Efter Diablo II-patchen – nu ska även Warcraft III uppdateras!

Robot
Efter Diablo II-patchen – nu ska även Warcraft III uppdateras!
Medlem
Efter Diablo II-patchen – nu ska även Warcraft III uppdateras!

<3

Medlem

Ett nytt Warcraft hade varit fantastiskt...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ett nytt Warcraft hade varit fantastiskt...

Kommer aldrig hända.
RTS scenen är död, Blizzard har själv sett hur deras Starcraft mår, och E-sports scenen är inte som den har varit inom RTS
Not going to happen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Jozo:

Ett nytt Warcraft hade varit fantastiskt...

Kommer aldrig hända.
RTS scenen är död, Blizzard har själv sett hur deras Starcraft mår, och E-sports scenen är inte som den har varit inom RTS
Not going to happen

Ja, de utvecklar säkert endast för e-sportscenen..... Smart!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Dryg han som pratade var, till synes helt meningslösa långa pauser hela tiden.

Medlem

Underbara nyheter!
Lirar fortfarande en massa moddar till WC3. Siege-banorna och towerdefence till detta spelet är fortfarande oslagbar emot andra lir.

TOM sc2 har problem att hitta bra banor då man måste ladda upp banan på battlenet, något som gjort att det många gånger finns 3-4 versioner av samma bana pga att du inte kan plocka bort den gamla versionen. Kanske har ändrats nu, men hur som haver.

Det är iaf lätt att bara scrolla på en hemsida, kolla på recensionerna och sedan ladda hem banan och lägga den i önskad katalog. Enkelt och bra! KRÅNGLA INTE TILL DET BLIZZARD!


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Jozo:

Ett nytt Warcraft hade varit fantastiskt...

Kommer aldrig hända.
RTS scenen är död, Blizzard har själv sett hur deras Starcraft mår, och E-sports scenen är inte som den har varit inom RTS
Not going to happen

Ja, de utvecklar säkert endast för e-sportscenen..... Smart!

E-Sports Scenen för Starcraft... Smart!
Tänk lite före innan du skriver


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Jozo:

Ett nytt Warcraft hade varit fantastiskt...

Kommer aldrig hända.
RTS scenen är död, Blizzard har själv sett hur deras Starcraft mår, och E-sports scenen är inte som den har varit inom RTS
Not going to happen

Ja, de utvecklar säkert endast för e-sportscenen..... Smart!

E-Sports Scenen för Starcraft... Smart!
Tänk lite före innan du skriver

Du skrev att det inte kommer hände, med anledning av att scenen är död.

Du har fel och det du skrev är bra dumt, bara att inse.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Underbara nyheter!
Lirar fortfarande en massa moddar till WC3. Siege-banorna och towerdefence till detta spelet är fortfarande oslagbar emot andra lir.

TOM sc2 har problem att hitta bra banor då man måste ladda upp banan på battlenet, något som gjort att det många gånger finns 3-4 versioner av samma bana pga att du inte kan plocka bort den gamla versionen. Kanske har ändrats nu, men hur som haver.

Det är iaf lätt att bara scrolla på en hemsida, kolla på recensionerna och sedan ladda hem banan och lägga den i önskad katalog. Enkelt och bra! KRÅNGLA INTE TILL DET BLIZZARD!

Då bör du nog testa Dota 2. Där är det bättre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Dryg han som pratade var, till synes helt meningslösa långa pauser hela tiden.

Har kanske något med Kina att göra?

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Jozo:

Ett nytt Warcraft hade varit fantastiskt...

Kommer aldrig hända.
RTS scenen är död, Blizzard har själv sett hur deras Starcraft mår, och E-sports scenen är inte som den har varit inom RTS
Not going to happen

Ja, de utvecklar säkert endast för e-sportscenen..... Smart!

E-Sports Scenen för Starcraft... Smart!
Tänk lite före innan du skriver

Du skrev att det inte kommer hände, med anledning av att scenen är död.

Du har fel och det du skrev är bra dumt, bara att inse.

