äre bara jag som inte gillar den nya layouten ?

Inaktiv
äre bara jag som inte gillar den nya layouten ?

ja.. äre bara jag som inte gillar den nya layouten???

ikväll skulle jag kolla fz.se om det hade kommit upp nå nya nyheter (som vanligt)... men jag möttes av en ny layout.. då tappade jag all min motivation att vara inne på fz.se.. det var ju (enligt mig) den bästa sidan med underbar layout, härliga färger (som inte skär i ögonen), och lätta att hitta på..
för nu är jag helt vilse i pannkakan... enda jag ser är en massa reklam..
aja jag behöver ju inte vara här om jag inte gillar det nya,
men jag skulle bara vilja ge en lite synpungter..
det här säker bra med alla nya funktioner och att det underlättar en hel del men jag gillar då inte layouten....
skulle vara bra om ni bara tog tillbaka den gammla förstasidan där man såg vilka nyheter som hade kommit...
sen upptäkte jag att det är sjukt svårt att se vad man har skrivit här i ett inlägg (så jag skrev det i notepad)
men nu kommer jag att dissa fz.se... men dom flästa andra verkar gilla den nya layouten så gl hf på er alla... och tack för en trevlig tid på fz.se

Medlem

Ge det en chans, tar en tid att bli van bara, gillar inte heller färgerna men det är fortfarande FZ.


signatur

<3

Medlem

Exakt, man är ju här för nyheterna och allt som FZ har att ge.

Medlem

Jag har inget emot lite ändringar, men den vita bakgrunden gör nästan ont att se på, går det på något sätt ändra färgtema?

Medlem

Tycker att designen är ganska nice, men som sagt, den där vita bakgrunden gör ont i ögonen.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

W2k
Medlem

För att få den "gamla" layouten på nyhetssidan kan man använda http://www.fz.se/nyheter .


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Redaktör

Stora förändringar väcker alltid blandade åsikter - vissa älskar, andra avskyr. Jag tror och hoppas att de flesta kommer gilla det nya utseendet, krävs bara ett par dagars tillvänjning. (Kan för övrigt tillägga att det skälldes brutalt när vi bytte design förra gången, både på att det var för annorlunda och att det var för likt föregående utseende.)

Reklamen - vi har inte mer reklam nu än innan, snarare tvärtom. Det enda som hänt är att den bytt plats, jämför denna bild med denna.

Nyheterna - gillar man inte nuvarande förstasida kan man istället gå direkt på nyhetssidan eller nyhetsarkivet, den förra tämligen lik föregående FZ-layout, den senare en söksida med de senaste rubrikerna.


signatur
Medlem
Skrivet av iowa.nu:

jao det funkar säkert, men inte ett alternativ för mig, av flera skäl:

Kör ej firefox pga inget behov av det.
Kan inget om ccs eller vad det nu var.
Vill inte installera en massa ting för en sidas skull...

Samt en enkel inställning i profilen för färgtema borde finnas... layouten stör mig inte, bara den Vita färgen, den gör nästan ont och det blir jobbigt och läsa inlägg med vit bakgrund.

Men tack för tipset iaf

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Stora förändringar väcker alltid blandade åsikter - vissa älskar, andra avskyr. Jag tror och hoppas att de flesta kommer gilla det nya utseendet, krävs bara ett par dagars tillvänjning. (Kan för övrigt tillägga att det skälldes brutalt när vi bytte design förra gången, både på att det var för annorlunda och att det var för likt föregående utseende.)

Reklamen - vi har inte mer reklam nu än innan, snarare tvärtom. Det enda som hänt är att den bytt plats, jämför denna bild med denna.

Nyheterna - gillar man inte nuvarande förstasida kan man istället gå direkt på nyhetssidan eller nyhetsarkivet, den förra tämligen lik föregående FZ-layout, den senare en söksida med de senaste rubrikerna.

Får nog ta o stämma in i den negativa kören...

Grafiskt snyggare med sämre design, dock har ni ju rätt o ändra på er o med tanke på att jag har aldrig gjort mina besök här för att det är snyggt utan för att få spelnyheter ur ett svenskt perspektiv så jag lär fortsätta.

Förstasidan var dock hemsk, blä :S, ser ut som hela sidan är täckt av reklam pga flashiga artikellänkar.

Medlem

Jag tycker mellanrummet mellan infon till vänster och inläggen till höger är för brett :\


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

jag är själv väldigt skeptiskt just nu, borde som sagt finnas nånting i ens profil där du kan välja "klassisk" layout


signatur

Mamaz - 60 Priest - Skullcrusher http://wow.allakhazam.com/profile.html?1073818

Inaktiv

och som den mycket flitiga användaren av snabbsvar tycker jag oxå att det är tråkigt att Signaruren är avstängd där, och att man dessutom måste klicka i det manuellt när man gör ett vanligt svar. Borde kunna gå att kryssa i i sina inställningar att man alltid vill visa signatur...


signatur

Mamaz - 60 Priest - Skullcrusher http://wow.allakhazam.com/profile.html?1073818

Inaktiv

Först får jag gratulera till en fräsh design och en rejäl förvandling av hela siten från funktioner till utseende.

