Tom Clancy's The Division

Medlem

3/5 och 4/5 är rimliga betyg imo.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Bra jobbat, lite för givmilt betyg, stod själv ut precis 12 minuter innan avinstallation.
Försökt se några streams efter det för att få tillbaks glöden, men det är ju så vansinnigt tråkigt och enformigt.
Hoppas verkligen att den korkade fps-shooter genren försvinner snart och utvecklarna förstår att det idag behövs mer än att bara springa runt och skjuta folk i huvet.
Igen bra jobbat för att ni inte fegade och gav det 4/5 som alla trodde och hade förväntat sig

Så du failade och misstog The Division för någonting i stil med Football Manager 2016? Hur fan kan man annars tro att man kan bilda sig en uppfattning om vilket spel som helst efter 12 min?

Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Pronix:

Fuck all haters, spelet äger på alla nivåer!

Fuck all fanboys, spelet är inte mkt mer än ok!

Köpte du det, eller baserar du din uppfattning på betan?

Avstängd
Skrivet av zavvy:

Jag är ett stort fan av FZ och tycker ni normalt håller bra nivå men jag måste säga att det här känns som tjänstefel. Spelet är inte utan fel men kom igen 3/5.

Går du på droger eller?

Det är väl en "subjektiv" bedömning på vad man tycker om ett spel, det var ju som när Petter Hegevall på Gamereactor recenserade Bloodborne och spelet fick lågt betyg och där kokades det av kommentarer.

Men en annan där på redaktionen älskade spelet och spelet fick i snitt 9/10 5/5 eller 4/4 runt om i välden. Så det är tjänstefel med en subjektiv bedömning? Skärp dig.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Om man kan döda en fiende med headshot - alltså mer realism- så kan jag tänka mig att köpa. Den ändringen borde genomföras. Hade varit gutt med stealth också.
För övrig borde vi diskutera nästa miljö i Assassin's Creed. Egypten?

Suck, det kan man. Skaffa gear med rätt stats och ett bra assault rifle så funkar det jättebra, förutom på rare/named mobs, vilka ändå kan ta löjligt med stryk ifall du får chansen att "go for the head", vilket brukar bli lättare när man kör med andra.

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Känns som rättvis recension och betyg. Tänk vad det här spelet kunde ha blivit om det var ett action äventyr i första person med massa roliga quests och monster, riktigt bra story samt ingen bling bling utan verklighetstrogen vapenhantering. Sedan spela igenom i coop med polare eller andra genom matchmaking. Lägg till en del smygande samt stämningsfulla områden där en biohazard dräkt är nödvändig och man hör den djupa andningen samt svett rinner nerför pannan...Sådan slöseri med vacker omgivning...Men antar spelet riktar sig till yngre som inte har emot att ladda om tusen gånger och upprepa samma saker om och om igen...Bör finnas en tävling...den som skjuter flest skurkar med hoods on...får medaljer var 100 hoddy kills.

"Verklighetstrogen vapenhantering"...och "monster".
Ehm...

Skrivet av Spectral:

Känns som ett rättvist betyg. Har haft skitroligt tillsammans med kompisar än så länge och kommer nog fortsätta spela ett tag till. Det finns dock stora brister i designen vad gäller dark zone vilket resulterat i att nästan alla spelar är snälla och fega.
Ska bli intressant att se vad framtida uppdateringar och dlc erbjuder.

Nejfan, prova!
Har än så länge inte råkat ut för något gankande offer, men teama upp med en kompis eller någon random...riktigt kul där inne. Mängden mobs gör också det hela till en utmaning ifall du är ensam. Är du smart så utnyttjar du cover-mekaniken, är du inte det kommer du få riktigt stora problem.
Att bara (som någon sa) sitta och trycka bakom en bil kommer garanterat få dig svårt skottskadad. För att överleva så måste man spela smart då NPC'erna rycker närmre.

Medlem

De folk som verkar ha mest kul med Division gillar att samla gear och härja i DZ med kompisar, t.om med alts som de gör till rena DZ roguekaraktärer.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Jag ger mitt betyg i gammalt hederligt SuperPlay-format: 84/100.

Super Play körde 1-10-skalan, i alla fall de sista åren. Tänker du på PC Gamer?

