Tom Clancy's The Division

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fleshcutter:

Kanske 3/5 om man spelar solo. Lätt 4/5 när man kör med kompisar och VOIP. Helt underbart!

Är nog beredd att hålla med dig.

Skrivet av bent toe:

Skulle gärna se ett regelrätt spelläge där man är 4vs4 och har objectives eller liknande.
Destiny har ju crucibel, ju mer innehåll desto bättre.

Eller hur, skulle vara riktigt trevligt!


signatur
Medlem

Bra recension och ett rimligt betyg. Bra jobbat Calle!

Medlem

Jag gillar spelet och har spelat det en hel del.

dock så lade jag över 8 timmar på spelet igår och fick ihop tillräckligt med phoenix pengar till att köpa en akbössa (yellow item)i techwing, köpte den och sen försvann mina pengar men maskingeväret fick jag inte. någon som har stött på det? inte kul att lägga så många timmar och köpa en sak man man sedan inte får samt att plånboken är tom. nu har jag inte loggat in idag och kollar om jag har fått geväret eller ej.

Medlem

Jaha, 3/5, det var lite i överkant... kanske inte....

Det som gör mig så otroligt irriterad och trött på i stort sätt alla nya stora nya spel som The Division.

Istället för att försöka gör AI smartare och svårare så gör dom precis tvärtom! Man skapar fler NPC som tål mer eller mindre skott, thats it! Det värsta är att du kan se dem låååångt före de ser dig eller som i vissa fall måste de bli träffade av ett halvt magasin innan de ens reagerar.

Har spelen olika svårighetsgrad så får man mindre ammo och fiender tål mer... Så tråkigt i längden att man numera slutat köpa dessa spel....

Medlem

Med tanke på vad ni givit andra sämre spel för betyg så tar jag inte längre era recensioner på allvar mer.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Varför måste ett action-rpg loopa exakt samma uppdragsdesign varje gång, med en fiendevariation på max tio variationer? Ursäktar genren tråkigt gamepay?

Detta är en otroligt intressant punkt som jag håller helt med om. Genren är absolut inget ursäkt till ett repetativt gameplay. Men att det är så stämmer ju för samtliga action-rpg och öppna välrd spel överlag som släppts senaste åren. Min tanke att folk reagerar kraftigt när det tas upp nu är att det inte gör det med andra spel. Witcher 3 och Fallout 4 är ju stora tilar från förra året med exakt samma problem.

Medlem

Nej nu får det vara nog. Jag vill verkligen gilla spelet men det går inte. 2/5 eller möjligtvis 3/5 är vad det förtjänar just nu.

Dark Zone är trasigt helt enkelt. Bra tanke men dåligt implementerad. Man dör alldeles alldeles för lätt, fienderna tål mer än en stridsvagn och man förlorar mycket mycket mer på det än vad man förtjänar. Bara en sån sak som att man rankar nedåt när man dör. Okej, om jag har riktigt med otur en dag då, är det mitt fel? Ska jag straffas för det? Vet inte hur många gånger jag kört Alt-F4 bara för jag blivit rasande, och det händer faktiskt inte ofta alls.
Och hela idén med rogue agents ska vi inte ens prata om. Står man och väntar på extraction i godan tro om att de är vänliga... pfft, you got another thing coming. Ett hagelsgevärsskott i ansiktet och alla surt fördärvade items är förlorade. Och just ja, så klart går man back på DZ currency, DZ keys och DZ xp. Lite extra salt i såret bara sådär.

Jag är absolut för att spel ska vara utmanande och svåra, men just nu är det bara trasigt och obalanserat. Spel ska i huvudsak vara roliga.

Så jag får dessvärre lägga det på hyllan ett tag tills dom patchat spelet.
I övrigt älskar jag spelet. Atmosfären, grafiken, ljud. Allt annat.

Inaktiv

Mycket rättvist betyg och bra recension som belyser det problem som denna spelmodell dras med. Man bara nöter och nöter typ.

Inaktiv

4/5 tycker jag spelet förtjänar. Det som drar ner spelet är de lite enformiga questerna.
Detta är helt klart ett spel för konsol, bekväm soffa och gruppa med vänner.
Det som drar upp spelet är den sömlösa "duck n cover" striderna och alla konfigurationer där man måste tänka för att få tillgång till alla perks.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Med tanke på vad ni givit andra sämre spel för betyg så tar jag inte längre era recensioner på allvar mer.

