30 spel klara när Oculus Rift släpps – här är hela listan

Robot
30 spel klara när Oculus Rift släpps – här är hela listan
Medlem
30 spel klara när Oculus Rift släpps – här är hela listan

Helt okey setup - jag har lite mindre än hälften av dom liren

Edit: Jag undrar mest när de ska dra pengarna - jag vet att jag kommer få den bland de tidigaste dock


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Lustigt att Sony säger att Sony VR har fördelen mot konkurrenterna med "det stora utbudet" och kan lista ynka 9 spels om är officiellt klara med stöd, dessutom under hela 2016. Sedan kommer Rift med 30 spel redan i mars.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Konstig lista för flera spel där har inget datum, och har man inkluderat dem så har de såfall missat en jävla massa andra cv1 komp spel.
No limits 2, DCS ???

Medlem

The Climb känns ju så värdelöst utan Touchcontrollern.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av conthox:

Lustigt att Sony säger att Sony VR har fördelen mot konkurrenterna med "det stora utbudet" och kan lista ynka 9 spels om är officiellt klara med stöd, dessutom under hela 2016. Sedan kommer Rift med 30 spel redan i mars.

Ja det är såklart ett lögnaktigt säljsnack från sonys sida.
Inget klår utbudet på PC och ska vi räkna med tech demos , upplevelser och spel som ligger i early access stadie med VR support till PC så har ni och göra under lång tid framöver när era headset dimper ned i lådan.
Denna lista som artikeln handlar om ger tyvärt en ganska dålig bild av vad som finns att tillgå.

Medlem

Skrämmande låg upplösning på bilden med listan jag kan knappt se vad det står


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd
Skrivet av Ankh:

Skrämmande låg upplösning på bilden med listan jag kan knappt se vad det står

Klicka på bilden och sedan uppe åt höger står det fullskärm.

Medlem
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av Ankh:

Skrämmande låg upplösning på bilden med listan jag kan knappt se vad det står

Klicka på bilden och sedan uppe åt höger står det fullskärm.

Såg inte det tack!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Eve-spelet såg coolt ut. Lite som Incoming.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av gerald:
Skrivet av conthox:

Lustigt att Sony säger att Sony VR har fördelen mot konkurrenterna med "det stora utbudet" och kan lista ynka 9 spels om är officiellt klara med stöd, dessutom under hela 2016. Sedan kommer Rift med 30 spel redan i mars.

Ja det är såklart ett lögnaktigt säljsnack från sonys sida.
Inget klår utbudet på PC och ska vi räkna med tech demos , upplevelser och spel som ligger i early access stadie med VR support till PC så har ni och göra under lång tid framöver när era headset dimper ned i lådan.
Denna lista som artikeln handlar om ger tyvärt en ganska dålig bild av vad som finns att tillgå.

Va? PS VR ska enligt uppgifterna igår få cirka 50 spel innan året är slut, med ytterligare 110 under utveckling.


signatur
Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Eve-spelet såg coolt ut. Lite som Incoming.

Ser fram emot att testa det på EVE fanfest i Reykjavik i april!
Fick testa ett kort demo (5-min) med DevKit2 i Amsterdam förra året och det var förvånansvärt intuitivt och flöt på bra.

Ingen aning om hur stort innehåll det kommer ha och om det är värt prislappen efter att ha betalt för en oculus så håller i plånboken på allt VR än så länge.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av gerald:
Skrivet av conthox:

Lustigt att Sony säger att Sony VR har fördelen mot konkurrenterna med "det stora utbudet" och kan lista ynka 9 spels om är officiellt klara med stöd, dessutom under hela 2016. Sedan kommer Rift med 30 spel redan i mars.

Ja det är såklart ett lögnaktigt säljsnack från sonys sida.
Inget klår utbudet på PC och ska vi räkna med tech demos , upplevelser och spel som ligger i early access stadie med VR support till PC så har ni och göra under lång tid framöver när era headset dimper ned i lådan.
Denna lista som artikeln handlar om ger tyvärt en ganska dålig bild av vad som finns att tillgå.

Va? PS VR ska enligt uppgifterna igår få cirka 50 spel innan året är slut, med ytterligare 110 under utveckling.

