, <insert valfria svordomar here> av Ubi.

Releasehästryttare

Måste sålt rejält på xbox live och psn då för kollar man på steam så är det ganska bedrövliga siffror

Medlem
Skrivet av Devan:

Måste sålt rejält på xbox live och psn då för kollar man på steam så är det ganska bedrövliga siffror

http://i.imgur.com/f4wChDA.png?1

Kan ju vara så att många köpt det via Uplay också?

Medlem
Skrivet av Devan:

Måste sålt rejält på xbox live och psn då för kollar man på steam så är det ganska bedrövliga siffror

http://i.imgur.com/f4wChDA.png?1

Nu är det faktiskt Uplay spelet ligger på. Av min erfarenhet får man ofta spelen billigare om man tar det direkt till uplay istället för genom steam.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Devan:

Måste sålt rejält på xbox live och psn då för kollar man på steam så är det ganska bedrövliga siffror

http://i.imgur.com/f4wChDA.png?1

Det där visar ju samtida spelare och slås bara av Dota 2 och CS. Dessutom är ju inte alla sales på steam heller...

Spelet är bra trots att många vill att det ska misslyckas av någon anledning. Det är faktiskt en storartat bedrift vad de lyckats med, och självfallet kommer det behöva lite putsning, det behöver alla spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Releasehästryttare

Ah, ok trodde man va tvungen att köpa det genom steam

ELF
Medlem

Kan inte uttrycka mig om den färdiga produkten. Men betan var snygg och ganska skoj. MEN, det var lite för lite content för att avgöra om det är något att ha eller ej. Väntar på gameplay videor från släppta versionen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Gen
Medlem
Skrivet av Devan:

Ah, ok trodde man va tvungen att köpa det genom steam

Nej nej, herregud...som tur var inte, annars hade man blivit ruinerad.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Devan:

Ah, ok trodde man va tvungen att köpa det genom steam

Nej nej, herregud...som tur var inte, annars hade man blivit ruinerad.

Haha jo lite så är det ju; folk tycker Steam är såååå bra och att det borde vara enda digitala tjänsten som finns för allt annat är såååå dåligt, utan att inse hur illa det är att de näst intill har monopol på digital distribution.

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Devan:

Ah, ok trodde man va tvungen att köpa det genom steam

Nej nej, herregud...som tur var inte, annars hade man blivit ruinerad.

Haha jo lite så är det ju; folk tycker Steam är såååå bra och att det borde vara enda digitala tjänsten som finns för allt annat är såååå dåligt, utan att inse hur illa det är att de näst intill har monopol på digital distribution.

Är det inte så att Origin/Uplay spelen är dyrare på steam just för att dom vill inte gå minus på att sälja sina egna spel på steam när de har en egen platform? För "vanliga" spel brukar ju kosta 49.99€ jämfört med EA/Ubisoft spel som alltid går för 59.99€

Medlem
Skrivet av koleny:
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Devan:

Ah, ok trodde man va tvungen att köpa det genom steam

Nej nej, herregud...som tur var inte, annars hade man blivit ruinerad.

Haha jo lite så är det ju; folk tycker Steam är såååå bra och att det borde vara enda digitala tjänsten som finns för allt annat är såååå dåligt, utan att inse hur illa det är att de näst intill har monopol på digital distribution.

Är det inte så att Origin/Uplay spelen är dyrare på steam just för att dom vill inte gå minus på att sälja sina egna spel på steam när de har en egen platform? För "vanliga" spel brukar ju kosta 49.99€ jämfört med EA/Ubisoft spel som alltid går för 59.99€

De, o sen kunde jag växla in 100 ucoins för en 20% rabatt kod på uplay så det blev ett relativt billigt köp där, ungefärligt pris för Gold Edition fick jag loss för samma pris som vanliga på steam.

Gen
Medlem
Skrivet av koleny:
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Devan:

Ah, ok trodde man va tvungen att köpa det genom steam

Nej nej, herregud...som tur var inte, annars hade man blivit ruinerad.

Haha jo lite så är det ju; folk tycker Steam är såååå bra och att det borde vara enda digitala tjänsten som finns för allt annat är såååå dåligt, utan att inse hur illa det är att de näst intill har monopol på digital distribution.