Va? Trodde du att recensioner var objektiva eller att dom ska stämma med dina åsikter?

Medlem
Skrivet av Ahris:

När jag springer ensam genom New York och skådar apokalypsen kan jag inte låta bli att tänka 'Hoppas det kommer en DLC med zombies'

Tror att det räcker med zombies nu. Ganska uttjatat.

Inaktiv

Känns som rättvis recension och betyg. Tänk vad det här spelet kunde ha blivit om det var ett action äventyr i första person med massa roliga quests och monster, riktigt bra story samt ingen bling bling utan verklighetstrogen vapenhantering. Sedan spela igenom i coop med polare eller andra genom matchmaking. Lägg till en del smygande samt stämningsfulla områden där en biohazard dräkt är nödvändig och man hör den djupa andningen samt svett rinner nerför pannan...Sådan slöseri med vacker omgivning...Men antar spelet riktar sig till yngre som inte har emot att ladda om tusen gånger och upprepa samma saker om och om igen...Bör finnas en tävling...den som skjuter flest skurkar med hoods on...får medaljer var 100 hoddy kills.

Medlem

Skulle det inte minska allt tjat om betygen om ni ändrade till en grafik typ...

Värdelöst | Dåligt | Bra | Mycket bra | Mästerligt

...där texten normalt är grå men ni highlightar det betyg som gäller.

Typ:
Värdelöst | Dåligt | Bra | Mycket bra | Mästerligt

Numreriska betyg missförstås konstant, det är samma gnäll i varje recension vilket är väldigt tröttsamt. Dock skulle jag byta "Dåligt" mot "Okej"

Medlem

Fra en som ikke har spillet selv, men som har kunne følge med folk som spiller dette spillet, så er jeg ikke overbevist om at dette er et spill som vil more meg det minste.

Et åpenbart problem for meg, er at The Division synes å ende opp med det verste av to verdener så å si. En mix av gui'en til RPG spill og estetikken til FPS spill, hvor masse annet mangler.

Jeg har kalt dette spillet "an abomination" på engelsk.

Medlem

Känns som ett rättvist betyg. Har haft skitroligt tillsammans med kompisar än så länge och kommer nog fortsätta spela ett tag till. Det finns dock stora brister i designen vad gäller dark zone vilket resulterat i att nästan alla spelar är snälla och fega.
Ska bli intressant att se vad framtida uppdateringar och dlc erbjuder.

Medlem

bra recension, instämmer med det mesta.
dingar 30-snart i spelet.
rätt enformigt (exakt samma sidequests i alla zoner nästan).
men ändå rätt så solid upplevelse
vet ej om jag kommer orka med DZ är nog förgammal för att grinda gear i några timmar för att losa allt till någon 12årig kid som ganka.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Sånn generelt sett om spill, jeg lurer på om spillutviklere gjerne kommer til kort når det gjelder tre ting:
Vision, oppriktighet og kommunikasjonsevne. Slikt kan i min mening forklare hvorfor mange spill synes å handle om å bare selge mest mulig, men med liten selvkritikk og selvforståelse. Sånn sett kan jeg forestille meg hvordan en mer eller mindre vag ide i utgangspunktet leder til utvikling og produksjon av et helt spill, som til slutt ikke er så bra laget i det store hele.

Medlem

Varför jämför så många The Division med Destiny? De har helt olika spelstilar av vad jag kan se (har ej spelat Destiny, bara sett gameplay videos). The Division är third person, medan Destiny är FPS. Om något så är väl Gears of War det spel man ska jämföra med.

Sneglar bakåt mot FZ's betyg av Gears of War. 5 av 5 i betyg. GOW var rätt snyggt på sin tid, storyn var dock meh och striderna otroligt repetetiva och leveldesignen väldigt styrd där du bara kunde gå från A till B utan att göra avstickare (rail shooter), och det var framförallt coverbaserat.
The Division känns helt klart mer levande och roligare, och med en brutalt mer råare stämning när man lyssnar på allt fluffet (echoes, mobiler, npc i konversationer, all intel etc) än vad GOW var.