Ok, jag utgick ifrån er nyhet om det. Det är förvisso 50 spel, men bara 9 i listan över begräftade. Framför allt: Om Rift har 30 redan i mars, så kommer det vara långt fler än Sonys 50 innan året är slut. Och det där "under utveckling" är dels samma för alla, dels så vet man inte hur många av dem som verkligen blir klara med fullt stöd. Sonyns utspel om att de har så mycket större utbud är alltså bullcrap.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av gerald:
Skrivet av conthox:

Lustigt att Sony säger att Sony VR har fördelen mot konkurrenterna med "det stora utbudet" och kan lista ynka 9 spels om är officiellt klara med stöd, dessutom under hela 2016. Sedan kommer Rift med 30 spel redan i mars.

Ja det är såklart ett lögnaktigt säljsnack från sonys sida.
Inget klår utbudet på PC och ska vi räkna med tech demos , upplevelser och spel som ligger i early access stadie med VR support till PC så har ni och göra under lång tid framöver när era headset dimper ned i lådan.
Denna lista som artikeln handlar om ger tyvärt en ganska dålig bild av vad som finns att tillgå.

Va? PS VR ska enligt uppgifterna igår få cirka 50 spel innan året är slut, med ytterligare 110 under utveckling.

Ok, jag utgick ifrån er nyhet om det. Det är förvisso 50 spel, men bara 9 i listan över begräftade. Framför allt: Om Rift har 30 redan i mars, så kommer det vara långt fler än Sonys 50 innan året är slut. Och det där "under utveckling" är dels samma för alla, dels så vet man inte hur många av dem som verkligen blir klara med fullt stöd. Sonyns utspel om att de har så mycket större utbud är alltså bullcrap.

Båda sidorna snackar skit och ni båda sväljer allt med hull och hår.

Just nu finns det inte ännu ett enda bra spel till VR. Det bästa som finns är tech demos och indietitlar som snabbt blir tråkiga.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av gerald:
Skrivet av conthox:

Lustigt att Sony säger att Sony VR har fördelen mot konkurrenterna med "det stora utbudet" och kan lista ynka 9 spels om är officiellt klara med stöd, dessutom under hela 2016. Sedan kommer Rift med 30 spel redan i mars.

Ja det är såklart ett lögnaktigt säljsnack från sonys sida.
Inget klår utbudet på PC och ska vi räkna med tech demos , upplevelser och spel som ligger i early access stadie med VR support till PC så har ni och göra under lång tid framöver när era headset dimper ned i lådan.
Denna lista som artikeln handlar om ger tyvärt en ganska dålig bild av vad som finns att tillgå.

Va? PS VR ska enligt uppgifterna igår få cirka 50 spel innan året är slut, med ytterligare 110 under utveckling.

Ok, jag utgick ifrån er nyhet om det. Det är förvisso 50 spel, men bara 9 i listan över begräftade. Framför allt: Om Rift har 30 redan i mars, så kommer det vara långt fler än Sonys 50 innan året är slut. Och det där "under utveckling" är dels samma för alla, dels så vet man inte hur många av dem som verkligen blir klara med fullt stöd. Sonyns utspel om att de har så mycket större utbud är alltså bullcrap.

Båda sidorna snackar skit och ni båda sväljer allt med hull och hår.

Just nu finns det inte ännu ett enda bra spel till VR. Det bästa som finns är tech demos och indietitlar som snabbt blir tråkiga.

Muntergök! Efter att ha sett utvecklingen från DK1 till den stundande lanseringen av till exempel HTC Vive är jag övertygad om att virtual reality kommer att bli stort.

Inte ett enda spel? Redan nu är till exempel Elite Dangerous smått fantastiskt med DK2. Keep Talking and Nobody Explodes bevisar att VR kan vara väldigt socialt. Det finns en drös med högst färdiga titlar till Samsung Gear VR som är riktigt trevliga. Esper, Dead Secret och Solitaire Jester för att nämna några.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av gerald:
Skrivet av conthox:

Lustigt att Sony säger att Sony VR har fördelen mot konkurrenterna med "det stora utbudet" och kan lista ynka 9 spels om är officiellt klara med stöd, dessutom under hela 2016. Sedan kommer Rift med 30 spel redan i mars.