Det kommer säkert komma ut många RTS spel, men troligen inget mer från Blizzard, och dom hade väll också sagt att senaste Starcraft expansionen skulle vara den sista.
och Dom har sagt tidigare att Warcraft 4 är inget som är aktuellt och inget dom planerar att utveckla.
FÖR DOM, så är RTS scenen utöver starcraft inget att ha.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Jozo:

Ett nytt Warcraft hade varit fantastiskt...

Kommer aldrig hända.
RTS scenen är död, Blizzard har själv sett hur deras Starcraft mår, och E-sports scenen är inte som den har varit inom RTS
Not going to happen

Men då skiter man i E-sport scenen helt och gör ett bra, roligt RTS som man kan spela och ha kul med i single-player. Egentligen skulle ju Warcraft 3 bli ett helt annorlunda spel som verkade vara mer gjort för långa SP-matcher, där man sprang runt med hjältar och gjorde riktiga quests istället för bara creepade för XP osv

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Jozo:

Ett nytt Warcraft hade varit fantastiskt...

Kommer aldrig hända.
RTS scenen är död, Blizzard har själv sett hur deras Starcraft mår, och E-sports scenen är inte som den har varit inom RTS
Not going to happen

Ja, de utvecklar säkert endast för e-sportscenen..... Smart!

E-Sports Scenen för Starcraft... Smart!
Tänk lite före innan du skriver

Du skrev att det inte kommer hände, med anledning av att scenen är död.

Du har fel och det du skrev är bra dumt, bara att inse.

Det kommer säkert komma ut många RTS spel, men troligen inget mer från Blizzard, och dom hade väll också sagt att senaste Starcraft expansionen skulle vara den sista.
och Dom har sagt tidigare att Warcraft 4 är inget som är aktuellt och inget dom planerar att utveckla.
FÖR DOM, så är RTS scenen utöver starcraft inget att ha.

Nää det har de verkligen inte sagt. Blizzard har sagt att ifall det finns en efterfrågan för ett WC4 kommer de absolut att göra det.
Bara för att sc2 inte är lika stort längre när det gäller mediabevakning och stora flashiga tuneringar betyder inte det att det är dött. Fortfarande sjukt många som spelar matchmaking i det och ännu fler som kör custom maps. Så verkligen allt du skriver är fel!

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Jozo:

Ett nytt Warcraft hade varit fantastiskt...

Kommer aldrig hända.
RTS scenen är död, Blizzard har själv sett hur deras Starcraft mår, och E-sports scenen är inte som den har varit inom RTS
Not going to happen

Ja, de utvecklar säkert endast för e-sportscenen..... Smart!

E-Sports Scenen för Starcraft... Smart!
Tänk lite före innan du skriver

Du skrev att det inte kommer hände, med anledning av att scenen är död.

Du har fel och det du skrev är bra dumt, bara att inse.

Det kommer säkert komma ut många RTS spel, men troligen inget mer från Blizzard, och dom hade väll också sagt att senaste Starcraft expansionen skulle vara den sista.
och Dom har sagt tidigare att Warcraft 4 är inget som är aktuellt och inget dom planerar att utveckla.
FÖR DOM, så är RTS scenen utöver starcraft inget att ha.

Källa på att de sagt att RTS "scenen" är inget att ha, tack.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Jozo:

Ett nytt Warcraft hade varit fantastiskt...

Kommer aldrig hända.
RTS scenen är död, Blizzard har själv sett hur deras Starcraft mår, och E-sports scenen är inte som den har varit inom RTS
Not going to happen

Ja, de utvecklar säkert endast för e-sportscenen..... Smart!

E-Sports Scenen för Starcraft... Smart!
Tänk lite före innan du skriver

Du skrev att det inte kommer hände, med anledning av att scenen är död.

Du har fel och det du skrev är bra dumt, bara att inse.

Tycker inte det var speciellt konstigt skrivet.
Om man tittar på deras senaste spelsläpp så som Hearthstone, HotS och kommande Overwatch så är det ett väldigt talande tema över dem alla, competitive gameplay.