Såatte.. hur tänkte FZ där när de satte 3 av 5 för ett mer fullskaligare spel än GOW men ändå tyckte att GOW förtjänade 5 av 5? jag bara undrar

Medlem
Skrivet av Kajlie:

Mitt betyg blir 5/5 än så länge.
Har spelat lite mer än 70 timmar nu och jag brukar tröttna på spel efter 5 timmar typ. Så kan nog inte bli något annat än en femma.
Har haft skit kul än så länge men sen får vi se hur länge det håller. I vilket fall som helst är det värt varenda krona

70 timmar!!! Känns som spelet nyss släpptes. Tänk livet innan jobb,barn,hund,villa,fru. Nu kanske jag kan få till 3-4 speltimmar i veckan. *snyft*

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius

Eftersom kritiken av uppdragen drar ner två poäng av fem så är jag lite nyfiken kring vad det är som gör dem så mycket sämre än andra RPG-litespel i din åsikt, här finns förvisso inga minigames (till t.ex. lockpicking) men i övrigt upplever jag att "The Division" har ungefär samma questinnehåll som t.ex. Borderlands, Mass Effect, eller ja, Diablo som du själv nämnde. Personligen tycker jag inte heller särskilt om de uppdrag som man stöter på utanför "main quest" (uppdragen som ger en uppgraderingsbonusar) men jag tycker att de är precis lika bra/dåliga som i majoriteten av de RPG's som släppts se senaste tio åren. Det är de klassiska "fetch this, kill that" med några undantag för att göra en Echo-scan för att följa en "missing person" genom några sidouppdrag.

Jag tycker för övrigt att spelets story kommer fram väldigt tydligt när man samlar in alla bevis från t.ex. drönare, eller övriga platser där man belönas med en video eller radiosekvens. Jag personligen lever mig in i den fruktansvärda situation som uppstått genom alla brutala scener mot polis och civila och även om narrativet ibland kan upplevas som lite platt så lever jag mig in i och ser motivationen bakom varför jag skjuter alla dessa gängmedlemmar, de är monster i likhet med MS13 eller liknande gäng.

Personligen tycker jag att The Division är värd en fyra på den här skalan. Jag skulle gärna ha sett uppdrag där det fanns andra sätt att lösa dem än att tvingas in i att skjuta alla, men spelet i övrigt innehåller god stämning, motiverande gameplay och ända sedan level 20 så har security-uppdragen satt en twist på hela storyn som jag gillade.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Skrivet av Kiske:

Skulle det inte minska allt tjat om betygen om ni ändrade till en grafik typ...

Värdelöst | Dåligt | Bra | Mycket bra | Mästerligt

...där texten normalt är grå men ni highlightar det betyg som gäller.

Typ:
Värdelöst | Dåligt | Bra | Mycket bra | Mästerligt

Numreriska betyg missförstås konstant, det är samma gnäll i varje recension vilket är väldigt tröttsamt. Dock skulle jag byta "Dåligt" mot "Okej"

Då blir det ändå en "4:a" av 5 ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av fredo:
Skrivet av Kajlie:

Mitt betyg blir 5/5 än så länge.
Har spelat lite mer än 70 timmar nu och jag brukar tröttna på spel efter 5 timmar typ. Så kan nog inte bli något annat än en femma.
Har haft skit kul än så länge men sen får vi se hur länge det håller. I vilket fall som helst är det värt varenda krona

70 timmar!!! Känns som spelet nyss släpptes. Tänk livet innan jobb,barn,hund,villa,fru. Nu kanske jag kan få till 3-4 speltimmar i veckan. *snyft*

Jag som bara har jobb från din "lista" tycker 70 är mycket. Man orkar inte på samma sätt att klämma in timmarna på kort tid, om än alls nuförtiden.

Mycket känslor här i kommentarsfältet annars..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Hoppas ni som köper det får roligt.

Personligen så hade jag dött av tristess efter en timme av denna walking simulator med inslag av duck and cover system.

Håller med till viss del, kör du solo/coop så är det väldigt mycket dötid när du springer/går runt, skulle enkelt kunnat lösas genom att öka antalet hus du kan gå in och utforska drastiskt + att göra random events som Encounters och liknande.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Redaktör
Skrivet av ForrestFox:

Varför jämför så många The Division med Destiny? De har helt olika spelstilar av vad jag kan se (har ej spelat Destiny, bara sett gameplay videos). The Division är third person, medan Destiny är FPS. Om något så är väl Gears of War det spel man ska jämföra med.