Hmm jag läste SuperPower å SuperPlay senast mellan 1995-1999 och där var det 100 vill jag minnas. Men bästa betygsystemet har iaf Conan i Clueless Gamer, det är tyvärr för komplicerat för oss vanliga dödliga att använda.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Om man kan döda en fiende med headshot - alltså mer realism- så kan jag tänka mig att köpa. Den ändringen borde genomföras. Hade varit gutt med stealth också.
För övrig borde vi diskutera nästa miljö i Assassin's Creed. Egypten?

Det kan du om du är lite högre i level än en fiende eller har vapen som har väldigt hög damage per skott (DPS är inte allt). Vissa fiender tål inte speciellt mycket, medans vissa gör det. Jag gillar realism men det går inte att ha detta fullt ut i en RPG/MMO det går inte och ja tror dom flesta förstår varför utan att jag ska gå in djupare på det. Vill du 1 HS skott så kan jag rekommendera Rainbow six siege eller CS. Dock får du inte någon kampanj.

Inaktiv
Skrivet av Ender:

"Verklighetstrogen vapenhantering"...och "monster".
Ehm...

Ja vad är det för fel med det? Spelat Metro? Alien Isolation? Half-Life? Tom Skyrim har mer realistisk vapenhantering. Dödar folk med en ena pil från pilbågen! På lång avstånd! Siktar tom med känsla...utan någon form av sikte/kryss/punkt. Tar ner stora drakar (bossar) med några pilar...I Fallout 4 med rätt vapen samt perks spränger mutanters huvud som exploderande syltburkar...one shot one kill. Ok...nu är jag lite sarkastisk men antar du förstår poängen...

Skägg.
10 Chambers

För de som är nyfikna kommer vi att ha sex datorer med The Division på Dustin Expo i helgen, gratis inträde. Kom förbi vår monter och prova!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

För de som är nyfikna kommer vi att ha sex datorer med The Division på Dustin Expo i helgen, gratis inträde. Kom förbi vår monter och prova!

Gärna, om man inte bodde i andra änden av Sverige!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ForrestFox:

Varför jämför så många The Division med Destiny? De har helt olika spelstilar av vad jag kan se (har ej spelat Destiny, bara sett gameplay videos). The Division är third person, medan Destiny är FPS. Om något så är väl Gears of War det spel man ska jämföra med.

Sneglar bakåt mot FZ's betyg av Gears of War. 5 av 5 i betyg. GOW var rätt snyggt på sin tid, storyn var dock meh och striderna otroligt repetetiva och leveldesignen väldigt styrd där du bara kunde gå från A till B utan att göra avstickare (rail shooter), och det var framförallt coverbaserat.
The Division känns helt klart mer levande och roligare, och med en brutalt mer råare stämning när man lyssnar på allt fluffet (echoes, mobiler, npc i konversationer, all intel etc) än vad GOW var.

Såatte.. hur tänkte FZ där när de satte 3 av 5 för ett mer fullskaligare spel än GOW men ändå tyckte att GOW förtjänade 5 av 5? jag bara undrar

Hahahhaha, jämföra ett tio år gammalt spel med ett nytt... Med din logik är det nog helt logiskt att ge The Division en trea, för om tio år kommer det säkert ett spel som är långt mycket mer "fullskaligt".

Medlem

Vilken kommentarstråd! Vad handlar denna diskussion om?

Recensenter ger sin subjektiva bedömning av ett spel. Bedömningen baseras på vad recensenten tycker är viktiga egenskaper för ett bra spel och hur väl recensionsspelet uppfyller detta.

Vad härligt att det finns personer som tycker att The Division är kul trots att FZ "endast" gav det 3/5. Kul för er! Era preferensen avviker från recensentens helt enkelt.

Jag undrar hur många av kritikerna till den här recensionen förblindas av kognitiv dissonans.

Medlem
Skrivet av Scahn:

Vilken kommentarstråd! Vad handlar denna diskussion om?

Tror att det blir diskussion av många anledningar. Den första märkbara är betyget där andra spel som enligt mej är mycket sämre, med samma typ av "repetitiva gameplay" får högre betyg. Det andra är att de inte inkluderat en massa saker i recensionen, saker som storyn, perks, skills, kontroller, tekniska aspekter, ljud, lämnas nästan helt. Kan man inte rättfärdiga ett betyg så kommer folk diskutera. Inget fel med det.

Om man läser här i tråden så kan man se att många är väldigt positiva till spelet samt att väldigt många som är negativa bara spelat Betan och bedömer spelet från den. Detta skapar också diskussioner.

Medlem

Wow, jeg hører nå i en video på youtube, at hvis du plukker opp et våpen med høyere, nivå, så kan man ikke bruke våpenet? Akkurat som med ting i WoW.