Är det inte så att Origin/Uplay spelen är dyrare på steam just för att dom vill inte gå minus på att sälja sina egna spel på steam när de har en egen platform? För "vanliga" spel brukar ju kosta 49.99€ jämfört med EA/Ubisoft spel som alltid går för 59.99€

Det är möjligt men i mitt fall menade jag att ha alternativet att kunna köpa från nyckelsajter (vilket jag gjorde i detta fallet, 360kr istället för Uplays 549kr). Sen får vi inte glömma att spel på skiva (419kr på Inet) alltid är billigare än Steam/Uplay/Origins egna priser. De får ju inte konkurrera med vanliga handlade varför de har såpass höga priser men väljer nu någon att köpa direkt från dem så tjänar de grymma pengar.

Medlem

Jag har väntat på ett liknande spel alldeles för länge. Co-op actionrollspel i postapokalyptisk skrud, vad mer kan man begära?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Jag har väntat på ett liknande spel alldeles för länge. Co-op actionrollspel i postapokalyptisk skrud, vad mer kan man begära?

Jag vill ha ninjor, vikingar, pirater, zombies, och godzilla i samma spel men jag får nog vänta ett tag till...
Mechar, glöm inte mechar...

Skrivet av Gen:
Skrivet av Devan:

Ah, ok trodde man va tvungen att köpa det genom steam

Nej nej, herregud...som tur var inte, annars hade man blivit ruinerad.

699:- ink. season pass på Elgiganten, jag tror det kostar runt 1000:- på STEAM (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Grymt snyggt spel, flyter på bra och är riktigt kul.

Det enda jag är oroad över är end-game content, och avsaknaden av någon slags klan-funktion och större PvP'er.
Jag hoppas någon på Massive utvecklar PvP till större skala, kanske låta spelare gå ihop i faktioner, bygga upp högkvarter och sedan invadera varandras högkvarter och försvara dem från andra spelare, samt kriga om områden.
(Visst, PvP har inte så mycket med huvudstoryn i spelet att göra, men end-game är ändå end-game där huvudstoryn tar slut och man vill göra något annat)

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skitbetyg från recensioner. Skulle aldrig köpa detta skitspel

Redaktör
Skrivet av Kiario:

Skitbetyg från recensioner. Skulle aldrig köpa detta skitspel

Vilka recensioner då? Jag har hittat ett fåtal som satt betyg redan, och då uteslutande positivt. Användarbetygen på Metacritic är lägre, men där ska man komma ihåg att inte alldeles omtyckta Ubisoft står bakom spelet - sånt färgar betygen. Och även där är snittet 7,1, vilket knappst är skit.


signatur
Medlem
Skrivet av stoff75:

Jag är tudelad. För Massives del måste jag säga att dom har ju gjort ett strålande jobb med själva spelet även om det kan kännas repetetivt redan nu. Så dom får gärna en 4+ av mig, om någon bryr sig.

Men där det fallerar är Ubisoft! Först timmen kom jag inte ens in. Igår var det en halvtimme på kvällen där servrarna inte gick att nå och nu på f.m är det 2 timmar "planerad" downtime. Sen fick man inte tillgång till sina "rewards" förrän dagen efter lanseringen, halva idén med att erbjuda saker för preorders etc var ju att man vill ha dom, t.ex vapen, direkt när man börjar spelet (kalla mig "pay2win" lamer om ni vill, men har man begränsat med tid att spela och en bra storlek på plånboken är valet ganska lätt!). Och deras kundtjänst är som dom är oxå. Så tyvärr drar dom ned betyget så spelet får bara 3 av mig.

Å andra sidan fick Diablo3 oxå det vid lansering och jag spelar fortfarande det

Ubisoft verkligen hatar sina kunder. De älskar våra pengar men vi som kunder är ett nödvändigt ont som de måste dras med. UPlay är en skräptjänst och deras servrar är så snålt tilltagna att man verkligen känner att "hade vi kunnat så hade vi inte haft några servar alls..". Bandbredden du får via deras digitala tjänster är skrattretande och en central faktor till varför jag ALDRIG kommer att köpa en produkt via eller från dem igen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jo nVidia köpte ju 90% av nycklarna till sina grafikkort så klart att det sålde bra

Medlem

starburst magazine 3/10. Hela spelet verkar vara ett stort upprepande av saker ju

12
Skriv svar