Det om något talar väl för att godofcheese faktiskt har en poäng....
Sen att Blizz aldrig mer kommer släppa ett rts tror jag är att ta i lite väl hårt.

Medlem

Legacy of the Voids producent har sagt följande under GamesCon 2015

Citat:

It's very rewarding for us to hear that there’s demand out there for more RTS content in the Warcraft universe so once we’re done with [Legacy of the Void] I think we'll get together as a team and talk about what would inspire us to work on next. There's no question, though, that we'll consider Warcraft, StarCraft, or even new ideas. Anything is possible.

Så att det lägger ner med RTS helt tror jag inte ett dugg på. Men att det kommer dröja.

Medlem

Stöd för win10, nya texturer och modeller, högre upplösning. Det hade räckt för att jag skulle börja spela Frozen Throne igen. Grunden är ju redan klockren.

Medlem

Tycka vad man vill om Blizzard och deras spel, men ingen kan fan klaga på deras fortsatta utvecklingsstöd för släppta spel. Helt otroligt ärligt talat!

Medlem

Göttmos, härligt att ett företag går mot strömmen och ser till att deras spel kan finnas kvar, istället för att bara stänga ner servers.

Medlem

Ytterligare ett tecken på att återupplivningen av gamla klassiker faktisk är på gång.

Började väl i höstats som jag minns det med den mystiska jobbannonsen som omnämns här:

http://feber.se/spel/art/337894/blizzard_moderniserar_sina_kl...

och nu patchar till Diablo II och Warcraft III, klang och jubel!

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Underbara nyheter!
Lirar fortfarande en massa moddar till WC3. Siege-banorna och towerdefence till detta spelet är fortfarande oslagbar emot andra lir.

TOM sc2 har problem att hitta bra banor då man måste ladda upp banan på battlenet, något som gjort att det många gånger finns 3-4 versioner av samma bana pga att du inte kan plocka bort den gamla versionen. Kanske har ändrats nu, men hur som haver.

Det är iaf lätt att bara scrolla på en hemsida, kolla på recensionerna och sedan ladda hem banan och lägga den i önskad katalog. Enkelt och bra! KRÅNGLA INTE TILL DET BLIZZARD!

Anledningen var ju att blizzard ville få bort fenomenet där det var massa banor med kukar och grejer, och få kontroll över alla banorna och kunna ta cash för de bästa ( vilket i slutändan aldrig ens kom ut ... )

Så jag och många andra kartmakare (det är inte mods.... ffs det är kartor med regler) la ner att göra kartor nån gång i starcraft 2 . Det var helt enkelt omöjligt att få din krta sedd och spelad i deras jädra arkad system, (nya kartor hamna längst ner i listan) Även om ens bana var jättebra så fanns det aldrig nån chans att spela den med andra personer....

Jag började göra kartor till starcraft 1 och sen till warcraft 3 och sen till starcraft 2 men har inte gjort någon bana sedan starcraft 2 liberty skiten....

https://www.epicwar.com/maps/17899/ här finns min allra första td till war3 som jag gjorde 2005 om nån är intresserad =p

http://www.sc2mapster.com/forums/resources/project-workplace/... det här är en av mina irl kompisars devlogg över en av hans kartor till sc2 han la ner hundratals timmar på den kartan och fick knappt några som spelade. det var en av de mest avancerade kartorna jag spelat till sc2 men ändå hade den ingen chans att ta sig ur träsket med blizzards arcade.....

https://www.youtube.com/watch?v=hJoY3-2SIj4 här är trailern vi gjorde till kartan.

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av vbgbasse:

Underbara nyheter!
Lirar fortfarande en massa moddar till WC3. Siege-banorna och towerdefence till detta spelet är fortfarande oslagbar emot andra lir.

TOM sc2 har problem att hitta bra banor då man måste ladda upp banan på battlenet, något som gjort att det många gånger finns 3-4 versioner av samma bana pga att du inte kan plocka bort den gamla versionen. Kanske har ändrats nu, men hur som haver.

