Call of Duty: Black Ops blir bäst i serien

Robot
Medlem

jo jag tror på tomten fortfarande... inte.

Medlem

Call of duty så klart!

Jag tror det kommer att bli det bästa COD någonsin!

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Coop intresserar mig ingenting, Medal of Honor Multiplayer körs ju på Frostbite, och det är en garanterad 5/5.. däremot är ju MoH's singleplayer helt ny, med tankte på att dom bara hållt på med WW2 förut..

Lycka till båda två säger jag

Du borde testa MoH betan. Tyvärr är den riktigt riktigt dålig, jag tvivlar på att de kommer att kunna fixa alla problemen tills MoH släpps.

Kör vidare på BF BC 2, för Frostbite har inte gjort MoH till någon 5/5.

Bra att dela upp arbetet, de är smarta för en gång skull.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inget kommer att slå de 3 första IW CoD spelen. Men ett av det bästa kommer det nog bli

Medlem

Han MÅSTE ju säga att det är det bästa i serien. Hade han sagt någonting annat hade de förlorat sales.

Detta är mer som reklam än en faktiskt nyhet.

Medlem

Vad är det som gör CoD så bra nuförtiden btw? är det den mediokra multiplayern eller de sönderscriptade 2 timmars singleplayerdelarna? Så länge det står CoD på förpackningarna tycks man kunna lura tusentals människor att köpa riktiga rövspel, gång på gång.

Medlem

man köper ju både MOH och COD såklart!

Medlem

lols, MoH kommer inte ha en chans.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

En man gjorde en gång i tiden en affärside, att alltid säga att dom nya sakerna som ingen har sätt, rört eller testat ska bli bäst. Nu verkar det som om alla säger desamma.

Ska man tro på det denna gång eller ska man vara en sur jävel? Jag hoppas verkligen dom gör ett bra spel då 2010 har ett lovande år på sig.

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

Vad är det som gör CoD så bra nuförtiden btw? är det den mediokra multiplayern eller de sönderscriptade 2 timmars singleplayerdelarna? Så länge det står CoD på förpackningarna tycks man kunna lura tusentals människor att köpa riktiga rövspel, gång på gång.

Du får väl läsa recensionerna. Modern Warfare 2 får 94/100 på Metacritic. Det är rätt talande om vad spelvärlden anser om det.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Det kommer inte att slå Cod 1,2 och 4! Det lär väl bara bli lika casual och tråkigt som Mw2...

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av HataMoto_:

Vad är det som gör CoD så bra nuförtiden btw? är det den mediokra multiplayern eller de sönderscriptade 2 timmars singleplayerdelarna? Så länge det står CoD på förpackningarna tycks man kunna lura tusentals människor att köpa riktiga rövspel, gång på gång.

Du får väl läsa recensionerna. Modern Warfare 2 får 94/100 på Metacritic. Det är rätt talande om vad spelvärlden anser om det.

Behöver inte läsa recensionerna, har spelat själv.. undrade bara vilka av de två aspekterna som gör spelen så framgångsrika; sunkig MP eller scriptad och kort SP

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

Behöver inte läsa recensionerna, har spelat själv.. undrade bara vilka av de två aspekterna som gör spelen så framgångsrika; sunkig MP eller scriptad och kort SP

Du säger emot dig själv. Du frågar vad det är som gör spelen så framgångrika, men är inte intresserad av andras åsikter, bara din egen?

Det låter som om du egentligen bara vill framföra att du inte gillar spelet, men döljer det i en falsk frågeställning.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av zhrooms:

Coop intresserar mig ingenting, Medal of Honor Multiplayer körs ju på Frostbite, och det är en garanterad 5/5.. däremot är ju MoH's singleplayer helt ny, med tankte på att dom bara hållt på med WW2 förut..

Lycka till båda två säger jag

Du borde testa MoH betan. Tyvärr är den riktigt riktigt dålig, jag tvivlar på att de kommer att kunna fixa alla problemen tills MoH släpps.

Kör vidare på BF BC 2, för Frostbite har inte gjort MoH till någon 5/5.

zhrooms:
Verkligen inte, betan är rätt värdelös än så länge. Enda frostbite har tillfört är segt gameplay och några träd samt delar av murar man kan skjuta sönder.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av HataMoto_:

Behöver inte läsa recensionerna, har spelat själv.. undrade bara vilka av de två aspekterna som gör spelen så framgångsrika; sunkig MP eller scriptad och kort SP

Du säger emot dig själv. Du frågar vad det är som gör spelen så framgångrika, men är inte intresserad av andras åsikter, bara din egen?

Det låter som om du egentligen bara vill framföra att du inte gillar spelet, men döljer det i en falsk frågeställning.

Metascore 86/100
User Score 3.5/10

Säger väl lite om vilket skitspel det egentligen är, ett faktum är ju att på nästan alla recensionerna jag läst så ger folk lika många poäng för ljud och grafik i MW2 som i BC2.. Bara där ser man ju hur många poäng de givit spelet bara för att det heter Call of Duty. (85 för namnet)

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av HataMoto_:

Behöver inte läsa recensionerna, har spelat själv.. undrade bara vilka av de två aspekterna som gör spelen så framgångsrika; sunkig MP eller scriptad och kort SP

Du säger emot dig själv. Du frågar vad det är som gör spelen så framgångrika, men är inte intresserad av andras åsikter, bara din egen?

Det låter som om du egentligen bara vill framföra att du inte gillar spelet, men döljer det i en falsk frågeställning.

Jag trodde inte jag var tvungen att förklara att så var fallet, det är mycket riktigt en del sarkasm i min post.

Medlem

Ja, som vanligt så kommer det här argumentet fram om att spelrecensenter är korrupta. Oväntat.

