Ett par hyllningar i de första The Division-recensionerna

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Castor.T:

Någon som har att anmärka på kontrollerna?
Enligt Gamespot kan man varken använda crouch, jump eller prone.
Sistnämnda eller väl sällan det förekommer i spel, men crouch känns ju konstigt att den är borta!?

Huka sig (Crouch) och hoppa (Jump) kan man göra men bara kontextuellt i samband med hinder. Det känns lite begränsande men samtidigt är det helt meningslöst att hoppa eller huka sig på öppen gata.

I slutändan tror jag att det bidrar till inlevelsen, särskilt i DZ, där man i och med denna begränsning aldrig ser någon skutta omkring som en idiot, utan rör sig mer trovärdigt.

I och för sig, det är väl så. I en cover-shooter så hukar man ändå bakom olika skydd hursomhelst..
Likväl skall väl valet vara mitt. I Spec Ops: The Line gick det att huka sig vars man ville.

Det funkar ganska bra i Division ändå, det går att hoppa upp på och över det mesta som man bör kunna, springer man så får man dessutom hyfsat bra flyt i hoppen och framför allt så ser allt väldigt realistiskt ut.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi har mött en del buggar här, både småglitchar och grövre problem. Bland annat stötte jag på ett uppdrag som inte gick att avsluta (döda första vakten, döda andra vakten, spring ikapp och döda bossen - men istället för att komma till bossen kom jag tillbaka till första vakten). Kollegan sköt några rogues i Dark Zone och blev då själv rogue. Osv.

Fler buggar?

Gjorde ett mission i grupp där man ska gå in i en hiss i slutet och åka upp till ytan igen. 1 gång blev vi teleporterade till början av "banan" när vi nästan var klara och fick då göra om allt. När vi sen klarat allt igen och går in i hissen så buggar den ur.. Dörrarna stängs men vi står kvar och kan inget göra..

Gav upp då och spelade om den dagen efter utan problem men störigt var det!

Tycker spelet är riktigt roligt, även att spela själv.. storyn är intressant med echo's och telefoner och rapporter.
Har inte kört någon pvp än dock, kan tänka mig att det är riktigt roligt i grupp.

Kanske inte full pott men jag tycker nog 4/5! Har inte märkt av många buggar i PC-versionen som jag spelar. Snyggt som bara den och kontrollerna är bra när man kommit in i det.

Ser fram emot många timmar i NY!

Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi har mött en del buggar här, både småglitchar och grövre problem. Bland annat stötte jag på ett uppdrag som inte gick att avsluta (döda första vakten, döda andra vakten, spring ikapp och döda bossen - men istället för att komma till bossen kom jag tillbaka till första vakten). Kollegan sköt några rogues i Dark Zone och blev då själv rogue. Osv.

Fler buggar?

Även jag har råkat ut för detta. Skönt & höra att man inte är ensam

Medlem

Gav spelet en 4 av 5. Väldigt repetitivt efter att man har spelat i drygt en vecka, blivit level 30, låst upp allt förutom intel-prylarna, och dödat ett hundratals Riots, Rikers, Cleaners och Last Man Battalion. Finns inte så mycket att göra vid end game förutom att köra story missions på hard och challenging där den enda skillnaden är svårighetsgraden. Inga överaskningar, no nothing.

12
Skriv svar