Multiplayer från Doom visas upp i ny trailer – bli demon och käka upp dina fiender

Robot
Multiplayer från Doom visas upp i ny trailer – bli demon och käka upp dina fiender
Medlem
Multiplayer från Doom visas upp i ny trailer – bli demon och käka upp dina fiender

Ser riktigt bra ut.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hade riktigt kul med alphan! Längtan efter release börjar bli olidlig nu


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ser hyfsat ut. FOV, rörelse ser lite tröga ut osv oroar. MEN MEN.

Man måste kunna stäng av 3rd person animationerna, eller så har de bara gjort film klippet på det sättet.

Annonsören låter ju som någon ur melodifestivalen men det kan säkert moddas... A just det, modda får man inte längre. Eller? Vad är MOD status kring detta spel?

Vetefan vad man ska säga...

Vi får prova spelat om 2 månader och se själva.

Medlem

Vilken tid startar betan?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Alltså... jag längtar till detta spel. Jag kan inte påstå att det känns till 100% som gamla Doom (ganska svårt tro jag) men jäklar vad coolt det ser ut.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Faktiskt imponerade. Multiplayer ser ut att ha liknande känsla som UT eller Q3...vilket saknas i dagens spelsamhälle. Detta kan blir VÄLDIGT intressant

Medlem

FUCK YEAH!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

De visade upp det gamla omslaget till skivan i slutet av trailern. Ignorerades omröstningen? -.-


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Har aldrig vart intresserad av multiplayer i Doom, men det där såg skoj ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

FM-guru
F.d. Sisyr

Ser som sagt kul ut. Får det positiva recensioner blir det garanterat ett köp.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

De visade upp det gamla omslaget till skivan i slutet av trailern. Ignorerades omröstningen? -.-

Den omröstningen gällde det alternativa omslaget som du får då du vänder ut och in på papperslappen i fodralet.

OnT: Innan man såg nån demon så tyckte jag det såg ut som Halo.. väldans lik design på rustningarna imo.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Ser mer ut som Halo än Quake men ska bli spännande att se om det är något att ha.

Medlem

Den där rösten kändes ju väldigt oengagerad, annars verkar det bli skoj.
Jag är först och främst intresserad av single player, men lär nog lägga ner några timmar på MP-delen också.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Man måste kunna stäng av 3rd person animationerna, eller så har de bara gjort film klippet på det sättet.

Vyn är tagen från en spelare som står vid sidan & tittar på.

Medlem

Ser ut som en korsning mellan Quake III och Unreal Tournament.
Vilket är bra!
Så spelet borde heta Quake Tournament, tycker jag. (Skojar bara!)
Ser däremot mindre likhet i Doom. Spelsättet/grafiken.

Och Halo (figuren) kom väl ändå som spel efter Quake?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av T.Mani:

De visade upp det gamla omslaget till skivan i slutet av trailern. Ignorerades omröstningen? -.-

Den omröstningen gällde det alternativa omslaget som du får då du vänder ut och in på papperslappen i fodralet.

OnT: Innan man såg nån demon så tyckte jag det såg ut som Halo.. väldans lik design på rustningarna imo.

Skulle ju vilja påstå att dom har lite mera rätt att använda den designen på rustningarna än Bungie.

Doom 1993

Halo 2001

Så inget fel med det, sen bägge Space Marines och dom har ju fiktion som liknar varandra.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Skulle ju vilja påstå att dom har lite mera rätt att använda den designen på rustningarna än Bungie.

Jaja, givetvis, men som det var i filmklippet såg det ut som om dom baserat designen på Masterchief som i sin tur e inspirerad från Doomguy, istället för att gå tillbaks och hämta inspiration direkt ifrån concepskissar från orginal Doom.. Om du hajar


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Struggle:

Skulle ju vilja påstå att dom har lite mera rätt att använda den designen på rustningarna än Bungie.

Jaja, givetvis, men som det var i filmklippet såg det ut som om dom baserat designen på Masterchief som i sin tur e inspirerad från Doomguy, istället för att gå tillbaks och hämta inspiration direkt ifrån concepskissar från orginal Doom.. Om du hajar

Yes box! Spelar ju egentligen ingen roll, spelet är fränt ändå


signatur

Nämen!

Medlem

Oj... Jag börjar blir försiktigt optimistisk!


signatur

P.L.U.R

Medlem

Multiplayern ser rolig ut. Inte fel att arena shooters börjar komma tillbaka!

