The Division nere för serverunderhåll

Robot
Medlem
The Division nere för serverunderhåll

Pyssla med annat under 3 timmar? ja jo tackar, sova skulle sitta fint efter en hel natts spelande...:D

Medlem

Märkte de också när jag skulle logga in exakt kl 9 xD.. haha.
Kommer nog en ny patch också.

Medlem

Ber till gudarna att Mike och Delta dc's upphör då.

Medlem
Skrivet av Greenz:

Märkte de också när jag skulle logga in exakt kl 9 xD.. haha.
Kommer nog en ny patch också.

Kom in 08.45 aja hann iaf plocka de sista telefonerna.

Medlem

Passade bra då man hann med ett race inne i DZ på morgonen innan jag behövde dra iväg... så är dom uppe igen lagom tills man kommer hem ;D


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Bra i alla fall att dom har slutat med downtime kl 20 en vardag, eller varför inte kl 14 en söndag...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Komr ge detta spel mera tid innan jag bestämmer mig för köp. Har ett par ploare som lirar detta. Har hört gott om det såhär långt.

Medlem

När jag loggade in stod det 45 sekunder kvar till servrarna stängs. Gick ju upp tidigt på min lediga dag för att lira

Medlem

De har "The Division State of the Game!" streams under maintenancen. Startade strax efter 11. Det skulle komma i fortsättningen också. Kul att höra game devs och vad som händer i spelet framöver!

https://www.twitch.tv/thedivisiongame

Releasehästryttare

Fz ni är för roliga .. server underhåll för division i 3 timmar är något att göra nyhet av .. men tex att heartstone och warthunder fått nya stor patcher idag är inget och skriva om ? "shrug"

Medlem

Vad är Hearthstone?

Redaktör
Skrivet av Devan:

Fz ni är för roliga .. server underhåll för division i 3 timmar är något att göra nyhet av .. men tex att heartstone och warthunder fått nya stor patcher idag är inget och skriva om ? "shrug"

Om vi kunde skulle vi täcka allt, men vi har inte manskap till det. I det här fallet är The Division nytt och hett, och massor av FZ-besökare spelar det. Det gör den här nyheten relevant. Hearthstone och War Thunder är äldre, och även om de inte är ointressanta spel fick The Division högre prioritet den här gången.


signatur
Medlem
Skrivet av Devan:

Fz ni är för roliga .. server underhåll för division i 3 timmar är något att göra nyhet av .. men tex att heartstone och warthunder fått nya stor patcher idag är inget och skriva om ? "shrug"

Har du skickat in tips om de nyheterna?

Releasehästryttare
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Devan:

Fz ni är för roliga .. server underhåll för division i 3 timmar är något att göra nyhet av .. men tex att heartstone och warthunder fått nya stor patcher idag är inget och skriva om ? "shrug"

Om vi kunde skulle vi täcka allt, men vi har inte manskap till det. I det här fallet är The Division nytt och hett, och massor av FZ-besökare spelar det. Det gör den här nyheten relevant. Hearthstone och War Thunder är äldre, och även om de inte är ointressanta spel fick The Division högre prioritet den här gången.

Jo jag fattar att ni vill täcka the division , för det är svenskt, nytt och gissar att åtminstånde hälften av de som jobbar på redaktionen spelar det på fritiden just nu .. Det roliga är att du säger att heartstone och warthunder är äldre .. och nu postade du att warcraft 3 har fått en patch idag. Du är för rolig

Medlem

wow vissa folk måste gnälla på allt hela tiden.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Redaktör
Skrivet av Devan:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Devan:

Fz ni är för roliga .. server underhåll för division i 3 timmar är något att göra nyhet av .. men tex att heartstone och warthunder fått nya stor patcher idag är inget och skriva om ? "shrug"

Om vi kunde skulle vi täcka allt, men vi har inte manskap till det. I det här fallet är The Division nytt och hett, och massor av FZ-besökare spelar det. Det gör den här nyheten relevant. Hearthstone och War Thunder är äldre, och även om de inte är ointressanta spel fick The Division högre prioritet den här gången.