Er dette riktig?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Scahn:

Vilken kommentarstråd! Vad handlar denna diskussion om?

Recensenter ger sin subjektiva bedömning av ett spel. Bedömningen baseras på vad recensenten tycker är viktiga egenskaper för ett bra spel och hur väl recensionsspelet uppfyller detta.

Vad härligt att det finns personer som tycker att The Division är kul trots att FZ "endast" gav det 3/5. Kul för er! Era preferensen avviker från recensentens helt enkelt.

Jag undrar hur många av kritikerna till den här recensionen förblindas av kognitiv dissonans.

Huvudet på spiken.

Medlem

Usch det där lät för snusktigt, tror jag behöver censurera lite här för barnens skull.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

För de som är nyfikna kommer vi att ha sex

datorer med The Division

Dustin Expo

i

helgen

, gratis inträde. Kom förbi vår monter och

prova!

Geeks Gaming

Tycker recensionen är sjukt bra och förklarar lite vad jag tänkter.

Blir väldigt fort upprepande och det kräver bara 2 timmar så funderar men på om man inte precis gjorde samma uppdrag.

Sedan så känns det som att något har blivit fel med marknadsföringen, värkar vara många som försöker spela detta själv och då kan jag förstå att man inte gillar spelet, för att få ut det roliga kräver det att man är 4 personer som kör tillsammans annars är det nästan bara att lägga ner.

Skall bli skoj och se vad dom kan erbjuda med alla uppdateringar och se vad dom gör åt alla buggar framföralt i darkzone som tyvärr förstör mycket av upplevelsen för mig.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Hahahhaha, jämföra ett tio år gammalt spel med ett nytt... Med din logik är det nog helt logiskt att ge The Division en trea, för om tio år kommer det säkert ett spel som är långt mycket mer "fullskaligt".

Jag har inte jämfört spelen, jag har jämfört betygen och betygskriterierna. Du missade poängen riktigt grovt men bra försök

Medlem

Bra recension, tackar.

Medlem

Helt otrolig diskussion...

Om en recensent ger en film t.ex 5 av 5 smultron-ballar, betyder det automatiskt att alla kommer älska filmen och skulle gett den samma betyg? Nej, verkligen inte!

Smaken är som baken, den är delad.

Om du älskar spelet, spela det då..
Om du ogillar spelet, spela inte det..

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av Sisyr:

Hahahhaha, jämföra ett tio år gammalt spel med ett nytt... Med din logik är det nog helt logiskt att ge The Division en trea, för om tio år kommer det säkert ett spel som är långt mycket mer "fullskaligt".

Jag har inte jämfört spelen, jag har jämfört betygen och betygskriterierna. Du missade poängen riktigt grovt men bra försök

Ah näe, du märker ju bara ord nu. Det är exakt samma princip. Det är du som missar poängen helt åt helvete grovt. Din jämförelse är i bästa fall orättvis, men egentligen snudd på infantil. Att jämföra betygsättningen på två spel som släppts med tio års mellanrum är fullständigt banalt.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

åt helvete grovt. infantil. banalt.

Jag har läst nog av dig, I rest my case. ^^

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av Sisyr:

åt helvete grovt. infantil. banalt.

Jag har läst nog av dig, I rest my case. ^^

Jaha? Du är helt ute och cyklar och blir nu ledsen för att detta påpekas? Först och främst har Destiny och The Division väldigt jämförbar spelmekanik. Det är nog alla utom du överens om. När det gäller din Gears of War-jämförelse kan vi börja med ditt snack om betyg. Varför anser du att FZ ska låta GoW-recensionen agera måttstock för hur man betygsätter The Division? Ska man ge The Division 5/5 bara för att GoW-recensionen fick det? Eller kanske gå utanför skalan och ge det en 6:a, eftersom det är bättre än Gears of War? Sätta det på plussidan - "bättre än Gears of War"? Då kanske man när man ändå är igång helt ska skippa att skriva en recension också, om det nu är andra spel som ska agera måttstock för vilket betyg The Division har och inte vad recensenten tycker om The Division? Det senare är etablerad standard och ett viktigt fundament för att något över huvud taget ska kunna kallas recension, men detta tycks du inte hålla med om.

Poängen här är att det är helt irrelevant vad andra spel har fått för betyg. Man sätter inte betyg på spel baserat på vad andra spel har fått på sidan. Recensenten sätter ett betyg på spelet som återspeglar dennes åsikt om spelet ifråga, inget annat.

