Microsoft öppnar för spelande mellan olika plattformar

Robot
Microsoft öppnar för spelande mellan olika plattformar

Kan vi äntligen få turneringar mellan Playstation och Xbox?

#rocket-league


Medlem
Microsoft öppnar för spelande mellan olika plattformar

Det här är bara bra för alla inblandade. Bra drag MS!


signatur

// Bacon <3

Inaktiv

Håller med, väldigt efterlängtat att kunna spela med/mot andra från andra spelnätverk. Bara en sådan sak som att spela med de som sitter med ett Playstation eller tvärt om är något som verkligen är önskvärt.

Ambassadör
Xbox

Stabilt.


signatur

Jump in.

Medlem

Rocket League har redan stöd mellan PS4 och PC spelare....... så PS4 är först.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

KoP
Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Rocket League har redan stöd mellan PS4 och PC spelare....... så PS4 är först.

Ingen har sagt något annat. :S

Tror du missuppfattade meningen:
"Ett av dom första spelen att stödja detta är Rocket League".

Nu handlar det givetvis om en av dom första titlarna på Xbox One som stödjer cross platform.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av ivanhoe68:

Rocket League har redan stöd mellan PS4 och PC spelare....... så PS4 är först.

Ingen har sagt något annat. :S

Jo läs......

"Ett av de första spelen att stödja detta är indiesuccén Rocket League, där spel mellan Xbox One och Windows 10 snart blir möjligt. Microsoft säger att de gärna bjuder in "andra nätverk" (läs Playstation Network) att delta."

I mina öron låter det som att dom bjudit in Playstation att delta, men dom deltar ju redan, eller?


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av ivanhoe68:

Rocket League har redan stöd mellan PS4 och PC spelare....... så PS4 är först.

Ingen har sagt något annat. :S

Tror du missuppfattade meningen:
"Ett av dom första spelen att stödja detta är Rocket League".

Nu handlar det givetvis om en av dom första titlarna på Xbox One som stödjer cross platform.

Jomen, du har nog så rätt, jag missuppfattade nog det hela lite. =D


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

ÄNTLIGEN KAN KONSOLLKRIGET BÖRJA PÅ ALVAR

KoP
Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av KoP:
Skrivet av ivanhoe68:

Rocket League har redan stöd mellan PS4 och PC spelare....... så PS4 är först.

Ingen har sagt något annat. :S

Tror du missuppfattade meningen:
"Ett av dom första spelen att stödja detta är Rocket League".

Nu handlar det givetvis om en av dom första titlarna på Xbox One som stödjer cross platform.

Jomen, du har nog så rätt, jag missuppfattade nog det hela lite. =D

Det är lugna bananer. Ska bli kul/spännande att få se om MS/Sony får ihop något samarbete så att vi spelare kan enas.

Medlem

Psyonix, som gjort Rocket League, skriver att de stolt annonserar spel mellan Xbox One och PC nu. Det verkar dock oklart om Xbox One och PS4 kommer kunna spela mot varandra, men det kommer säkert.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Så länge spelen har exakt samma förutsättningar så visst...

Numera är de flesta spel konsollspel som anpassats ner till PC ändå så i längden är det inte nåt stort problem.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Medlem
Medlem

Jag vill inte ha Xbox spelare på mina Playstation servrar!!

Medlem
Skrivet av bleetzer:

Jag vill inte ha Xbox spelare på mina Playstation servrar!!

Varför då?

phi
Medlem
Skrivet av bleetzer:

Jag vill inte ha Xbox spelare på mina Playstation servrar!!

Rasist.

Medlem

Ett oväntat men bra drag. Microsoft har verkligen fått en mycket ödmjukare attityd. I spelvärlden och i datorvärlden som gått från att hata Linux till att älska det.

Medlem

Shadowrun hade crossplay xbox360 - PC

Medlem

Sony kommer nog inte gå med på det hela tråkigt nog.

Sedan tror jag att Gigantic har crossplatform med, men det är bara i betastadiet ännu. Nedlagda Fable legends var också planerat som crossplatform.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

en konsol med usb 3.0 portal för mus och tangentbord och displayport för 4000kr låter inte dumt, Då kommer de bli fyllda serverar = )

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Rocket League har redan stöd mellan PS4 och PC spelare....... så PS4 är först.

Även DC Universe Online sen ett par månader tillbaka.

Börjar de bli svårt att hitta servrar med folk i för Xboxarna? Det var anledningen till att PC spelarna fick börja lira med PS4a folket i DCUO iaf.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Det här är bara bra för alla inblandade. Bra drag MS!

Förutom när man lirar t.ex GTA med mus vs folk med gamepad och auto aim.

Medlem
Skrivet av egg1:
Skrivet av PcKaffe:

Det här är bara bra för alla inblandade. Bra drag MS!

Förutom när man lirar t.ex GTA med mus vs folk med gamepad och auto aim.

har gamepad folk autoaim på pc eller menar du om de slår ihop konsolservrarna och pc servrarna för GTAO? Jag spelade det på Ps3 och Ps4 så jag vet inte hur det är på PC.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av egg1:
Skrivet av PcKaffe:

Det här är bara bra för alla inblandade. Bra drag MS!

Förutom när man lirar t.ex GTA med mus vs folk med gamepad och auto aim.

har gamepad folk autoaim på pc eller menar du om de slår ihop konsolservrarna och pc servrarna för GTAO? Jag spelade det på Ps3 och Ps4 så jag vet inte hur det är på PC.

Spelar man med gamepad så blir det automatiskt autoaim i GTAO. Man kan välja att växla över till no autoaim läge men det stängs av lite random, speciellt om man skuttar in och ut ur olika deathmatches, race etc. Många växlar också mellan mus och gamepad beroende på situation så då blir det ännu kämpigare.

Vad jag lite torftligt försökte påpeka är att det oftast är semi eller full autoaim i konsolspel. Undrar hur de tänkt lösa det.

Medlem
Skrivet av egg1:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av egg1:
Skrivet av PcKaffe:

Det här är bara bra för alla inblandade. Bra drag MS!

Förutom när man lirar t.ex GTA med mus vs folk med gamepad och auto aim.

har gamepad folk autoaim på pc eller menar du om de slår ihop konsolservrarna och pc servrarna för GTAO? Jag spelade det på Ps3 och Ps4 så jag vet inte hur det är på PC.

Spelar man med gamepad så blir det automatiskt autoaim i GTAO. Man kan välja att växla över till no autoaim läge men det stängs av lite random, speciellt om man skuttar in och ut ur olika deathmatches, race etc. Många växlar också mellan mus och gamepad beroende på situation så då blir det ännu kämpigare.

Vad jag lite torftligt försökte påpeka är att det oftast är semi eller full autoaim i konsolspel. Undrar hur de tänkt lösa det.

Tja det här är ju inget som alla spel kommer nyttja, det är ju inte så att de slår ihop alla servrar utan det kommer nog vara olika beroende på vad utvecklaren väljer. Jag har tror verkligen inte att nästa CoD eller Battlefield kommer dela servrar just för att de med tangentbord och mus har ett övertag över de med handkontroll i den typen av spel. Men långt ifrån alla spel är ju shooters så det finns gott om utrymme för den här typen av korsande. Racingspel, pusselspel, fightingspel, rpgn är ju på relativt jämn fot när det gäller tangentbord eller handkontroll.


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar