Fans gör remake av nedlagda Star Wars: Battlefront III – se bilder!

Robot
Medlem
Fans gör remake av nedlagda Star Wars: Battlefront III – se bilder!

Varför försöker sig folk på sådant här med redan etablerade varumärken som ägs av ett företag, utan tillstånd? De som gör sådant här måste förstå vad som kommer att hända?

Medlem

lär knappast gå samma sak hände med metal gear remaken när ska folk fatta att copyright är inget man bara kan kringå hur som helst...

Medlem

EA kan nog inte göra så mycket i och med att det inte heter Star Wars Battlefront. Däremot så kan Disney sätta stopp för projektet, och kommer med största sannolikhet att göra det också.

Medlem

Tjah, det är väl främst ett sätt att få uppmärksamhet och kanske få in en fot i spelvärlden. Tror inte de räknar med att få fortsätta, utan hoppas "bli upptäckta".

Medlem

Den som gjort dom där bergen lär iaf inte få jobb på dice...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hangman:

Varför försöker sig folk på sådant här med redan etablerade varumärken som ägs av ett företag, utan tillstånd? De som gör sådant här måste förstå vad som kommer att hända?

Ja man kan börja undra - verkar vara en vana numera att det ska dyka upp såna här saker.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Hangman:

Varför försöker sig folk på sådant här med redan etablerade varumärken som ägs av ett företag, utan tillstånd? De som gör sådant här måste förstå vad som kommer att hända?

Så länge utvecklarna håller sig anonyma är det inga problem. Men många är så ivriga att klistra fast sina namn och ansikten på sånna här projekt...

Medlem
Skrivet av Hangman:

Varför försöker sig folk på sådant här med redan etablerade varumärken som ägs av ett företag, utan tillstånd? De som gör sådant här måste förstå vad som kommer att hända?

för att så länge dom inte tar ut pengar för den så bryr sig inte licensägarna då detta bara är gratis reklam

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av Hangman:

Varför försöker sig folk på sådant här med redan etablerade varumärken som ägs av ett företag, utan tillstånd? De som gör sådant här måste förstå vad som kommer att hända?

för att så länge dom inte tar ut pengar för den så bryr sig inte licensägarna då detta bara är gratis reklam

Blir ganska dålig reklam om remaken skulle göra någon sak bättre än kommande officiella titlar av Battlefront som troligtvis kommer. Så oavsett om pengar är inblandat eller ej så lär detta projekt stängas ner riktigt snabbt av copyright-skäl.

Medlem

Haha jag gillar den bittra uppgivenheten i spelets releasedatum.

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av Hangman:

Varför försöker sig folk på sådant här med redan etablerade varumärken som ägs av ett företag, utan tillstånd? De som gör sådant här måste förstå vad som kommer att hända?

för att så länge dom inte tar ut pengar för den så bryr sig inte licensägarna då detta bara är gratis reklam

Njae...tror inte riktigt det är så.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av Hangman:

Varför försöker sig folk på sådant här med redan etablerade varumärken som ägs av ett företag, utan tillstånd? De som gör sådant här måste förstå vad som kommer att hända?

för att så länge dom inte tar ut pengar för den så bryr sig inte licensägarna då detta bara är gratis reklam

Nej, för företag som Games Workshop, Nintendo, Konami, Disney, Capcom etc har aldrig skickat ut cease and desist brev till folks fan-projekt.

1
Skriv svar