Tom Clancy's The Division

Robot
Tom Clancy's The Division

Manhattan har aldrig varit snyggare men den vackra ytan krackelerar när den granskas för hårt.

#tom-clancys-the-division, #destiny, #dayz


Medlem
Tom Clancy's The Division
Citat:

fånga en väldigt trogen kärna spelare kommer The Division leva vidare länge

Känns lite överflödigt gör det inte? Jag menar de flesta spel som idag till och med kallas döda har väl en trogen skara som fortfarande spelar dem. Inte kallas de direkt levande.

Medlem

Hoppas ni som köper det får roligt.

Personligen så hade jag dött av tristess efter en timme av denna walking simulator med inslag av duck and cover system.

Ambassadör
Xbox

Vill ge en stor eloge till FZ som har tagit sig tid att ge oss som inte kört Division en väldigt bra och rättvis bild som täckt in alla de frågetecken man haft genom videos, previews och nu till sist en recension. Det är skönt med icke-köpt journalistik!

Jag kommer inte att införskaffa det, men jag hoppas att ni som har gjort det ändå lyckas kräma ur mycket nöje!


signatur

Jump in.

Medlem

Testa betan, skitsnygg stad men gameplayet var trist.

Medlem

9 av 10 gånger känns det som jag skjuter folk av misstag i dark zone och blir rogue.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

9 av 10 gånger känns det som jag skjuter folk av misstag i dark zone och blir rogue.

9/10 gånger lyckas jag fånga en kula när folk skjuter mot NPC i DZ så dom går rouge och sedan dödar jag dom. Mwuahaha

Medlem

Jag är ett stort fan av FZ och tycker ni normalt håller bra nivå men jag måste säga att det här känns som tjänstefel. Spelet är inte utan fel men kom igen 3/5.

Medlem

Tur man inte köpte detta då och väntade på reviews. Bland det värsta jag vet är "samlar-spel". Samla saker, grinda för att få lite bättre grejer etc. Den spelidén är så uttjatad nu. Och är ett knep många tar till för att dölja hur ytligt ett spel verkligen är. Lirade båda betorna och blev snabbt uttråkad. Någon story märktes knappt.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av zavvy:

Jag är ett stort fan av FZ och tycker ni normalt håller bra nivå men jag måste säga att det här känns som tjänstefel. Spelet är inte utan fel men kom igen 3/5.

Oj, tjänstefel? Berätta gärna varför du tycker så.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av zavvy:

Jag är ett stort fan av FZ och tycker ni normalt håller bra nivå men jag måste säga att det här känns som tjänstefel. Spelet är inte utan fel men kom igen 3/5.

Oj, tjänstefel? Berätta gärna varför du tycker så.

För att han är ett stort fanskap eller fanatiker beroende på nu hur man tolkar "stort fan".

Gnällkuk

"Det här låter som ett säljigt svar, men det som hänt är att folk spelar mycket mer och längre per session än vad vi hade tänkt. Därför tar de sig igenom vårt content snabbare och det ställer krav på oss att leverera mer fortare. Men att folk tycker att spelet är kul är ju bara bra."
http://blogg.sydsvenskan.se/dygnetrunt/2016/03/16/massive-som...

Själv hade jag nog valt 4/5, känns nog varit mer rättvist. Spelets största problem är just att det finns för lite variation, som flera påpekat så sitter allt på plats annars. Spelet är likt Destiny, precis på samma sätt som att vanilla-versionen led av precis samma problem.

Skulle tippa på att i maj, när sista gratisuppdateringen kommer så är det ett mycket roligare spel. Ni som inte köpt det ännu, vänta tills dess! Det är ett riktigt bra och roligt spel, men det är lite innehållsfattigt just nu


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Bra recension. Några få poäng. Dock förstår jag inte kritiken till Rogue. Man kan få massiv belöning (xp och dz$) om man klarar av att vara rogue en längre tid ännu längre om det blir manhunt, Man skjuta folk i ryggen som tror att man är godm loota, och gömma dej istället för att grinda mobs. Hade alla kunnat gå Rogue utan straff hade nog alla gjort det och de hade varit blodbad över tid i DZ.