Ja det är såklart ett lögnaktigt säljsnack från sonys sida.
Inget klår utbudet på PC och ska vi räkna med tech demos , upplevelser och spel som ligger i early access stadie med VR support till PC så har ni och göra under lång tid framöver när era headset dimper ned i lådan.
Denna lista som artikeln handlar om ger tyvärt en ganska dålig bild av vad som finns att tillgå.

Va? PS VR ska enligt uppgifterna igår få cirka 50 spel innan året är slut, med ytterligare 110 under utveckling.

Ok, jag utgick ifrån er nyhet om det. Det är förvisso 50 spel, men bara 9 i listan över begräftade. Framför allt: Om Rift har 30 redan i mars, så kommer det vara långt fler än Sonys 50 innan året är slut. Och det där "under utveckling" är dels samma för alla, dels så vet man inte hur många av dem som verkligen blir klara med fullt stöd. Sonyns utspel om att de har så mycket större utbud är alltså bullcrap.

Båda sidorna snackar skit och ni båda sväljer allt med hull och hår.

Just nu finns det inte ännu ett enda bra spel till VR. Det bästa som finns är tech demos och indietitlar som snabbt blir tråkiga.

Muntergök! Efter att ha sett utvecklingen från DK1 till den stundande lanseringen av till exempel HTC Vive är jag övertygad om att virtual reality kommer att bli stort.

Inte ett enda spel? Redan nu är till exempel Elite Dangerous smått fantastiskt med DK2. Keep Talking and Nobody Explodes bevisar att VR kan vara väldigt socialt. Det finns en drös med högst färdiga titlar till Samsung Gear VR som är riktigt trevliga. Esper, Dead Secret och Solitaire Jester för att nämna några.

Har DK2 men inte testat Samsungs gear vr.

Det som behövs är trippel A titlar som är direkt skapade just för VR. Inte ett spel som är skapad för standard skärm i första hand med en VR funktion, för då blir det mest bara en gimmick likt 3D.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av gerald:
Skrivet av conthox:

Lustigt att Sony säger att Sony VR har fördelen mot konkurrenterna med "det stora utbudet" och kan lista ynka 9 spels om är officiellt klara med stöd, dessutom under hela 2016. Sedan kommer Rift med 30 spel redan i mars.

Ja det är såklart ett lögnaktigt säljsnack från sonys sida.
Inget klår utbudet på PC och ska vi räkna med tech demos , upplevelser och spel som ligger i early access stadie med VR support till PC så har ni och göra under lång tid framöver när era headset dimper ned i lådan.
Denna lista som artikeln handlar om ger tyvärt en ganska dålig bild av vad som finns att tillgå.

Va? PS VR ska enligt uppgifterna igår få cirka 50 spel innan året är slut, med ytterligare 110 under utveckling.

Ok, jag utgick ifrån er nyhet om det. Det är förvisso 50 spel, men bara 9 i listan över begräftade. Framför allt: Om Rift har 30 redan i mars, så kommer det vara långt fler än Sonys 50 innan året är slut. Och det där "under utveckling" är dels samma för alla, dels så vet man inte hur många av dem som verkligen blir klara med fullt stöd. Sonyns utspel om att de har så mycket större utbud är alltså bullcrap.

Båda sidorna snackar skit och ni båda sväljer allt med hull och hår.

Just nu finns det inte ännu ett enda bra spel till VR. Det bästa som finns är tech demos och indietitlar som snabbt blir tråkiga.

Muntergök! Efter att ha sett utvecklingen från DK1 till den stundande lanseringen av till exempel HTC Vive är jag övertygad om att virtual reality kommer att bli stort.

Inte ett enda spel? Redan nu är till exempel Elite Dangerous smått fantastiskt med DK2. Keep Talking and Nobody Explodes bevisar att VR kan vara väldigt socialt. Det finns en drös med högst färdiga titlar till Samsung Gear VR som är riktigt trevliga. Esper, Dead Secret och Solitaire Jester för att nämna några.

Har DK2 men inte testat Samsungs gear vr.