Det jag skrev tidigare behandlar emellertid en annan banal detalj i ditt tänkande - tidsavståndet. Om man nu nödvändigtvis ska göra en betygsjämförelse med ett annat spel, varför skulle Gears of War vara ett lämpligt alternativ? Det är ett spel i en helt annan genre med helt annan spelmekanik, och spelet släpptes för ett decennium sedan. Tio år av utveckling inom spelbranschen har skett sen dess, och dagens AAA-spel inom actiongenren är mycket mer öppna i sin struktur än vad dåtidens spel var. Jämförelsen är alltså, återigen, banal.

"I rest my case. ^^" Fjanterier.

Medlem

En dum grej jag märkt i såna här spel är att NPC:erna är likadana allihop. Helt vanliga människor som bara står där med nån ryggsäck, klädda för omständigheterna, de har antingen gott självförtroende "Hey, wanna know how to survive in this shithole? Keep your cool" eller är lite förstörda över något "please, I need medical supplies for my dying husband", det är enda skillnaden.

Jag eftersöker lite flamboyans, sexighet, hotfullhet eller mystik hos NPC:erna i "alla är i en jobbig sits"-spel.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Jag testade betan strax före release och jag tycker den här recensionen bekräftar att mina föraningar om den färdiga produkten stämmer helt och hållet. Hade jag recenserat spelet hade jag troligen gett det 2/5 t o m... En 1:a för grafiken + 1:a för staden... mer är det inte. Vill man spela spel med vänner kan man helt klart spela roligare spel.

Skrivet av djevulsk:

Helt otrolig diskussion...

Om en recensent ger en film t.ex 5 av 5 smultron-ballar, betyder det automatiskt att alla kommer älska filmen och skulle gett den samma betyg? Nej, verkligen inte!

Smaken är som baken, den är delad.

Om du älskar spelet, spela det då..
Om du ogillar spelet, spela inte det..

Jag lade ner en hel helg bara på Betan. "Jag tycker" att det inte var en helt värdelös bortslösad helg i alla fall. Man fick en ganska klar bild av vad som kan ändras i framtiden. Det var meningen att man efter Betan skulle föra en diskussion med utvecklarna om vad som var bra och vad som var dåligt och DE har väl definitivt INTE hunnit ändra så mycket efter Betan.

Jag antar att eftersom det var så väldigt många som spelade Betan så har de nog mycket åsikter att ta hänsyn till i framtiden. JAG har inte köpt spelet än. Väntar och läser vidare på sådana här sidor, hör med kompisar om förändringar m.m .

Håller med den andra jag citerade. Spela om ni gillar det !

Medlem

Spelet är helt klart snyggt (galet snyggt!) och storyn finns där om man tar sig tid att skrapa lite på ytan.
Stark trea..


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Mediokert spel alltså.


signatur

Meep!

Medlem

Jag gav spelet en 4/5 för 3/5 är bara ett okej spel. Division är så mycket mer än bara ett okej spel om ni frågar mig men den här recensionen visar att spelet kanske inte är för alla. Personligen har jag inte haft såhär kul sen Q3. Otroligt vackra miljöer. Längtar tillbaka till New York varje gång jag loggar in. Det enda som jag kan klaga på och som drar ner betyget från en 5 till 4 är att det blir lite upprepande pga brist på content.

Medlem

Jag gillar the division skarpt men håller även med om mycket, lite väl lite variation överlag. Jag skulle vilja att loot systemet va mer som i D3 tex så om man vill få ngn loot på dropp inom en tidsperiod som känns värt så får man se till att stacka scavenging som fn. Tillockmed blizz insåg misstaget o tog mer eller mindre tog bort mf. Ska vi grinda o farma så vill iallafall jag kunna köra med den bästa möjliga gear jag fått tag på mm och just nu så känns det ju som crafting sidan är den ända som är viable just nu. Samt att jag skulle vilja se världen utanför dz som en möjlighet att köra med när man inte är på humör eller har ork för koncentrationen och spänningen man får när den där gula loot pelaren dyker upp i dz. Typ liknande som i dz med "baser" mm i den vanliga världen där antingen det är som i dz med spawn tid eller att vi kan resetta. (dock inte som med bullet King) känns som 2/3 av spelet bara är ngt som man snabb reser över. Ser fram emot framtiden och det har potential att bli riktigt bra framigenom och ska bli intressant o se vad incursions är med set items mm

Skriv svar