Och, ja, du har rätt i att 86/100 gällde för PC. 94/100 (5.9 user score) är för konsollerna. Och skillnaden där har, med allra största sannolikhet, att göra med att folk är besviken på avsaknaden av dedikerade servrar. Vilket Black Ops kommer att ha.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Bara zombie mode är med så är det ett givet köp.. annars avstår jag.

Medlem

Jag vill inte verka elak, men vad är det för nyhetsvärde i att en utvecklare säger att hans/hons spel kommer att bli bra?


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av HataMoto_:

Vad är det som gör CoD så bra nuförtiden btw? är det den mediokra multiplayern eller de sönderscriptade 2 timmars singleplayerdelarna? Så länge det står CoD på förpackningarna tycks man kunna lura tusentals människor att köpa riktiga rövspel, gång på gång.

Du får väl läsa recensionerna. Modern Warfare 2 får 94/100 på Metacritic. Det är rätt talande om vad spelvärlden anser om det.

Behöver inte läsa recensionerna, har spelat själv.. undrade bara vilka av de två aspekterna som gör spelen så framgångsrika; sunkig MP eller scriptad och kort SP

Mw2's mp och PC version var en riktigt skandal det håller jag med om. Angående SP så har Call of Duty alltid haft en linjär och scriptad story sedan vCod, Cod2, båda vilket var de bästa spelen i serien.

Linjärt SP och scriptade events behöver inte vara något dåligt, det bidrar oftast till en mer inlevelse rik story och gripande moment.

För multiplayer delen så har de ju på senare åren bara blivit mer "bling bling" för att konsolkidsen ska bli nöjda medans på cod1,cod2 tiden var det pure skill och stort på tävlingsscenen.

Medlem
Skrivet av mAniAk:
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av zhrooms:

Coop intresserar mig ingenting, Medal of Honor Multiplayer körs ju på Frostbite, och det är en garanterad 5/5.. däremot är ju MoH's singleplayer helt ny, med tankte på att dom bara hållt på med WW2 förut..

Lycka till båda två säger jag

Du borde testa MoH betan. Tyvärr är den riktigt riktigt dålig, jag tvivlar på att de kommer att kunna fixa alla problemen tills MoH släpps.

Kör vidare på BF BC 2, för Frostbite har inte gjort MoH till någon 5/5.

zhrooms:
Verkligen inte, betan är rätt värdelös än så länge. Enda frostbite har tillfört är segt gameplay och några träd samt delar av murar man kan skjuta sönder.

Tror du inte jag redan spelat betan? Låst upp allt som går, och ja det är jävla kul, enda problemet är att det inte finns hardcore mode, och det kommer troligtvis finnas i hela spelet.. då kanske det t.o.m tar BC2, pga annan spelstil, som jag gillar mer.

Medlem

Hoppas såklart att Black Ops blir bra, då jag alltid gillat cod spelen innan MW2
Har även testat MoH betan, i dagsläget lockar inte det spelet ett dugg om de inte lyckas fixa alla fel i det framtill releasen.

Medlem

cod + dedikerade servrar = win. Nått officiellt om dedikerade servrar?

Medlem

Har faktiskt rätt höga förväntningar på Black Ops. World at War var ett mer än okej reskin på Modern Warfare med andra vapen och ett trevligt zombieläge. Nu var ju tyvärr inte SP-delen lika satisfying som den episka motsvarigeheten i MW, men Treyarch visade vad de kan i Call of Duty 3 (som å andra sidan hade ett riktigt uppfuckat, men roligt, onlineläge med mer glitchar än i Rainbow Six Vegas).

MoH ger jag inte så mycket för, har redan Bad Company 2 och MW.

Medlem

Enda jag funderar på om detta spel är om vapen ljudet i spelet kommer vara lika värdelöst som dom senaste spelen?

Noll kännsla att skjuta med ett vapen där dom hittat på ljudet och det låter som nån soft airgun.

Mitt störtsa problem är vapen ljuden i cod spelen som ger noll kännsla.

Samma med BC2 där många vapen ljuden är klart påhittade och totalt värdelösa. Tex M418 går knappt använda pga det fåniga ljudet så måste använda mig av X-8an, bra vapen för övrigt
annars är ljudet i BC2 klart suveränt

Enda spelet som kan rädda detta år inom FPS är nya Red orchestra Trippwire är iaf några som kan få till vapenljuden helt och hållet
Skjuta med K98an i Red orchestra är verkligen kännsla även efter 4-5år som man spelat det.

Edit: Samt ett spel utan eldväljare kan inte tas seriöst, även min åsikt om BC2

Men som många redan påpekat, är väl konsoll generationen som inte kan hantera en eldväljare

Medlem

Det jag har sett av spelet verkar riktigt lovande och många gånger bättre än allt annat de gjort förut. Det finns tvivel, men det är mycket möjligt att detta faktiskt blir det bästa i serien.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det jag har sett av spelet verkar riktigt lovande och många gånger bättre än allt annat de gjort förut. Det finns tvivel, men det är mycket möjligt att detta faktiskt blir det bästa i serien.

Håller helt med, man ska inte heller glömma att visserligen var World at War tjärvigt i början men Treyarch fixade spelet i längden och har släppt över 10 nya kartor sen releasen. Synd bara att spelet aldrig to fart "competetive-wize" på pc då de vitala patcharna kom för sent.

Foven går att ändra, allt går att ändra server-wise , dedicated servers, mods m.m vad mer kan man begära , gör de det minst lika bra som World at War men vid launch kommer detta bli kanon.

Medlem

tror nog på bästa! men om det blir "månadskostnad" så nja....men gällande gameplay och sådant så tror jag nog på bäst hittils!:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

12
Skriv svar