Problemet är nog i stort att det inte finns någon PVP där man tvingas in i det. Ser framför mej en ny statsdel där man får välja mellan två fraktioner och sen kötta sönder varandra.

Väldigt lite snack om storyn också som enligt mej är väldigt solid och har en bra bas att byggas på.

Skrivet av Gamer-Tompa:

Personligen så hade jag dött av tristess efter en timme av denna walking simulator med inslag av duck and cover system.

Så du har inte spelat det? Om du inte har det så är det bara för andra att kolla på dina nostalgi-inlägg för att se att din åsikter inte är objektiva.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av employed:

Bra recension. Några få poäng. Dock förstår jag inte kritiken till Rogue. Man kan få massiv belöning (xp och dz$) om man klarar av att vara rogue en längre tid ännu längre om det blir manhunt, Man skjuta folk i ryggen som tror att man är godm loota, och gömma dej istället för att grinda mobs. Hade alla kunnat gå Rogue utan straff hade nog alla gjort det och de hade varit blodbad över tid i DZ.

Problemet är nog i stort att det inte finns någon PVP där man tvingas in i det. Ser framför mej en ny statsdel där man får välja mellan två fraktioner och sen kötta sönder varandra.

Väldigt lite snack om storyn också som enligt mej är väldigt solid och har en bra bas att byggas på.

Skrivet av Gamer-Tompa:

Personligen så hade jag dött av tristess efter en timme av denna walking simulator med inslag av duck and cover system.

Så du har inte spelat det? Om du inte har det så är det bara för andra att kolla på dina nostalgi-inlägg för att se att din åsikter inte är objektiva.

Åsikter är väl per definition subjektiva dock.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av zavvy:

Jag är ett stort fan av FZ och tycker ni normalt håller bra nivå men jag måste säga att det här känns som tjänstefel. Spelet är inte utan fel men kom igen 3/5.

Spelet är ett generiskt duck and cover shooter 3/5 låter som ett rimligt betyg

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av employed:

Bra recension. Några få poäng. Dock förstår jag inte kritiken till Rogue. Man kan få massiv belöning (xp och dz$) om man klarar av att vara rogue en längre tid ännu längre om det blir manhunt, Man skjuta folk i ryggen som tror att man är godm loota, och gömma dej istället för att grinda mobs. Hade alla kunnat gå Rogue utan straff hade nog alla gjort det och de hade varit blodbad över tid i DZ.

Problemet är nog i stort att det inte finns någon PVP där man tvingas in i det. Ser framför mej en ny statsdel där man får välja mellan två fraktioner och sen kötta sönder varandra.

Väldigt lite snack om storyn också som enligt mej är väldigt solid och har en bra bas att byggas på.

Skrivet av Gamer-Tompa:

Personligen så hade jag dött av tristess efter en timme av denna walking simulator med inslag av duck and cover system.

Så du har inte spelat det? Om du inte har det så är det bara för andra att kolla på dina nostalgi-inlägg för att se att din åsikter inte är objektiva.

Ändå är den inte tillräckligt hög för att sporra fler svek. Hoppas det ändras när fler slår i leveltaket. Potentialen för en unik multiplayerupplevelse finns där.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tricky:

"Det här låter som ett säljigt svar, men det som hänt är att folk spelar mycket mer och längre per session än vad vi hade tänkt. Därför tar de sig igenom vårt content snabbare och det ställer krav på oss att leverera mer fortare. Men att folk tycker att spelet är kul är ju bara bra."
http://blogg.sydsvenskan.se/dygnetrunt/2016/03/16/massive-som...

Själv hade jag nog valt 4/5, känns nog varit mer rättvist. Spelets största problem är just att det finns för lite variation, som flera påpekat så sitter allt på plats annars. Spelet är likt Destiny, precis på samma sätt som att vanilla-versionen led av precis samma problem.