Sneglar bakåt mot FZ's betyg av Gears of War. 5 av 5 i betyg. GOW var rätt snyggt på sin tid, storyn var dock meh och striderna otroligt repetetiva och leveldesignen väldigt styrd där du bara kunde gå från A till B utan att göra avstickare (rail shooter), och det var framförallt coverbaserat.
The Division känns helt klart mer levande och roligare, och med en brutalt mer råare stämning när man lyssnar på allt fluffet (echoes, mobiler, npc i konversationer, all intel etc) än vad GOW var.

Såatte.. hur tänkte FZ där när de satte 3 av 5 för ett mer fullskaligare spel än GOW men ändå tyckte att GOW förtjänade 5 av 5? jag bara undrar

Varför spelen förtjänar de betyg de fick framgår av respektive text. Och att jämföra två spel med nästan tio år emellan dem är inte rätt på något sätt - Division bedöms utifrån dagens spelklimant, GOW efter spelklimatet 2006. Och då var det briljant och nyskapande.


signatur
Redaktör
Skrivet av Tobias Solem:

@Carl Johansson-Sundelius

Eftersom kritiken av uppdragen drar ner två poäng av fem [...]

Det gör den inte. Betyget baseras på allting som står i recensionen, inte enskilda delar.


signatur
Medlem

Har kört betan och har ca 90 timmar i spelet nu.
Har klarat av allt kör nu mest i DZ och gör Daily missions.
Det är inte mycket vi full-levlade kan göra nu och det är först i morgon fredag som nya uppdraget Falcon Lost kör igång.
Det blev lite repetitivt under spelets gång men är inte de flesta spel rätt repetitiva överlag?!
Det kommer mer content till spelet och det blir mer att göra sen men just nu är det lite trist för många spelare.
Känns mest som om vi försöker hitta High End-items och samla på Phoenix-credits och DZ-funds till domedag
Hoppas på fler områden nu, högre level-cap och mycket mer gear. De får gärna fixa så man kan ändra på sitt utseende mer för det är rätt komiskt att alla ser i princip likadana ut.
Som spelet ser ut nu ger jag det 6/10 med en enorm potential framöver om de bara sköter sina kort.

Medlem

Har spelat 10 timmar och ligger väl på level 15 eller nåt nu. Kan till stor del hålla med om att The Division ligger nog på en 3/5 om än dock en hyfsat stark 3:a. Massives arbete med miljöerna bara det ger ett bra betyg och grafikmässigt överlag är spelet en stark 5:a. Men spelmässigt blir det lite enformigt och storyn är något tunn för att bära upp det. Det som lockar mig är dock det roliga i att som grupp hjälpas åt på de olika uppdragen och snacka ihop sig. Jag tycker matchmakingsystemet är suveränt också och voicechatten har fungerat mycket bra. Rent tekniskt är ju spelet imponerande men som sagt man kanske kan jobba med lite mer varierande uppdrag och bättre story i DLC..?

Medlem

58+ timmar nu och endast spelat med vänner 5/5 av mig för 399 kr med tanke på hur kul jag haft med spelet. Spelet har sina brister som är så lättfixade som glasögonen eller trading bland spelare. Men jag kan inte relatera till "för lite innehåll", just för att det är inte det, finns så mycket att utforska om inte i coop mode så har Darkzone en del att uppnå men extra pirr när man lallar där. Det enda som jag stör mig otroligt mycket på är max level 30, den är för låg o lättåtkomlig helt enkelt.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Striva:

Tycker kommentarsfältet känns lite som Destinys, majoriteten negativ men av någon anledning säljer spelet oerhört bra och spelas flitigt av väldigt många.

Apropå "majoriteten negativ"... Äh, det är väl bara pga tråkmånsar som sitter och gnäller i forumen. Vi som gillar spelet har inte tid att sitta och kommentera, vi spelar istället.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av quezlacotl:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Jag ger mitt betyg i gammalt hederligt SuperPlay-format: 84/100.

Super Play körde 1-10-skalan, i alla fall de sista åren. Tänker du på PC Gamer?

SuperPlay körde med betygskala 1-100 på 90-talet, det kan jag intyga!

Alright!

Då hette den Super Power

Skriv svar