Som alltid tar det lite tid innan man vänjer sig, men att innehållet inte börjar förren ca 450 pixlar ner på sidan känns onödigt mycket. Nästan halva sidan för mig med 1280x1024 då jag har en viewport med drygt 1050 px.

Korta rader är lättare att läsa men 320px reserverad till reklam på högersidan samt att innehållet börjar så långt ner gör att man måste scrolla och sidans innehåll blir svårt att överskåda.

Jag vänjer mig säkert men ingen site är perfekt från start.

Inaktiv

Gillade mycket bättre när alla nya nyheter la sig i forumet..

Medlem

Sniff... inte nog med man har haft en jobbig dag dag på skolan med en massa bråkande skit ungar,

så kommer man hem å ska läsa lite om vad spel världen har att erbjuda och mina ögon möts av detta!?

Aje man vänjer sig väll med tiden men just nu svider det allt lite i hjärta och ögon :/


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Jag har nästan vant mig nu efter en dag, MEN jag tycker att ni borde göra texten eller bakgrunden mörkare för att spara våra stackars ögon. I övrigt tycker jag att designen är bättre än den gamla som faktiskt behövde fräshas upp. Är kanske lite tveksam till att citera/skicka pm-knapparna är så stora. Det finns ju ingen plats kvar för texten!

Warcrime: Skriv ett vanligt svar och kryssa i "Lägg till min signatur" och "Spara inställningarna" så kommer signaturen med även när du snabbsvarar.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Risken är att alla kommer gå direkt till http://www.fz.se/nyheter/ eller http://www.fz.se/forum/ nu, jag kommer allafall göra 2 bookmarks på dom, då förstasidan är alldelles för plottrig.


signatur
Inaktiv
Skrivet av cammo:

Risken är att alla kommer gå direkt till http://www.fz.se/nyheter/ eller http://www.fz.se/forum/ nu, jag kommer allafall göra 2 bookmarks på dom, då förstasidan är alldelles för plottrig.

det har du rätt i.. jag har gjort som du... sen har jag även använt mig av "ostmjuk hamster" kod... från [http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=435] i Stylish

Inaktiv

Vilket hackande det var då. Jag gillar förnyelse och ser inget som direkt blev sämre med den nya designen. Det nya nyhetsformatet kanske kräver att man vänjer sig lite dock.
Men den här typen av gnäll efter designbyten på FZ är lite av en tradition nu faktiskt. Och jag har nog inte varit bättre själv vid ett par tillfällen tror jag

Medlem

Bortsett från att jag tappat bort min tidigare användare så tycker jag det ser bra ut. :/

Inaktiv
Skrivet av Xtrmntr:

Reklamen - vi har inte mer reklam nu än innan, snarare tvärtom. Det enda som hänt är att den bytt plats, jämför denna bild med denna.

Jag måste tyvärr säga att jag också är negativ till den nya framsidan. Nackdelen är att alla reklambanners nu är inbakade i sidan på ett annat sätt så att de är svårare att skilja från det som är viktigt. På den gamla såg man tydligt vad som var reklam och vad som hörde till sidan. Tog t.ex. ett bra tag innan jag fattade att Just Cause smygtitten inte var en reklambanner. :/

Men man lär väl sig förmodligen vart alla banners sitter efter ett tag så det går väl att vänja sig antar jag.

Medlem

Personligen så tycker jag att de nya färgerna ser bra ut, dock så förstår jag verkligen inte varför de ändrat nyhetsgrejset, letar väl vidare efter en motivation.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Medlem

tycker nya sidan ser riktigt bra ut. MEN (och det är ett stort men): Startsidan är en katastrof, full med plotter och svåröverskåderlig, ni försöker väl inte skrämma bort nya besökare?

ändrade bokmärket till /nyheter det första jag gjorde.


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Medlem
Skrivet av nait:

tycker nya sidan ser riktigt bra ut. MEN (och det är ett stort men): Startsidan är en katastrof, full med plotter och svåröverskåderlig, ni försöker väl inte skrämma bort nya besökare?

ändrade bokmärket till /nyheter det första jag gjorde.

Som du säkert förstår så försöker vi tillgodose alla typer av besökare. Framsidan kommer hela tiden omarbetas för att ge er en inblick i det bästa av det bästa som finns på sajten. Gillar man inte det finns möjligheten till /nyheter.

Jag kan personligen förstå varför många "tror" att det är mycket "reklam" på förstasidan, men sanningen är att endast 3! av dessa är "riktig" reklam. Resten är till för er för att som sagt få en inblick i vad som finns på sajten. Jag tycker det är ett utmärkt sätt att snabbt få se det bästa på sajten.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv
Skrivet av gurkoz:

Som du säkert förstår så försöker vi tillgodose alla typer av besökare. Framsidan kommer hela tiden omarbetas för att ge er en inblick i det bästa av det bästa som finns på sajten. Gillar man inte det finns möjligheten till /nyheter.