Det som behövs är trippel A titlar som är direkt skapade just för VR. Inte ett spel som är skapad för standard skärm i första hand med en VR funktion, för då blir det mest bara en gimmick likt 3D.

Men shit alltså , DCS,Project Cars,alien isolation,vanishing of ethan carter mf.l är alla spel som skapades för skärm i första hand men nu har VR stöd och Fyfan vad det är häftigt att lira dessa.
Så jag vet inte vad du surar över igentligen.

Medlem
Skrivet av gerald:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av gerald:
Skrivet av conthox:

Lustigt att Sony säger att Sony VR har fördelen mot konkurrenterna med "det stora utbudet" och kan lista ynka 9 spels om är officiellt klara med stöd, dessutom under hela 2016. Sedan kommer Rift med 30 spel redan i mars.

Ja det är såklart ett lögnaktigt säljsnack från sonys sida.
Inget klår utbudet på PC och ska vi räkna med tech demos , upplevelser och spel som ligger i early access stadie med VR support till PC så har ni och göra under lång tid framöver när era headset dimper ned i lådan.
Denna lista som artikeln handlar om ger tyvärt en ganska dålig bild av vad som finns att tillgå.

Va? PS VR ska enligt uppgifterna igår få cirka 50 spel innan året är slut, med ytterligare 110 under utveckling.

Ok, jag utgick ifrån er nyhet om det. Det är förvisso 50 spel, men bara 9 i listan över begräftade. Framför allt: Om Rift har 30 redan i mars, så kommer det vara långt fler än Sonys 50 innan året är slut. Och det där "under utveckling" är dels samma för alla, dels så vet man inte hur många av dem som verkligen blir klara med fullt stöd. Sonyns utspel om att de har så mycket större utbud är alltså bullcrap.

Båda sidorna snackar skit och ni båda sväljer allt med hull och hår.

Just nu finns det inte ännu ett enda bra spel till VR. Det bästa som finns är tech demos och indietitlar som snabbt blir tråkiga.

Muntergök! Efter att ha sett utvecklingen från DK1 till den stundande lanseringen av till exempel HTC Vive är jag övertygad om att virtual reality kommer att bli stort.

Inte ett enda spel? Redan nu är till exempel Elite Dangerous smått fantastiskt med DK2. Keep Talking and Nobody Explodes bevisar att VR kan vara väldigt socialt. Det finns en drös med högst färdiga titlar till Samsung Gear VR som är riktigt trevliga. Esper, Dead Secret och Solitaire Jester för att nämna några.

Har DK2 men inte testat Samsungs gear vr.

Det som behövs är trippel A titlar som är direkt skapade just för VR. Inte ett spel som är skapad för standard skärm i första hand med en VR funktion, för då blir det mest bara en gimmick likt 3D.

Men shit alltså , DCS,Project Cars,alien isolation,vanishing of ethan carter mf.l är alla spel som skapades för skärm i första hand men nu har VR stöd och Fyfan vad det är häftigt att lira dessa.
Så jag vet inte vad du surar över igentligen.

Men shit herregud asså.

Det finns en jävligt bra orsak varför en del av spelen du nämner är "intense", "moderate" och inte comfortable. Fundera på den...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av gerald:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av gerald:
Skrivet av conthox:

Lustigt att Sony säger att Sony VR har fördelen mot konkurrenterna med "det stora utbudet" och kan lista ynka 9 spels om är officiellt klara med stöd, dessutom under hela 2016. Sedan kommer Rift med 30 spel redan i mars.

Ja det är såklart ett lögnaktigt säljsnack från sonys sida.
Inget klår utbudet på PC och ska vi räkna med tech demos , upplevelser och spel som ligger i early access stadie med VR support till PC så har ni och göra under lång tid framöver när era headset dimper ned i lådan.
Denna lista som artikeln handlar om ger tyvärt en ganska dålig bild av vad som finns att tillgå.

Va? PS VR ska enligt uppgifterna igår få cirka 50 spel innan året är slut, med ytterligare 110 under utveckling.

