Endast snabbrörliga överlever Doom

Robot
Releasehästryttare
Endast snabbrörliga överlever Doom

En månad kvar till dark souls 3 sen nya mirrors edge och doom, har varit en kul vår hittills och den blir bara bättre

Medlem

Såna här tillfällen man saknar dator gammal Q3 räv som man e.
MP känns verkligen nice tankenpå dagens MP annars ser ut där man sniglar sig fram.

Medlem

Längtar så jäkla mycket.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Någon som vet hur många spelare man är online? Finns det dedikerade servrar på PC?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Förvånad över hur grymt roligt nya Doom ser ut!

Medlem

"nio multiplayer-banor som hänger med vid release".
Står ingen källa i artikeln. Så, jag antar att ni menar: https://bethesda.net/#en/events/game/doom-multiplayer-maps-ex...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Redaktör
Skrivet av magma:

"nio multiplayer-banor som hänger med vid release".
Står ingen källa i artikeln. Så, jag antar att ni menar: https://bethesda.net/#en/events/game/doom-multiplayer-maps-ex...

Det står i filmens beskrivning: "DOOM multiplayer launches with 9 unique maps, four of which are prominently featured in the video."


signatur
Medlem

Köttmos, göttmos...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Glöm inte alla tusen extra banor som kommer med Snapmap

Ser verkligen fram emot spelet!! Både för SP och MP.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Inaktiv

Bara jag som inte ser fram emot detta? Quake 4 och Rage gör att jag inte kommer ta i detta...Köpte Rage på rea för 30kr eller nåt sånt...och det var inte värt pengarna! Värsta skräpspelet...så ser på nya Doom med skepticism...

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av magma:

"nio multiplayer-banor som hänger med vid release".
Står ingen källa i artikeln. Så, jag antar att ni menar: https://bethesda.net/#en/events/game/doom-multiplayer-maps-ex...

Det står i filmens beskrivning: "DOOM multiplayer launches with 9 unique maps, four of which are prominently featured in the video."

Ah, okej. Tack


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

phi
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Bara jag som inte ser fram emot detta? Quake 4 och Rage gör att jag inte kommer ta i detta...Köpte Rage på rea för 30kr eller nåt sånt...och det var inte värt pengarna! Värsta skräpspelet...så ser på nya Doom med skepticism...

Jag är också skeptisk och väntar till dess att erkänt duktiga spelare från arena shooters som Quake och UT har fått testa det i multiplayer innan jag köper det.

Singleplayerläget är ingenting som lockar mig.

Medlem

Aha, då har jag alltså ingen chans...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av ArtMan:

Bara jag som inte ser fram emot detta? Quake 4 och Rage gör att jag inte kommer ta i detta...Köpte Rage på rea för 30kr eller nåt sånt...och det var inte värt pengarna! Värsta skräpspelet...så ser på nya Doom med skepticism...

Jag är också skeptisk och väntar till dess att erkänt duktiga spelare från arena shooters som Quake och UT har fått testa det i multiplayer innan jag köper det.

Singleplayerläget är ingenting som lockar mig.

Testat det nya UT? Fortfarande bara alpha men det känns väldigt bra redan nu. Gratis alpha och man behöver inte någon nyckel. Bara att ladda hem. Så även om DooM floppar så får vi iallafall ett nytt UT.

Medlem

"Endast snabbrörliga överlever."
Välsignade äro de korkade, för de skola flyta.


signatur

autograph

Medlem

antagligen är doom 1/2 på easy lika svårt som det här på max svårighetsgrad

Skägg.
10 Chambers

Lite exalterad blev man ändå!


signatur
phi
Medlem
Skrivet av Morknox:
Skrivet av phi:
Skrivet av ArtMan:

Bara jag som inte ser fram emot detta? Quake 4 och Rage gör att jag inte kommer ta i detta...Köpte Rage på rea för 30kr eller nåt sånt...och det var inte värt pengarna! Värsta skräpspelet...så ser på nya Doom med skepticism...

Jag är också skeptisk och väntar till dess att erkänt duktiga spelare från arena shooters som Quake och UT har fått testa det i multiplayer innan jag köper det.

Singleplayerläget är ingenting som lockar mig.

Testat det nya UT? Fortfarande bara alpha men det känns väldigt bra redan nu. Gratis alpha och man behöver inte någon nyckel. Bara att ladda hem. Så även om DooM floppar så får vi iallafall ett nytt UT.

Ja, jag har testat det en del men jag har tyvärr alltid haft svårt för känslan i UT när man rör sig runt kartorna, vapenkänslan etc. Kul att kolla på när proffs spelar men tyvärr inte lika roligt att spela själv.

Medlem

Vill fraga nu!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

9 banor är för få. 15 med fler tillkommande minimum. But then again, it's 2016. DLC.

Sen att majoriteten av det vi ser utspelas inomhus i fabriker & grottor känns sisådär med tanke på större delar av Doom 1 & 2 utspelas utomhus.

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

9 banor är för få. 15 med fler tillkommande minimum. But then again, it's 2016. DLC.

Sen att majoriteten av det vi ser utspelas inomhus i fabriker & grottor känns sisådär med tanke på större delar av Doom 1 & 2 utspelas utomhus.

Läs på om snapmap... det hade räckt om iD släppt en mp bana.
Det kommer att finnas i överflöd inom 1 månad efter release.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

[quote=bent toe]

Skrivet av Nightswipe:

9 banor är för få. 15 med fler tillkommande minimum. But then again, it's 2016. DLC.

Sen att majoriteten av det vi ser utspelas inomhus i fabriker & grottor känns sisådär med tanke på större delar av Doom 1 & 2 utspelas utomhus.

Läs på om snapmap... det hade räckt om iD släppt en mp bana.
Det kommer att finnas i överflöd inom 1 månad efter release.[/quote

Då blir det väl custom games? Är det inte ett matchmaking system i det här spelet, eller typ rankat läge? Tvivlar på att custom kartor går genom matchmaking?

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Nightswipe:

9 banor är för få. 15 med fler tillkommande minimum. But then again, it's 2016. DLC.

Sen att majoriteten av det vi ser utspelas inomhus i fabriker & grottor känns sisådär med tanke på större delar av Doom 1 & 2 utspelas utomhus.

Läs på om snapmap... det hade räckt om iD släppt en mp bana.
Det kommer att finnas i överflöd inom 1 månad efter release.

Behöver inte läsa på om snapmap. Snapmap erbjuder även det bara inomhusmiljöer.

1
Skriv svar