Det är iaf lätt att bara scrolla på en hemsida, kolla på recensionerna och sedan ladda hem banan och lägga den i önskad katalog. Enkelt och bra! KRÅNGLA INTE TILL DET BLIZZARD!

Anledningen var ju att blizzard ville få bort fenomenet där det var massa banor med kukar och grejer, och få kontroll över alla banorna och kunna ta cash för de bästa ( vilket i slutändan aldrig ens kom ut ... )

Så jag och många andra kartmakare (det är inte mods.... ffs det är kartor med regler) la ner att göra kartor nån gång i starcraft 2 . Det var helt enkelt omöjligt att få din krta sedd och spelad i deras jädra arkad system, (nya kartor hamna längst ner i listan) Även om ens bana var jättebra så fanns det aldrig nån chans att spela den med andra personer....

Jag började göra kartor till starcraft 1 och sen till warcraft 3 och sen till starcraft 2 men har inte gjort någon bana sedan starcraft 2 liberty skiten....

https://www.epicwar.com/maps/17899/ här finns min allra första td till war3 som jag gjorde 2005 om nån är intresserad =p

http://www.sc2mapster.com/forums/resources/project-workplace/... det här är en av mina irl kompisars devlogg över en av hans kartor till sc2 han la ner hundratals timmar på den kartan och fick knappt några som spelade. det var en av de mest avancerade kartorna jag spelat till sc2 men ändå hade den ingen chans att ta sig ur träsket med blizzards arcade.....

https://www.youtube.com/watch?v=hJoY3-2SIj4 här är trailern vi gjorde till kartan.

Jo, jag vet om detta med att dom ville ha bort dom kartorna som inte var PK och som du säger blev det tyvärr omöjligt att leta rätt på dom bra banorna i SC2. visst, det har blivit bättre men långt ifrån wc3-bra.

Jag köpte enbart sc2 för moddarna och jag skulle säga att ca 90% av de testade banorna som jag testat är "skadat gods". Man tröttnar på att leta tillslut och byter spel. Nu är ju modd-delen gratis att spela men det är en annan historia. Eftersom jag inte känner till nåt bättre spel på att göra såna här "hero siege" banor så kommer jag stanna kvar i wc3 tills nån lustig indi-tillverkare fattar att det faktiskt finns pengar att tjäna här på ett totalt öppet system där folket gör banorna istället för speltillverkarna. Bara dom ger oss verktygen för det!


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Jo, jag vet om detta med att dom ville ha bort dom kartorna som inte var PK och som du säger blev det tyvärr omöjligt att leta rätt på dom bra banorna i SC2. visst, det har blivit bättre men långt ifrån wc3-bra.

Jag köpte enbart sc2 för moddarna och jag skulle säga att ca 90% av de testade banorna som jag testat är "skadat gods". Man tröttnar på att leta tillslut och byter spel. Nu är ju modd-delen gratis att spela men det är en annan historia. Eftersom jag inte känner till nåt bättre spel på att göra såna här "hero siege" banor så kommer jag stanna kvar i wc3 tills nån lustig indi-tillverkare fattar att det faktiskt finns pengar att tjäna här på ett totalt öppet system där folket gör banorna istället för speltillverkarna. Bara dom ger oss verktygen för det!

Återigen, Dota 2.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av robbis:

Stöd för win10, nya texturer och modeller, högre upplösning. Det hade räckt för att jag skulle börja spela Frozen Throne igen. Grunden är ju redan klockren.

Stöd för Win10? WC3 funkar bra för mig i Win10.
Däremot hade det varit fint att få in WC3 i deras launcher.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Jozo:

Ett nytt Warcraft hade varit fantastiskt...

Kommer aldrig hända.
RTS scenen är död, Blizzard har själv sett hur deras Starcraft mår, och E-sports scenen är inte som den har varit inom RTS
Not going to happen

jag är nyfiken på vad du tuggat på för något roligt, RTS scenen är långt ifrån död. Och RTS har inte bara med e-sport att göra ska du ha klart för dig. Skäm inte ut dig mer lilla vän, för du hade extremt mycket fel i det du sa

1
Skriv svar