Jo jag fattar att ni vill täcka the division , för det är svenskt, nytt och gissar att åtminstånde hälften av de som jobbar på redaktionen spelar det på fritiden just nu .. Det roliga är att du säger att heartstone och warthunder är äldre .. och nu postade du att warcraft 3 har fått en patch idag. Du är för rolig

Det handlar om läsarintresse, inte hur gamla spelen är. Jag gjorde jämförelsen "nytt/gammalt" för att betona att Division är nytt och hett.


signatur
Ambassadör
Xbox

Tänk på alla de horder av läsare som hade tänkt att spela en vardagsförmiddag! Klart att det är breaking news...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Devan:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Devan:

Fz ni är för roliga .. server underhåll för division i 3 timmar är något att göra nyhet av .. men tex att heartstone och warthunder fått nya stor patcher idag är inget och skriva om ? "shrug"

Om vi kunde skulle vi täcka allt, men vi har inte manskap till det. I det här fallet är The Division nytt och hett, och massor av FZ-besökare spelar det. Det gör den här nyheten relevant. Hearthstone och War Thunder är äldre, och även om de inte är ointressanta spel fick The Division högre prioritet den här gången.

Jo jag fattar att ni vill täcka the division , för det är svenskt, nytt och gissar att åtminstånde hälften av de som jobbar på redaktionen spelar det på fritiden just nu .. Det roliga är att du säger att heartstone och warthunder är äldre .. och nu postade du att warcraft 3 har fått en patch idag. Du är för rolig

Det handlar om läsarintresse, inte hur gamla spelen är. Jag gjorde jämförelsen "nytt/gammalt" för att betona att Division är nytt och hett.

Tompa wins again!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Devan:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Devan:

Fz ni är för roliga .. server underhåll för division i 3 timmar är något att göra nyhet av .. men tex att heartstone och warthunder fått nya stor patcher idag är inget och skriva om ? "shrug"

Om vi kunde skulle vi täcka allt, men vi har inte manskap till det. I det här fallet är The Division nytt och hett, och massor av FZ-besökare spelar det. Det gör den här nyheten relevant. Hearthstone och War Thunder är äldre, och även om de inte är ointressanta spel fick The Division högre prioritet den här gången.

Jo jag fattar att ni vill täcka the division , för det är svenskt, nytt och gissar att åtminstånde hälften av de som jobbar på redaktionen spelar det på fritiden just nu .. Det roliga är att du säger att heartstone och warthunder är äldre .. och nu postade du att warcraft 3 har fått en patch idag. Du är för rolig

Det handlar om läsarintresse, inte hur gamla spelen är. Jag gjorde jämförelsen "nytt/gammalt" för att betona att Division är nytt och hett.

Du har inget du behöver försvara, Warcraft 3 är alltid relevant och hett.

<3


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Devan:

Fz ni är för roliga .. server underhåll för division i 3 timmar är något att göra nyhet av .. men tex att heartstone och warthunder fått nya stor patcher idag är inget och skriva om ? "shrug"

Om vi kunde skulle vi täcka allt, men vi har inte manskap till det. I det här fallet är The Division nytt och hett, och massor av FZ-besökare spelar det. Det gör den här nyheten relevant. Hearthstone och War Thunder är äldre, och även om de inte är ointressanta spel fick The Division högre prioritet den här gången.

Relevant? Knappast. Den här "nyheten" är årets lågvattenmärke. Det kan inte ta många minuter att skriva en sån här "artikel".

Redaktör
Skrivet av Incal:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Devan:

Fz ni är för roliga .. server underhåll för division i 3 timmar är något att göra nyhet av .. men tex att heartstone och warthunder fått nya stor patcher idag är inget och skriva om ? "shrug"

Om vi kunde skulle vi täcka allt, men vi har inte manskap till det. I det här fallet är The Division nytt och hett, och massor av FZ-besökare spelar det. Det gör den här nyheten relevant. Hearthstone och War Thunder är äldre, och även om de inte är ointressanta spel fick The Division högre prioritet den här gången.