Jag kan personligen förstå varför många "tror" att det är mycket "reklam" på förstasidan, men sanningen är att endast 3! av dessa är "riktig"reklam. Resten är till för er för att som sagt få en inblick i vad som finns på sajten. Jag tycker det är ett utmärkt sätt att snabbt få se det bästa på sajten.

Tyvärr tycker inte jag att ni har lyckats med att göra Startsidan överskådlig. Utan att scrolla ser jag följande;

De 5 bildpusharna med tester.

Under dom ännu en bildpush med Just Cause. Varför kan inte denna ligga högst upp med de 5 andra testerna? Just nu ser den mer ut som reklam.

Brevid den pushen har vi Nytt i filarkivet. Är den verkligen så viktig att den ska hamna över nyheterna?

Under det har vi reklambannern. Mitt i sidan för mig.

Till sist ser jag de tre heta nyheterna.

Summa: 5 tester, 1 förhandstitt, 6 filer och 3 heta nyheter är allt jag ser utan att scrolla på startsidan. Jag kör 1280x1024 vilket kan tilläggas.

I övrigt måste jag berömma ert arbete med den nya siten, både design och funktion. Allting ser fräscht ut och utan konstigheter.

Medlem

Den nya designen är helt värdelöst. Jag har alltid ansett att en av de största fördelarna med FragZone var de snabba nyhetsuppdateringarna och det grymma upplägget som gjorde det lätt att se dessa nyheter. Allt som var bra med nyhetsupplägget är borta (om man nu inte kör /nyheter/ men då känns det som att man förlorar en massa annat). Snälla, ge åtminstone möjligheten till att välja den gamla designen alternativt designa om framsidan för att återigen få lättöverskådliga nyheter.:down:

Medlem
Skrivet av cruZZade:

Den nya designen är helt värdelöst. Jag har alltid ansett att en av de största fördelarna med FragZone var de snabba nyhetsuppdateringarna och det grymma upplägget som gjorde det lätt att se dessa nyheter. Allt som var bra med nyhetsupplägget är borta (om man nu inte kör /nyheter/ men då känns det som att man förlorar en massa annat). Snälla, ge åtminstone möjligheten till att välja den gamla designen alternativt designa om framsidan för att återigen få lättöverskådliga nyheter.:down:

Låter som du pratar mer layout än design.

Jag skulle vara övertygad om att alla skulle bli superglada om vi bara gjorde en nyhetslisting, rakt upp och ner, centrerat på en mörk sida utan reklam. Men någonstans måste vi alla mötas halvvägs.

På samma gång som vi måste ha annoser så inkräktar dom på layout.

På samma gång som vi vill förnya oss och våga gå lite ljusare så vill många ha det mörkt som förut.

På samma gång som vi vill komma med något nytt i form av en ny förstasida så vill många ha det som tidigare.

Allt detta har vi redan funderat över och resultatet är faktiskt det ni ser idag framför er. Jag personligen är glad över att vi vågat ta detta steget och jag är övertygad om att det bara kommer bli bättre och bättre.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av cruZZade:

Den nya designen är helt värdelöst. Jag har alltid ansett att en av de största fördelarna med FragZone var de snabba nyhetsuppdateringarna och det grymma upplägget som gjorde det lätt att se dessa nyheter. Allt som var bra med nyhetsupplägget är borta (om man nu inte kör /nyheter/ men då känns det som att man förlorar en massa annat). Snälla, ge åtminstone möjligheten till att välja den gamla designen alternativt designa om framsidan för att återigen få lättöverskådliga nyheter.:down:

Låter som du pratar mer layout än design.

Jag skulle vara övertygad om att alla skulle bli superglada om vi bara gjorde en nyhetslisting, rakt upp och ner, centrerat på en mörk sida utan reklam. Men någonstans måste vi alla mötas halvvägs.

På samma gång som vi måste ha annoser så inkräktar dom på layout.

På samma gång som vi vill förnya oss och våga gå lite ljusare så vill många ha det mörkt som förut.

På samma gång som vi vill komma med något nytt i form av en ny förstasida så vill många ha det som tidigare.

Allt detta har vi redan funderat över och resultatet är faktiskt det ni ser idag framför er. Jag personligen är glad över att vi vågat ta detta steget och jag är övertygad om att det bara kommer bli bättre och bättre.

Jaja, ordmärkeri förändrar ju inte något. Hur kan ni påstå att ni har gått halvvägs när ingen jag känner och uppenbarligen många på forumet inte är nöjd? Jag har inte sett någon förfrågan om synpunkter till hur en ny design skulle kunnat se ut, var finns demokratin i -layouten-? Jag är absolut inte emot förändring och tycker för övrigt att stilen är ganska schysst, men plottrig och överskådlig. Jag antar väl att det som vanligt är meningslöst att uttrycka sin åsikt då det inte handlar om någon demokrati men det kan ju åtminstone inte skada.

Personligen tycker jag ju rent generellt att det knappast kan vara omöjligt att bibehålla en överskådlig nyhetssida utan att det för den skull behöver bli "en nyhetslisting, rakt upp och ner, centrerat på en mörk sida utan reklam.".

12
Skriv svar