Skulle tippa på att i maj, när sista gratisuppdateringen kommer så är det ett mycket roligare spel. Ni som inte köpt det ännu, vänta tills dess! Det är ett riktigt bra och roligt spel, men det är lite innehållsfattigt just nu

Haha, j. Men jag håller med, vi kommer återvända om några månader.


signatur
Medlem
Skrivet av zavvy:

Jag är ett stort fan av FZ och tycker ni normalt håller bra nivå men jag måste säga att det här känns som tjänstefel. Spelet är inte utan fel men kom igen 3/5.

Ytterligare bevis på att betyg på datorspel borde bannlysas och upphovsmännen till Metacritics borde kastreras medelst hammare och städ.

Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av tricky:

"Det här låter som ett säljigt svar, men det som hänt är att folk spelar mycket mer och längre per session än vad vi hade tänkt. Därför tar de sig igenom vårt content snabbare och det ställer krav på oss att leverera mer fortare. Men att folk tycker att spelet är kul är ju bara bra."
http://blogg.sydsvenskan.se/dygnetrunt/2016/03/16/massive-som...

Själv hade jag nog valt 4/5, känns nog varit mer rättvist. Spelets största problem är just att det finns för lite variation, som flera påpekat så sitter allt på plats annars. Spelet är likt Destiny, precis på samma sätt som att vanilla-versionen led av precis samma problem.

Skulle tippa på att i maj, när sista gratisuppdateringen kommer så är det ett mycket roligare spel. Ni som inte köpt det ännu, vänta tills dess! Det är ett riktigt bra och roligt spel, men det är lite innehållsfattigt just nu

Haha, j. Men jag håller med, vi kommer återvända om några månader.

Har ni funderat på att göra uppföljningsrecensioner? Typ, Battlefield 4 - One year later, hade varit intressant. Ser man på flera AAA-spel så är det ju ett helt annat spel ofta när det gått ett år. GTA V hade inte onlineläget när det släpptes, tog ett år och ett år efter det är det ju helt förvandlat


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

"Det här låter som ett säljigt svar, men det som hänt är att folk spelar mycket mer och längre per session än vad vi hade tänkt. Därför tar de sig igenom vårt content snabbare och det ställer krav på oss att leverera mer fortare. Men att folk tycker att spelet är kul är ju bara bra."
http://blogg.sydsvenskan.se/dygnetrunt/2016/03/16/massive-som...

Själv hade jag nog valt 4/5, känns nog varit mer rättvist. Spelets största problem är just att det finns för lite variation, som flera påpekat så sitter allt på plats annars. Spelet är likt Destiny, precis på samma sätt som att vanilla-versionen led av precis samma problem.

Skulle tippa på att i maj, när sista gratisuppdateringen kommer så är det ett mycket roligare spel. Ni som inte köpt det ännu, vänta tills dess! Det är ett riktigt bra och roligt spel, men det är lite innehållsfattigt just nu

Hur kan ett spel, som saknar variation få 4 av 5?
2 av 5 låter mer riktigt, då 2 av 5 inte är dåligt i sig, utan visar bara att spelet är ett "normalt" AAA spel.

phi
Medlem

Rättvist betyg. Jag ser uppriktigt sagt inte "storheten" i spelet som vissa försöker få det till att vara.

Allt jag upplevt spelet som är en otroligt repetitiv cover-shooter men enformiga mission och encounters, tråkiga "bossfighter" och det typiska lootgrindet i förvisso en snygg men innehållslös förpackning.

Ungefär som ett Destiny fast utan ett roligt PVP-läge.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Någon story märktes knappt.

Jaså?
Tycker själv att det finns rikligt med story i spelet. Skillnaden med hur du hittar storyn är dock annorlunda om man jämför spel där man har en riktig campaign.
Om du vill ha story, spring runt i staden, gör quests, kolla på din intel och plocka upp echos/prylar.

Medlem

Svår balansgång, 3/5 i betyg känns för lite samtidigt som kanske 4/5 känns aningen för högt.

Men om man börjar titta på andra spel, på vilket sätt är detta spel sämre än t.ex Payday 2 som fick 4/5?