Medlem

sitter och väntar sött på spelet, förhandsbokade det förra månaden och just nu känns det som att 15 maj är 100 år bort :/

Är en liten grej jag dock är lite negativ åt i multiplayer och det är loadout delen, hade föredragit att ha oldschool likt duke3d, quake 1,2 och 3 och unreal. Alltså där du har en hel arsenal med uppsamlade bössor.

Men man lär nog vänja sig efter en stund så vidare inte dom sätter in någon gamemod där du kör med oldschool

Medlem
Medlem

Känns segt som sirap.
Köp kan det bli beroende på hur mycket man kan skala av grafik i inställningar.

phi
Medlem

Blir att avvakta med köp tills gamla quakespelare har testat det och kan uttala sig om multiplayerläget. Är det nästa stora arena shooter så köper jag det och en ny gamingdator modell värsting.

Är det "meh" så blir det ett reaköp längre fram till konsol.

Jag är skeptisk.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Ser hyfsat ut. FOV, rörelse ser lite tröga ut osv oroar. MEN MEN.

Man måste kunna stäng av 3rd person animationerna, eller så har de bara gjort film klippet på det sättet.

Annonsören låter ju som någon ur melodifestivalen men det kan säkert moddas... A just det, modda får man inte längre. Eller? Vad är MOD status kring detta spel?

Vetefan vad man ska säga...

Vi får prova spelat om 2 månader och se själva.

Håller med..

Jag är besviken över att man låser sig i en animation där man slår någon eller blir slagen.

Medlem

Ska dom göra Doom så de blir ungefär som COD spel att fienden dör på några skott bara? Såg ju ut som Brutal COD istället för ett doom spel

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av PsyX:

Ser hyfsat ut. FOV, rörelse ser lite tröga ut osv oroar. MEN MEN.

Man måste kunna stäng av 3rd person animationerna, eller så har de bara gjort film klippet på det sättet.

Annonsören låter ju som någon ur melodifestivalen men det kan säkert moddas... A just det, modda får man inte längre. Eller? Vad är MOD status kring detta spel?

Vetefan vad man ska säga...

Vi får prova spelat om 2 månader och se själva.

Håller med..

Jag är besviken över att man låser sig i en animation där man slår någon eller blir slagen.

det är ingen tredje persons animation när du gör fatalitys i doom, som en annan skrev längre upp. Det är en spelare som ser på när detta sker, när du gör fatalitys i doom som sker allt i första personläge. Även i MP så är det första person.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av T.Mani:

De visade upp det gamla omslaget till skivan i slutet av trailern. Ignorerades omröstningen? -.-

Den omröstningen gällde det alternativa omslaget som du får då du vänder ut och in på papperslappen i fodralet.

OnT: Innan man såg nån demon så tyckte jag det såg ut som Halo.. väldans lik design på rustningarna imo.

Skulle ju vilja påstå att dom har lite mera rätt att använda den designen på rustningarna än Bungie.
Så inget fel med det, sen bägge Space Marines och dom har ju fiktion som liknar varandra.

Jag tycker att det mer liknar en figur från Quake 3. Så då är det ju inget fel eller konstigt med det.

Men jag känner att det senaste nya DOOM lika gärna kunnat heta nya Quake. Spelsättet är ju mer Quake än Doom. Det är bara figurerna som skiljer sig lite. Som att det är Doom gubbar i ett Quake-spel.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av T.Mani:

De visade upp det gamla omslaget till skivan i slutet av trailern. Ignorerades omröstningen? -.-

Den omröstningen gällde det alternativa omslaget som du får då du vänder ut och in på papperslappen i fodralet.

OnT: Innan man såg nån demon så tyckte jag det såg ut som Halo.. väldans lik design på rustningarna imo.

Skulle ju vilja påstå att dom har lite mera rätt att använda den designen på rustningarna än Bungie.
Så inget fel med det, sen bägge Space Marines och dom har ju fiktion som liknar varandra.

Jag tycker att det mer liknar en figur från Quake 3. Så då är det ju inget fel eller konstigt med det.

Men jag känner att det senaste nya DOOM lika gärna kunnat heta nya Quake. Spelsättet är ju mer Quake än Doom. Det är bara figurerna som skiljer sig lite. Som att det är Doom gubbar i ett Quake-spel.

"Figuren" ifrån Quake 3 är ju just Doom´s Space Marine, modellen kallas till och med Doomguy i Q3 om jag inte missminner mig.

Är ju NDA på Alphan, men jag kan säga från att ha spelat igenom Doom 1 & 2 och Quake spelen nyligen, är nya fortfarande bra mycket närmare Doom.


signatur

Nämen!

12
Skriv svar