Betala för att slippa reklam(?)

Medlem
Betala för att slippa reklam(?)

Jag undrar om det finns ngt möjlighet att betala för att slippa reklamen. Samtidigt som man rensar upp sidan och gör den mer lättläst, så stödjer man samtidigt FZ.

Jag undrar också hur mkt folk på FZ skulle kunna tänka sig betala per månad?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tycker att spelrelaterad reklam ibland t o m är bra. Man får tips och info. Som Guild Wars Factions som körs just nu. F ö tycker jag att reklamen ligger på ställen som inte stör layouten av sidan och därmed skapar irritation som den gör på t ex IGN.

Medlem

Reklamen på förstasidan knuffar ned innehållet så det känns som att man måste scrolla onödigt mycket. Det vore skönt att slippa den, men samtidigt förstår jag att den måste vara där för att FZ skall få en inkomst.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Saknar ett alternativ: Inte ett skit!!!


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Ändrar man i omröstningen så nollställs den. (Inte för att det är så överdrivet många som har röstat men...)

Btw, synd att du tycker så.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Antikvitet

conthox: Du har sett http://www.fz.se/nyheter antar jag? Vissa kommer nog gilla den sidan bättre som startsida.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Shock:

conthox: Du har sett http://www.fz.se/nyheter antar jag? Vissa kommer nog gilla den sidan bättre som startsida.

Jo, det kommer nog att bli så.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag störs inte det minsta av reklamen, därför skulle jag betala max 0 kr för att bli av med den. Så länge den finns i den form den gör idag håller jag med Karma om att den kan vara positiv.

Rent principiellt skulle jag heller inte betala för att slippa reklam, vill de företag som annonserar betala för mitt medlemskap så får de gärna göra det, tack så mycket


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Lite störs man av reklamen, speciellt eftersom den är så stor.
En sms tjänst vore ju inte helt omöjlig, man smsar sitt namn o något, så vips så har man ingen reklam, typ 10 kr i månaden är ju inte helt orimligt.

Medlem
Skrivet av cammo:

Hur många företag tror du vill betala för reklam på fz.se om användarna kan betala för att slippa den då?

Jag antog att en del av reklamen ger en "$ per klick". Samma princip som på Fileplanet, där man kan betala för att slippa reklam.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Information wants to be free.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Jee
Medlem

Ehrm... Och VAR finns den här reklamen? Jag ser ingen. Tror inte att jag har något som blockar.

Förresten, är det som conthox säger, att det är "$ per klick"?


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av Jee:

Ehrm... Och VAR finns den här reklamen? Jag ser ingen. Tror inte att jag har något som blockar.

På Startsidan är den precis ovanför och till höger om "Heta nyheter". På denna sidan är den precis under bilderna och "Testat"-rubrikerna.

Skrivet av Jee:

Förresten, är det som conthox säger, att det är "$ per klick"?

Jag är inte helt säker på detta, det var bara något som jag antog. Det kan vara betalt per visning också. Det är oftast det sättet man tar betalt för webbreklamen. Kanske någon admin kan svara på detta?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag vill påminna att vi inte gillar tips på hur man kan kringå annonseringarna, det är ändå det FZ lever av, vare sig ni gillar det eller inte. Dylika inlägg kommer att tas bort och författarna varnas.

För info kan jag också säga att vi nu har mindre annonser och mindre annonsyta än förra layouten. Nu återgår vi till ursprungsdebatten och lämnar det faktumet att vi har annonser.

jämför:
http://www.fz.se/information/fzg4_stor.jpg
http://www.fz.se/information/fzg5_stor.jpg


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

URK
Medlem

håller med att det är mindre yta på reklamen i den nya frz men den nya tar fram reklamen mera än vad den gamla gjorde. den gamla hade reklamen i över kant som man inte tänker på så mycket medans den nya har reklam mitt i mera som man ser.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:

håller med att det är mindre yta på reklamen i den nya frz men den nya tar fram reklamen mera än vad den gamla gjorde. den gamla hade reklamen i över kant som man inte tänker på så mycket medans den nya har reklam mitt i mera som man ser.

Jag håller med i ditt resonemang där. På samma gång så måste jag påminna om att just reklamen är ytterst viktig för att sajten ska finnas kvar. Fast man säkert skulle vilja gömma reklam längst ner i ett hörn så är det inte möjligt.

Bättre placerad reklam -> Nöjdare annonsörer -> Bättre FZ.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Det är ju sjukt jobbigt att större delen av start sidan består av reklam.. och varför fanns inget alternativ i röstningen att man inte ska behöva betala för att slippa reklamen? Får det gå till på det här viset?


signatur

Why?

Medlem
Skrivet av Kempfher:

och varför fanns inget alternativ i röstningen att man inte ska behöva betala för att slippa reklamen?

Därför att FZ behöver en inkomst för att överleva.

(Eller du kanske var ironisk?)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Det är helt vanlig mjukvara som stoppar er reklam, det är ert problem att gå runt det. Varför censurera inlägg, gör om gör rätt så att reklamen inte blockas av vanliga program... Jag tänker inte confa om min hårdvaru brandvägg/virusskydd och min dito mjukvara för att kunna se er reklam. Ni får gå runt skydden så ni får in er cash. Lägg in reklambanners diskret i forumen, står det tex drick coca cola under conthox inlägg så blir jag såklart supersugen på coca cola samtidigt som jag läser hans inlägg.

