Hitman: Episode One – Intro pack

Robot
Hitman: Episode One – Intro pack

Danmarks mesta lönnmördare är tillbaka – kortare än någonsin.

#hitman-absolution-3, #io-interactive, #hitman-blood-money


FM-guru
F.d. Sisyr
Hitman: Episode One – Intro pack

Ungefär som väntat, och absolut inget jag tänker betala fullpris för. När spelet är klart lär jag dock hämta plånboken...

Medlem

Contracts fanns ju även i absolution

Medlem

"Det är också svårt att genomföra morden på andra sätt än de som utvecklarna tänkt sig."

Den raden gillar jag inte.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Skribent
Skrivet av notice:

Contracts fanns ju även i absolution

Det stämmer. Rörde ihop det för mig. Det är Escalation-läget där man spelar igenom en serie Contracts-aktiga uppdrag (men konstruerade av IO) av stegrande svårighetsgrad som är ny.

Ambassadör
Xbox

Episodbaserat är ju bajs. Kanske plockar upp det om något år eller två då när spelet är färdigt. Finns säkert i en reaback på ICA Maxi vid det laget.


signatur

Jump in.

Medlem

Förjävligt att man ska behöva betala för ett demo nu för tiden. Minns hur man satt och körde Hitman 1 demot om och om igen. Men det var ju för 16 år sedan då det hette demo i stället för beta och man inte behövde betala ett skit.

Pepp


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hur långt är "demot"? Jag gillar när spelen är korta (om priserna reflekterar detta också givetvis). Då jag spelar kanske 2-3 timmar i veckan så är det rätt skönt att slippa sitta med The Witcher 3 i 4 månader (som jag dessutom endast är halvvägs igenom), så detta kan bli sjukt intressant.

Medlem

"Danmarks mesta lönnmördare är tillbaka" - Underrubriken
Fel eller någon försök till dansk humor ?

Medlem

Ungefär vad jag väntade mig som första betyg! Kommer absolut att skaffa och spela imorgon. Jag gillar inte heller episode-varianten men nu har jag precis lirat igenom Blood Money och Absolution, så jag kan inte hålla fingrarna borta från kakburken den här gången.

Hitman is love, Hitman is life.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Har ej testat det än, men fick hem Collectors edition på spelet idag.

Avstängd

Jag hade recenserat "hela" spelet när alla delar finns ute.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

"Det är också svårt att genomföra morden på andra sätt än de som utvecklarna tänkt sig."

Den raden gillar jag inte.

Ja, det är lite som.
"Det är också svårt att förvandla League of Legends till ett firstperson shooter med Unreal Engine 4 grafik för att det inte var det som utvecklarna tänkt sig."


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Äsch, vafan. Nu har jag varit förväntansfull sedan första smygtitten på E3. Slängde upp plånkan på skrivbordet och drog till med 'the full experience' nyss. Något besviken över episod-upplägget fortfarande, men ja.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Skribent
Skrivet av ClockWise:

Hur långt är "demot"? Jag gillar när spelen är korta (om priserna reflekterar detta också givetvis). Då jag spelar kanske 2-3 timmar i veckan så är det rätt skönt att slippa sitta med The Witcher 3 i 4 månader (som jag dessutom endast är halvvägs igenom), så detta kan bli sjukt intressant.

Ett par timmar, ungefär. Beroende lite på hur du spelar och hur god tid du tar på dig på varje uppdrag. Sedan kan du ju dryga ut rätt mycket genom att spela om uppdrag på olika vis, testa nya mål i de andra spellägena, och så vidare.

Men att bara spela igenom - ett par timmar, ungefär.

Medlem
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av ClockWise:

Hur långt är "demot"? Jag gillar när spelen är korta (om priserna reflekterar detta också givetvis). Då jag spelar kanske 2-3 timmar i veckan så är det rätt skönt att slippa sitta med The Witcher 3 i 4 månader (som jag dessutom endast är halvvägs igenom), så detta kan bli sjukt intressant.

Ett par timmar, ungefär. Beroende lite på hur du spelar och hur god tid du tar på dig på varje uppdrag. Sedan kan du ju dryga ut rätt mycket genom att spela om uppdrag på olika vis, testa nya mål i de andra spellägena, och så vidare.

Men att bara spela igenom - ett par timmar, ungefär.

Om 4 månader när jag spelat klart andra halvan av The Witcher, då blire ett köp! Tack för info

Medlem

Vad får man vid release då? Bara ett uppdrag? 500kr är lite o ta i även om man kan köpa "bara" ett uppdrag för 130kr

Medlem

Folk är beredda att betala fullpris för Telltales spel, som har oerhört mycket mindre interaktivitet än Hitman, men ändå så är Hitman dåligt som är indelat i episoder?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Folk är beredda att betala fullpris för Telltales spel, som har oerhört mycket mindre interaktivitet än Hitman, men ändå så är Hitman dåligt som är indelat i episoder?

1. Tidigare spel har aldrig varit så
2. Episod-spel är skit (inte spelen i sig men konceptet), Telltales-spel förlåts dock lite mer just för att de är så starkt story drivet, det är mer som en tv-serie. TV-serier får man oftast inte på dag ett.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Folk är beredda att betala fullpris för Telltales spel, som har oerhört mycket mindre interaktivitet än Hitman, men ändå så är Hitman dåligt som är indelat i episoder?

Fullpris? Första och andra säsongen utav the walking dead gick på mindre än de flesta spel tillsammans. Jag köpte båda säsongerna direkt på steam när de var nya och gav inte mer än 249kr per säsong.

"The Walking Dead Season 2
22.99 EUR

Date confirmed:
Thu Dec 19 08:50:42 2013"


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Måste meddela att jag är nöjd med köpet, trots DX12-strul. Om resten utav de kommande uppdragen är lika stora och välplanerade som paris så kommer jag vara otroligt tacksam.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

1
Skriv svar