Vi ska alla en gång dö

Skägg.
10 Chambers
Vi ska alla en gång dö

Det verkar som att Kent ska lägga ner. Det är svårt att tolka deras kryptiska video på ett annat sätt. Och om det inte är så har de fasiken ingen respekt för sina fans.

Jag älskar Kent. Fram till Röd idisslade jag deras plattor men det elektroniska soundet som smög sig på redan på plattan innan, Tillbaka till samtiden, funkade verkligen inte för mig. För mig har de alltid låtit som bäst när de varit som mest avskalade, även om bombastiska extranummer om Mannen i den vita hatten framkallar gåshud på beställning. Min svägerska framförde Utan dina andetag på mitt bröllop. Klyschigt men tårarna rinner varje gång jag hör inspelningen.

Min sista konsert var på Annexet. Bara året innan hade jag gått därifrån skrålandes men efter den spelningen var jag mätt på något vis. En känsla som hållt i sig och därför känns deras avsked inte lika tungt. Deras bästa plattor kommer ändå alltid finnas ett klick bort. Som den självbetitlade debutplattan från 1995, med en av mina favoritlåtar som avslutning.

Han fångade sparken med huvudet
han hade tänkt alla tankar ändå

#blogg


signatur
Medlem
Vi ska alla en gång dö

Lyssnade mycket på vapen och ammunition. Inget superfan men ibland kan jag hamna i ett Kent sug när jag spelar eller jobbar.

Gillar hur videon är en hyllning till alla album och videos de gjort

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jaxz:

Lyssnade mycket på vapen och ammunition. Inget superfan men ibland kan jag hamna i ett Kent sug när jag spelar eller jobbar.

Gillar hur videon är en hyllning till alla album och videos de gjort

Mm, väldigt snygg. Undrar när de lyckades fylla hela Kungsgatan med folk


signatur
Medlem

Åh, tack Carl! Jag råkade snubbla över blogginlägget av ren tur. När jag läste titeln var jag bara tvungen, att som stort Kent-fan, gå in och kika. Med lite tur går det att få biljetter till någon konsert. Jag hoppas att jag inte råkar rycka ifrån någon från dig, som så vänligt tipsade

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KonradA:

Åh, tack Carl! Jag råkade snubbla över blogginlägget av ren tur. När jag läste titeln var jag bara tvungen, att som stort Kent-fan, gå in och kika. Med lite tur går det att få biljetter till någon konsert. Jag hoppas att jag inte råkar rycka ifrån någon från dig, som så vänligt tipsade

Biljetterna släpps 19 mars, kommer bli kaos. http://kent.nu/2016/03/14/kent-gar-i-graven/


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jaxz:

Lyssnade mycket på vapen och ammunition. Inget superfan men ibland kan jag hamna i ett Kent sug när jag spelar eller jobbar.

Gillar hur videon är en hyllning till alla album och videos de gjort

Mm, väldigt snygg. Undrar när de lyckades fylla hela Kungsgatan med folk

Producerat i en dator?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jaxz:

Lyssnade mycket på vapen och ammunition. Inget superfan men ibland kan jag hamna i ett Kent sug när jag spelar eller jobbar.

Gillar hur videon är en hyllning till alla album och videos de gjort

Mm, väldigt snygg. Undrar när de lyckades fylla hela Kungsgatan med folk

Producerat i en dator?

Kanke, såg inte ut som CGI.


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jaxz:

Lyssnade mycket på vapen och ammunition. Inget superfan men ibland kan jag hamna i ett Kent sug när jag spelar eller jobbar.

Gillar hur videon är en hyllning till alla album och videos de gjort

Mm, väldigt snygg. Undrar när de lyckades fylla hela Kungsgatan med folk

Producerat i en dator?

Kanke, såg inte ut som CGI.

Bra CGI?

Har lite hatkärlek till Kent. Eller man kan väl snarare kanske säga att jag har kärlek till dem och deras musik och lite lätt hat för deras fans. Duktiga musiker och bra låtar, men den dyrkan som man stött på hos många av deras hårdnackade fans är deprimerande. Lite samma känslor som jag har inför Håkan Hellström och hans fans. Svårt för de som ser någon artist/band/kändis/etc som någon form av frälsare.

Men men, bra musik som sagt

Skribent

Efter min högst odramatiska separation började jag lyssna på Kent igen. Det känns som man förstod vemodet lite bättre. Precis som man gjorde när det begav sig.

"För sista gången på nära håll
står vi som frusna mot varandra
Och våra händer möts affärsmässigt snabbt
som i förvåning"


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Nu stod det ju i och för sig rakt upp och ner att det blir sista albumet så jag tror inte det finns så mycket att tolka. Däremot är de ännu unga så det lär garanterat dyka upp liknande projekt alternativt comebacks inom ett par år. Finns väl få musiker som lagt av helt vid 45.

Medlem

Det var på tiden! Närå, de flesta har väl lyssnat på Kent vid ett eller annat tillfälle. Hoppas att andra musikaliska projekt skapas av uppbrottet.

Medlem

På ett sätt är jag väldigt ledsen att de ska lägga ned. Men å andra sidan har deras senaste album inte varit lika bra som de tidigare (med en höjdpunkt i Du och Jag Döden <3) så kanske är dags att avsluta innan det gått för långt (inte för att de är dåliga men ni förstår). Dock hoppas jag på att detta kan få de att verkligen släppa en riktig monsterplatta som avsked. Hoppas även på en riktigt stor turné där de spelar många äldre låtar och inte bara de nya. En stor blandning av bandets egna favoritlåtar och publikens favoriter hade varit kul att se och förhoppningsvis även för de själva att spela.

Blir till att försöka få biljetter till Stockholmsspelningen!

Medlem

Jag hoppas innreligen att ni inte har missat Solen, ni gamla och trogna Kent-fans.
https://www.youtube.com/watch?v=lAS8wBaKj7M

Finns gott om låtar på Spotify och de verkar vara på gång med nytt material.

Medlem

Deras senaste låt Egoism låter som Scatmans World i refrängen.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Kent verkar fånga tonårsångesten på sitt egna lilla vis. De album som släpptes under ens tonårsår verkar vara favoriten för många, därför de har lyckats så länge. Spelningen på Bråvalla förra året var en disaster, och jag kände mig precis som du väldigt mätt på Kent. Ska försöka få tag på biljetter till premiären ändå

Medlem

Du borde ge Röd en till chans, jag avfärdade den när den kom men den är faktiskt riktigt riktigt bra på sina håll.

Medlem

Bara Kent och Verkligen som är något att ha imoa. Jag såg dem första gången innan dom släppt första plattan. tror det var 1994 och när dom framförde blåjeans och frank

Vi är alla döda...kontarar med det...kommentarer på det?


signatur

New life, New hope

1
Skriv svar