The Witcher 3 vinner tunga priser på GDC-mässan

Robot
Medlem
The Witcher 3 vinner tunga priser på GDC-mässan

Känns så skönt att se hur CD Projekts investering i Witcher 3 också gav ett sådant här resultat. Gratis dlc:er, ingen DRM, 18+, stor kompromisslöshet och utvecklarglädje i centrum, de är så sjukt väl värda alla hyllningar!

Gen
Medlem

Helt rätt att Witcher 3 kammade hem det prestigefyllda priset. Som du säger Tomas, kan man undra hur Fallout 4 hittade in i kategorin Best Technology med sin antika Creation Engine.

Medlem

Väl förtjänat!

Jag undrar om de fick "bästa teknologi" eftersom spelet är så ofantligt stort och ändå håller väldigt bra grafik och gameplay. Det är ju inte lika snyggt som Battlefront, men betydligt mycket större.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Grattis Todd... tycker han verkar vara en skön snubbe. Har väldigt stor respekt för honom. Inte minst när det kommer till att valet och att veta vilken typ av musik han vill ha i sina spel. Jag verkligen älskar lead-soundtracken till Morrowind, Oblivion, Skyrim och Fallout 4.

Medlem
Medlem

Det är de värda! Galet bra spel som kommer synas som en ljus fyr i spelhistorien!


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Det är något när utvecklarna är så nöjda över sitt spel att de till och med hjälper piraterna att få igång pga stolthet. Med all rätt.

Detta är det bästa spelet jag spelat någonsin, med bra marginal.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Top3 bästa spelet genom tiderna enligt mig

Medlem
Skrivet av robbis:

Grattis Todd... tycker han verkar vara en skön snubbe. Har väldigt stor respekt för honom. Inte minst när det kommer till att valet och att veta vilken typ av musik han vill ha i sina spel. Jag verkligen älskar lead-soundtracken till Morrowind, Oblivion, Skyrim och Fallout 4.

Jeremy Soule?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Nja bra spel men bara kanske topp 10 beror helt på vad man värderar högst i ett spel. För mej så har suget för Destiny ds2 omspelning och bloodborn dlc mm varit starkare. Jag har helt enkelt slutat/glömt att spela The witcher 3 periodvis.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Nja bra spel men bara kanske topp 10 beror helt på vad man värderar högst i ett spel. För mej så har suget för Destiny ds2 omspelning och bloodborn dlc mm varit starkare. Jag har helt enkelt slutat/glömt att spela The witcher 3 periodvis.

Så du har inte kört igenom det än?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Kul att Danny B plockade hem ett!

Medlem

Jag är långt ifrån att ha klarat ut the witcher 3.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Witcher 3 blev det där finvinet som jag kommer lagra ett tag, inväntar nästa expansion, sen ska jag köra igenom det.. Bethesda är lite överskattade om man spelar deras spel vid släpp och om man inte moddar spelen, jag brukar i regel vänta c:a 3 år innan jag tar i något av deras spel (brukar förvisso göra moddar själv till spelen under tiden). Man lurar mest sig själv nuförtiden om man spelar ett RPG vid släpp, bättre att vänta och få en mycket bättre upplevelse.


signatur
Medlem

Fallout 4 förtjänar inte ens att tävla mot Witcher 3, största besvikelse förra året för min del.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av robbis:

Grattis Todd... tycker han verkar vara en skön snubbe. Har väldigt stor respekt för honom. Inte minst när det kommer till att valet och att veta vilken typ av musik han vill ha i sina spel. Jag verkligen älskar lead-soundtracken till Morrowind, Oblivion, Skyrim och Fallout 4.

Jeremy Soule?

Vet inte vad han heter han som komponerat det. Men Todd har känsla för design

Medlem

Det är svårt att spela något annat RPG efter Witcher..

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Fallout 4 förtjänar inte ens att tävla mot Witcher 3, största besvikelse förra året för min del.

Jag är på din sida. Tröttnade på det inom 10 timmar. Witcher 3 klockade 97 timmar när jag klarade huvudstoryn (och en hel sjuk mängd sidouppdrag). Dags för första expansionen!


signatur

I drank what?

k3m
Medlem
Skrivet av Pettor:

Känns så skönt att se hur CD Projekts investering i Witcher 3 också gav ett sådant här resultat. Gratis dlc:er, ingen DRM, 18+, stor kompromisslöshet och utvecklarglädje i centrum, de är så sjukt väl värda alla hyllningar!

absolut. verkligen välförtjänt. heja RED

1
Skriv svar