Helt otroligt att ni inte kollat om reklamen fungerar tillsammans med marknadens mest vanliga skydd.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

20 kr i månaden skulle väl vara en rimlig kostnad. Så kan man betala var 5'e månad eller något, 100 kr i stöten.

Men problemet är att FZ är beroende av reklamen för att vara gratis. Inför man ett alternativ för att betala för att slippa reklamen, kommer företagen fortfarande vilja marknadsföra sina produkter här på FZ? Jag tror inte det, och för att då få sidan att gå runt kommer alla få betala, vilket vissa inte kommer vilja och på så sätt förlorar FZ läsare.

Så jag tror nog att vi får stå ut med reklamen.

Over and out, Mellan


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Många av FZs egna bilder ser ut som reklam tycker jag. Som Just Cause och filarkivet.

Medlem
Skrivet av c-row:

Många av FZs egna bilder ser ut som reklam tycker jag. Som Just Cause och filarkivet.

Därav mycket folk som tror att vi fyllt hela framsidan med ren reklam. Dock så är denna "reklam" till för just "er". Att ni enklare och snabbare ska få en överblick av vad som är nytt på sajten.

Jag har hela tiden trott att folk skulle kunna skilja på dessa typer men jag kanske hade fel. Vet dock inte hur vi ska kunna utforma våran egen "reklam" på något annat sätt för att särskilja på det.

Efter en tid löser det sig och folk bör veta vad som är vad. Det är i alla fall min förhoppning


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Jag förstår faktiskt inte allt fuzz om reklamen, jag lägger knappt märke till den. Det står dessutom FZ på två ställen i "Just Cause"-loggan :\


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Antikvitet

Vårt bandbreddsutnyttjande snittar på 250 Mbit/sekund. Till det kommer stora kostnader för drift (servrar) och utveckling. Tror ni verkligen att en sån här sajt är gratis att driva? Tänk igen.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av MaxH:

Jag vill påminna att vi inte gillar tips på hur man kan kringå annonseringarna, det är ändå det FZ lever av, vare sig ni gillar det eller inte. Dylika inlägg kommer att tas bort och författarna varnas.

Kommer inte fungera att tvinga bort denna information på så vis, för reklamblockering att ett så vidspritt fenomen ändå. Plus att ni förlorar en hel del goodwill, på liknande vis som skivindustrin gjort, som kör med sina gestapofasoner.

FZ kanske lever på annonseringarna, men det krävs besökare för att annonsering ska ge inkomst.

Så hota oss inte

Citat:

För info kan jag också säga att vi nu har mindre annonser och mindre annonsyta än förra layouten. [...]

Bra att veta, men i slutändan handlar det inte om hur stor annonsytan är, men hur iögonfallande den är, hur den disponeras. Har själv inga problem med annonserna då min toleransnivå för dem är väldigt hög. Kommer det dock något riktigt irriterande och störande, så kommer jag naturligtvis blockera det.

On-topic
Betala endast för att ta bort reklamen är inte något som jag vill göra. Kan dock tänka mig att betala en slant för att bli en slags premiumanvändare, få en liten ikon i min profil, och kanske någon liten kul funktion, utöver att bli av med annonserna.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Kommer inte fungera att tvinga bort denna information på så vis, för reklamblockering att ett så vidspritt fenomen ändå. Plus att ni förlorar en hel del goodwill, på liknande vis som skivindustrin gjort, som kör med sina gestapofasoner.

FZ kanske lever på annonseringarna, men det krävs besökare för att annonsering ska ge inkomst.

Så hota oss inte

förstår och håller med i det mesta det du säger, men det är inget hot. Sånt snack får ni helt enkelt ta någon annanstans, av uppenbara skäl. Visas inte annonser för besökare hjälper det inte hur många besökare vi än har. 8)


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Inaktiv

Jag skulle kunna tänka mig att betala 20kr i månaden för FZ, frågan är om annonsörer skulle kunna tänka sig den lösningen. Tror det kan vara svårt att finasiera hela siten på enbart abbonemang.

Sen det där med att ni ska censurera inlägg om hur man får bort reklamen kändes jävligt tråkigt. Lät som nått uttalande av nån gammal mossig Sony chef.

Inaktiv
Skrivet av gurkoz:

Jag har hela tiden trott att folk skulle kunna skilja på dessa typer men jag kanske hade fel. Vet dock inte hur vi ska kunna utforma våran egen "reklam" på något annat sätt för att särskilja på det.

Efter en tid löser det sig och folk bör veta vad som är vad. Det är i alla fall min förhoppning

Det är svårt, men två grejer som jag tror gör så att man tror det är reklam:

1. Den där "extrapris" aktiga bubblan som Exklusivt för FZ ligger i. Den kopplar iaf jag till just extraprisskyltar, dvs reklam.

2. Den har ingen inramning som de övriga innehållsrutorna utan ligger fritt precis som reklamen.

Men jag gillar iof att den inte har en inramning, det är tråkigt när allt har samma förpackning, men jag tror det kan vara en del av problemet.

Medlem

Som jag sa tidigare ser man ju ganska snabbt att det är FZ eftersom det står just, ja FZ, på två ställen


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar