Nu har pc-versionen av Rise of the Tomb Raider stöd för DirectX 12

Robot
Nu har pc-versionen av Rise of the Tomb Raider stöd för DirectX 12
Medlem
Nu har pc-versionen av Rise of the Tomb Raider stöd för DirectX 12

Och då är inte dx12 helt färdigutvecklat heller. Detta var dessutom på ett 970. På amd kort kommer man nog få se ännu större prestandaförbättringar


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gnällkuk
Skrivet av magma:

Och då är inte dx12 helt färdigutvecklat heller. Detta var dessutom på ett 970. På amd kort kommer man nog få se ännu större prestandaförbättringar

Umm, vad var dessutom med ett 970?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av magma:

Och då är inte dx12 helt färdigutvecklat heller. Detta var dessutom på ett 970. På amd kort kommer man nog få se ännu större prestandaförbättringar

Umm, vad var dessutom med ett 970?

Här: http://tombraider.tumblr.com/post/140859222830/dev-blog-bring...

"paired with a GTX 970. Using DirectX 11 at High Settings we would only get 46 fps. Now look at the same location the new DirectX 12 implementation, we can lift it up to 60!"


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Med tanke på att ni sa att man skulle ha en uppdaterad drivrutin så tänket jag bara påminna att även senaste drivrutinen från Nvidia har problem. Dvs 364.51

Medlem

Skillnaden för mig med DirectX 12 var ynka en frame med mitt 780.

Medlem

Jag tror dom juger eller så är det ofärdigt.

Jag har världens snabbaste fabriksöverclockade GTX 970, och när jag försökte mig på DirectX 12 så tog min prestanda en rejäl smäll istället.

Medlem

För mig startar det inte med dx12. Fury i cf.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Vet utvecklare ens hur de ska använda DX12? Verkar inte som det.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Jag tror dom juger eller så är det ofärdigt.

Jag har världens snabbaste fabriksöverclockade GTX 970, och när jag försökte mig på DirectX 12 så tog min prestanda en rejäl smäll istället.

Tack för att du gav mig dagens skratt

Medlem

Tappar mellan 20-30 fps med dx12 igång med ett fury x kort

Medlem

Märkte ingen direkt prestandaskillnad alls på ett 980 Ti i 4k, om något tycker jag nästan att spelet presterar sämre än tidigare.

Och för att förtydliga så fungerar inte den nya AO-tekniken i DX12, utan det fungerar enbart under DX11 i skrivande stund.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Med mitt Evga gtx 960 samt en gammal amd phenom II 1055T fick jag runt 45 fps i snitt på high settings 1920x1080 då (inte very high) i dx11 med bloom och motionblur av.
Med dx12 o samma settings ligger jag på 60 nästan hela tiden, dippar lite till runt 50 ibland. Men enligt mig så stämmer det då att det är snällare mot äldre hårdvara. Jag kör dock inte med senaste drivrutinen utan kör fortfarande på 361.91


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Byggde en skylake med ett 390. Inte testat något direkt krävande än.

Blir att testa på detta liret så tack för tipset :).

Lirar mer cs och mobas.

1
Skriv svar