Jag gillar The Division, det är otroligt välpolerat, inte så fruktansvärt buggigt vid release och atmosfären är helrätt. Innehållet är kanske lite tunnt och man kör liknande uppdrag men i vilket spel är det inte så?

Det blev i alla fall inte ett nytt Watch_Dogs och det tackar jag Ubisoft för.

Medlem
Medlem

3/5 var ju lite klent och minus för att snubben inte kunde ta av sig brillorna? Det hade han väl ändå märkt 1min in i spelet och kunde i så fall gjort en ny gubbe = problem solved, det är verkligen ingen gamebreaker och verkligen inget som drar ner ett betyg, imho.

Men iom att ni klassar det som ett MMO (tom Massive har sagt att de inte ens klassar det som ett mmo) så har ni antagligen gått in i spelet med fel tro om vad spelet faktiskt är, det är ett action-rpg ifall ni inte visste. Bara för att man stöter på några randoms i safehouses och i darkzone gör det inte spelet till ett mmo.

Recensionen nämner ingenting om skills, talents, perks, crafting systemet, daily missions, itemsystemet generellt, hur storyn spelas upp (det är inte bara genom mainmissions) osv.

Överlag tycker jag att recensionen var fruktansvärt fattig och att det mest var klagomål från någon som förväntade sig något helt annat än ett action-rpg och spelmekaniken som följer med sådana spel.

Ni gav tex Diablo3 4/5 när det släpptes och det var precis lika innehållsfattigt vid launch, fruktansvärda serverproblem vid launch och har samma hjärndöda slaktande av fiender 24/7 men det var det då ingen som klagade på...

/rantmode off, tack och hej leverpastej

Medlem

Jag har det och ju längre fram man kommer desto svårare blir det. Dark Zone är där det stora ligger för mig. Fienderna är svåra och människorna man möter kan utan förvarning bara börja skjuta på en och ta ens loot. I Dark Zone känner jag ett pirr i kroppen. Det är liksom känslan man får när man får prova på något som man vet kan gå fel. Det förbjudna. Det är häftigt i Dark Zone. I vanliga områdena så är det relativt enkelt, men det är ju pga det är single player och det är helt okej i mina ögon. Det finns mycket att göra.

Sen, säg mig vilket grind spel inte kräver att man kör samma sak om och om igen. Det finns en orsak till varför man ofta får repetera om saker. Svårt att komma på något nytt eller så har vi inte kommit dit ännu.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oj, tjänstefel? Berätta gärna varför du tycker så.

Jag tycker ni är alldeles för hårda. Spelet har väldigt mycket innehåll jämfört med andra titlar trots att det är en långtidssatsning. Ni säger det till och med själva och därför är det både förvånande och olyckligt att ni sen nedvärderar potentialen framför ytligare designproblem. Sen ger ni det samma betyg som american truck simulator medan t ex superhot får en fyra, ett spel med 2 timmars story.

Rock paper shotgun kallade div ett bättre rollspel än the witcher. Säga vad man vill om det, de flesta recensioner jag läst verkar åtminstone hålla med om att det Massive byggt är så imponerande i sitt omfång att fel är förlåtande och att titeln har en spännande framtid framför sig.

Medlem

När det gäller story så tror jag att många gör felet att dom rushar genom spelet. Spelar man mesta delen tillsammans med sina kompisar så är det väldigt lätt att trycka förbi prat och text.
Själv så har jag spelat de flesta missions och uppdrag ensam och sen gått tillbaka och spelat om dom med mina vänner.

Medlem

Bra betyg, jag spelar detta mer än andra spel men inte för att det är bättre, utan för att det är väldigt tillgängligt. Det är perfekt att spela när man har tid över och enkelt att hoppa ur om man måste iväg.
Superbra i mindre doser men inget man bör lägga ner en hel dag på om man inte vill tråka ut sig.

Rent estetiskt är spelet dock något av det absolut bästa jag har sett.

Medlem

Fuck all haters, spelet äger på alla nivåer!

Skriv svar