Relevant? Knappast. Den här "nyheten" är årets lågvattenmärke. Det kan inte ta många minuter att skriva en sån här "artikel".

Du måste inte tycka att 'nyheten' är relevant för dig. Men jag har 15 års erfarenhet av vad FZ-läsarna vill ha, plus statistiken Så jo, den är relevant för FZ:s läsare.


signatur
Medlem

Seriöst tror jag många som gnäller på att denna artikeln kommit upp vet inte ens vad de gnäller om, det känns som det ska bara vara så att på FZ så ska det gnällas så fort det rapporteras om något som inte intresserar vissa gamers.

Det är ju löjligt att gnälla om att varje server underhåll som Hearthstone, WoW o.sv inte rapporteras då de i princip har och har haft veckovisa underhåll. Det här var The Divisions allra första server uppehåll, väl värt att rapportera för de som missat notisen eller inte loggat in på spelet i och med The Division är oerhört befolkat med spelare.

Spelar du inte The Division? Varför bryr du dig ens om att kommentera nyheten? Är det ett service uppehåll i HS och du tycker det är viktigt att informera? Dra ditt egna strå till stacken och gör ett inlägg i forumet? Skicka iväg ett tips och hjälp till? Gnäll och gny för ingenting, och förväntar att få allting serverat gratis och gott, var nöjd att du får spelrelaterade nyheter överhuvudtaget. Oerhört tråkigt och det är sånt som saboterar den annars så goda stämningen som fanns/finns på FZ förr.


signatur

Nämen!

...Amen


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Jag har läst vad ni skrivit. Tycker fortfarande att den här "artikeln" inte hör hemma på en seriös spelsajt.

Medlem
Skrivet av Incal:

Jag har läst vad ni skrivit. Tycker fortfarande att den här "artikeln" inte hör hemma på en seriös spelsajt.

Okej, så istället för att bara komma med en totalt innehållslös kommentar på egentligen ingenting.

Varför inte komma med lite konstruktiv kritik så som, vad hör då hemma på en seriös spelsajt? Vad för "artiklar" vill du se? Vad är det just DU vill ha istället för denna artikel?

Vore intressant att veta vilken nyhet du hellre skulle vilja se och just varför den nyheten skulle väga tyngre och ha mer rättighet att höra hemma på en seriös spelsajt, än just mera innehållslöst gnäll.

"Var den förändring du själv vill se"


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Incal:

Jag har läst vad ni skrivit. Tycker fortfarande att den här "artikeln" inte hör hemma på en seriös spelsajt.

Okej, så istället för att bara komma med en totalt innehållslös kommentar på egentligen ingenting.

Varför inte komma med lite konstruktiv kritik så som, vad hör då hemma på en seriös spelsajt? Vad för "artiklar" vill du se? Vad är det just DU vill ha istället för denna artikel?

Vore intressant att veta vilken nyhet du hellre skulle vilja se och just varför den nyheten skulle väga tyngre och ha mer rättighet att höra hemma på en seriös spelsajt, än just mera innehållslöst gnäll.

"Var den förändring du själv vill se"

Min kommentar var kort eftersom det var den tid jag bedömde var rimlig att lägga på att kommunicera min åsikt om artikeln. Hade jag skrivit en lång förklaring hade det tagit mig mer tid än det var värt att ge. Svaret jag fick från artikelförfattaren var dock intressant eftersom det gav mig en inblick i hans tankesätt. Han drar uppenbarligen fel slutsatser utifrån den statistik han har vilket är beklämmande. Bara för att någon klickar på artikeln betyder det inte att läsarna tycker att den var bra, informationsrik, tankeväckande, minnesvärd osv. Statistiken säger inget om hur populär den artikel som aldrig blev skriven hade kunnat bli för att artikelförfattaren istället skrev denna artikel. Opportunity cost går att applicera på annat än bara monetära investeringar.

Här är mitt konkreta förslag: Jag vill ha en repris av alla artiklar som har skrivits under hela 2015 istället för den här artikeln för den hamnar allra sist. Rangordna dom slumpmässigt för de är alla bättre än denna "artikel". Jag har inte tid att ge en djup motivering. I'm a high performance guy, got stuff to do.

För övrigt är det tramsigt att sätta etiketten "gnäll" på negativ kritik, även om det inte är konstruktiv kritik.

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Incal:

Jag har läst vad ni skrivit. Tycker fortfarande att den här "artikeln" inte hör hemma på en seriös spelsajt.

Okej, så istället för att bara komma med en totalt innehållslös kommentar på egentligen ingenting.

Varför inte komma med lite konstruktiv kritik så som, vad hör då hemma på en seriös spelsajt? Vad för "artiklar" vill du se? Vad är det just DU vill ha istället för denna artikel?

Vore intressant att veta vilken nyhet du hellre skulle vilja se och just varför den nyheten skulle väga tyngre och ha mer rättighet att höra hemma på en seriös spelsajt, än just mera innehållslöst gnäll.

"Var den förändring du själv vill se"

Min kommentar var kort eftersom det var den tid jag bedömde var rimlig att lägga på att kommunicera min åsikt om artikeln. Hade jag skrivit en lång förklaring hade det tagit mig mer tid än det var värt att ge. Svaret jag fick från artikelförfattaren var dock intressant eftersom det gav mig en inblick i hans tankesätt. Han drar uppenbarligen fel slutsatser utifrån den statistik han har vilket är beklämmande. Bara för att någon klickar på artikeln betyder det inte att läsarna tycker att den var bra, informationsrik, tankeväckande, minnesvärd osv. Statistiken säger inget om hur populär den artikel som aldrig blev skriven hade kunnat bli för att artikelförfattaren istället skrev denna artikel. Opportunity cost går att applicera på annat än bara monetära investeringar.

Här är mitt konkreta förslag: Jag vill ha en repris av alla artiklar som har skrivits under hela 2015 istället för den här artikeln för den hamnar allra sist. Rangordna dom slumpmässigt för de är alla bättre än denna "artikel". Jag har inte tid att ge en djup motivering. I'm a high performance guy, got stuff to do.

För övrigt är det tramsigt att sätta etiketten "gnäll" på negativ kritik, även om det inte är konstruktiv kritik.

Gammal tråd, men eftersom ett svar dök upp nu och det konkreta förslaget är intressant.

Så det du vill ha istället för denna artikel, är alla gamla artiklar skrivna under 2015 att läsa.
Med andra ord men i princip samma innebörd vill du att en seriös spelsida ska rapportera inaktualiteter istället för nyheter?

Man kan aldrig veta hur något som aldrig blev av skulle blivit, det har ingenting med statistik att göra. Däremot kan man lägga upp en kartläggning av vilka artiklar, vars titlar folk lockas med, och se hur många som överhuvudtaget går in på en artikel angående ett specifikt ämne.

Jag tar mig friheten att gissa att artiklar med "The Division" just under denna perioden, då spelet var den hetaste potatisen just då, hade hög statistik. Självklart väljer man att rapportera om sådant.

Du kan ju ta kvällspressen som ett exempel, Boko Haram har inte genererat lika mycket besökare på sina löpsedlar än vad IS gjort. För aktuellt är människor mera "intresserade" av någon artikel angående IS.

Allting handlar om tillgång och efterfrågan, frågas det efter en viss produkt, försöker man leverera så mycket det går om den aktuella produkten i fråga.

Jag får tacka en såpass "high performance guy" att du ändå tog dig tid att kluddra ner i runda slängar 10 rader, för att bemöta min frågeställning, dock känner jag mig inte direkt visare av vad du tycker vägre tyngre som nyhet, om det inte då vill säga är historik istället.

Ha en trevlig afton och helg.


signatur

Nämen!

1
Skriv svar