Nytt CD Projekt-spel i år – men det är inte Cyberpunk 2077

Robot
Medlem
Nytt CD Projekt-spel i år – men det är inte Cyberpunk 2077

Om jag hade behövt välja och fått spela en enda spelserie resten av mitt liv, så är det The Witcher. cdpr har mitt förtroende


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Detta är vad jag såg igår på IGN och tappade hakan! Ett nytt spelformat... Hmm... Tänk om det är en mobilversion av Gwent (yay!), men tekniskt sett har de ju prövat mobilt med Witcher MOBA även om det inte var CDPR som skapade det.

Tänk om det är ett helt nytt litet "indie-spel" de pusslat ihop... Men då är frågan varför de hellre arbetar med det än Cyberpunk 2077...

Vad är det med CDPR? Jag blir så hajpad av deras spel. Jag har inte ens spelat originalet av Cyberpunk, men längtar ändå!

Vad det än är är jag nästan säker på att jag köper det. Vill stödja en så bra utvecklare som CD Projekt Red.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Ambassadör
Xbox

Ser fram emot Cyberpunk 2077 väldigt mycket. Har väldigt stora förhoppningar på det, kan bli precis hur bra som helst i händerna på CDPR.

Ska bli spännande att se vad det andra RPG:t är för något också. För mig som gammal RPG-räv så är CDPR lite av vad Bioware var en gång i tiden innan de sålde sin stjärt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av wrangman:

Detta var vad jag såg igår på IGN och tappade hakan! Tänk om det är en mobil version av Gwent, men tekniskt sett har de ju prövat mobilt med Witcher MOBA även om det inte var CDPR som skapade det.

Tänk om det är ett helt nytt litet "indie-spel" de pusslat ihop... Men då är frågan varför de hellre arbetar med det än Cyberpunk 2077...

Vad är det med CDPR? Jag blir så hajpad av deras spel. Jag har inte ens spelat originalet av Cyberpunk, men längtar ändå!

Vad det än är är jag nästan säker på att jag köper det. Vill stödja en så bra utvecklare som CD Projekt Red.

De hara garanterat arbetat med Cyberpunk under flera år redan, då de säger att det är deras klart största spel, betydligt större än Witcher 3. Det är inget man slänger ihop på ett år.

Dessutom tror jag inte att det kommer 2017, snarare 2018.

Gnällkuk
Skrivet av wrangman:

Detta var vad jag såg igår på IGN och tappade hakan! Tänk om det är en mobil version av Gwent, men tekniskt sett har de ju prövat mobilt med Witcher MOBA även om det inte var CDPR som skapade det.

Tänk om det är ett helt nytt litet "indie-spel" de pusslat ihop... Men då är frågan varför de hellre arbetar med det än Cyberpunk 2077...

Vad är det med CDPR? Jag blir så hajpad av deras spel. Jag har inte ens spelat originalet av Cyberpunk, men längtar ändå!

Vad det än är är jag nästan säker på att jag köper det. Vill stödja en så bra utvecklare som CD Projekt Red.

Android/iOS-version på Gwent låter ju faktiskt inte helt otroligt. Med tanke på vad de siktar på att släppa så tycker jag det redan ser jävligt tajt ut att hinna med allt...

Men vad de än gör efter TW3 så känns det lite som med R*, det är svårt att misslyckas!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av wrangman:

Tänk om det är en mobil version av Gwent

Hade varit riktigt najs.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av wrangman:

Tänk om det är en mobil version av Gwent

Hade varit riktigt najs.

Hur fungerar Gwent?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av wrangman:

(...)

Tänk om det är ett helt nytt litet "indie-spel" de pusslat ihop... Men då är frågan varför de hellre arbetar med det än Cyberpunk 2077...

(...)

De hara garanterat arbetat med Cyberpunk under flera år redan, då de säger att det är deras klart största spel, betydligt större än Witcher 3. Det är inget man slänger ihop på ett år.

Dessutom tror jag inte att det kommer 2017, snarare 2018.

Sant! Det finns gamla klipp bl.a. när utvecklaren av originalet, Mike Pondsmith, säger att han känner sig trygg med att CDPR ska utveckla datorspelsversionen. https://www.youtube.com/watch?v=J3mg_Ns6vBQ

Dem är ganska många nu på CDPR - runt 200 pers om jag inte minns fel - men jag undrar hur de hunnit med ett extra spel... Nåja, vi får se! Det lär ju vara en del av teamet som jobbar med W3-expansionerna som haft lite tid att knåpa ihop en mobilversion av Gwent!

Japp, jag tror inte heller de hinner släppa Cyberpunk nästa år. Det är lite väl hoppfullt av dem. Typiskt CDPR - alltid så hajapade själva över sina spel ! Love em!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Jag tror det är standalone Gwent, så som Hearthstone.


signatur

Nämen!

k3m
Medlem
Skrivet av dTexN:

Om jag hade behövt välja och fått spela en enda spelserie resten av mitt liv, så är det The Witcher. cdpr har mitt förtroende

instämmer

blir orolig...väx inte för fort..så ni orkar alltid älskat er men blir nojig nu


signatur

New life, New hope

1
Skriv svar