Ok, jag utgick ifrån er nyhet om det. Det är förvisso 50 spel, men bara 9 i listan över begräftade. Framför allt: Om Rift har 30 redan i mars, så kommer det vara långt fler än Sonys 50 innan året är slut. Och det där "under utveckling" är dels samma för alla, dels så vet man inte hur många av dem som verkligen blir klara med fullt stöd. Sonyns utspel om att de har så mycket större utbud är alltså bullcrap.

Båda sidorna snackar skit och ni båda sväljer allt med hull och hår.

Just nu finns det inte ännu ett enda bra spel till VR. Det bästa som finns är tech demos och indietitlar som snabbt blir tråkiga.

Muntergök! Efter att ha sett utvecklingen från DK1 till den stundande lanseringen av till exempel HTC Vive är jag övertygad om att virtual reality kommer att bli stort.

Inte ett enda spel? Redan nu är till exempel Elite Dangerous smått fantastiskt med DK2. Keep Talking and Nobody Explodes bevisar att VR kan vara väldigt socialt. Det finns en drös med högst färdiga titlar till Samsung Gear VR som är riktigt trevliga. Esper, Dead Secret och Solitaire Jester för att nämna några.

Har DK2 men inte testat Samsungs gear vr.

Det som behövs är trippel A titlar som är direkt skapade just för VR. Inte ett spel som är skapad för standard skärm i första hand med en VR funktion, för då blir det mest bara en gimmick likt 3D.

Men shit alltså , DCS,Project Cars,alien isolation,vanishing of ethan carter mf.l är alla spel som skapades för skärm i första hand men nu har VR stöd och Fyfan vad det är häftigt att lira dessa.
Så jag vet inte vad du surar över igentligen.

Men shit herregud asså.

Det finns en jävligt bra orsak varför en del av spelen du nämner är "intense", "moderate" och inte comfortable. Fundera på den...

Helt individuellt , jag har inga problem med nån av dem.

Medlem
Skrivet av gerald:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av gerald:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av gerald:
Skrivet av conthox:

Lustigt att Sony säger att Sony VR har fördelen mot konkurrenterna med "det stora utbudet" och kan lista ynka 9 spels om är officiellt klara med stöd, dessutom under hela 2016. Sedan kommer Rift med 30 spel redan i mars.

Ja det är såklart ett lögnaktigt säljsnack från sonys sida.
Inget klår utbudet på PC och ska vi räkna med tech demos , upplevelser och spel som ligger i early access stadie med VR support till PC så har ni och göra under lång tid framöver när era headset dimper ned i lådan.
Denna lista som artikeln handlar om ger tyvärt en ganska dålig bild av vad som finns att tillgå.

Va? PS VR ska enligt uppgifterna igår få cirka 50 spel innan året är slut, med ytterligare 110 under utveckling.

Ok, jag utgick ifrån er nyhet om det. Det är förvisso 50 spel, men bara 9 i listan över begräftade. Framför allt: Om Rift har 30 redan i mars, så kommer det vara långt fler än Sonys 50 innan året är slut. Och det där "under utveckling" är dels samma för alla, dels så vet man inte hur många av dem som verkligen blir klara med fullt stöd. Sonyns utspel om att de har så mycket större utbud är alltså bullcrap.

Båda sidorna snackar skit och ni båda sväljer allt med hull och hår.

Just nu finns det inte ännu ett enda bra spel till VR. Det bästa som finns är tech demos och indietitlar som snabbt blir tråkiga.

Muntergök! Efter att ha sett utvecklingen från DK1 till den stundande lanseringen av till exempel HTC Vive är jag övertygad om att virtual reality kommer att bli stort.

Inte ett enda spel? Redan nu är till exempel Elite Dangerous smått fantastiskt med DK2. Keep Talking and Nobody Explodes bevisar att VR kan vara väldigt socialt. Det finns en drös med högst färdiga titlar till Samsung Gear VR som är riktigt trevliga. Esper, Dead Secret och Solitaire Jester för att nämna några.

Har DK2 men inte testat Samsungs gear vr.

Det som behövs är trippel A titlar som är direkt skapade just för VR. Inte ett spel som är skapad för standard skärm i första hand med en VR funktion, för då blir det mest bara en gimmick likt 3D.

Men shit alltså , DCS,Project Cars,alien isolation,vanishing of ethan carter mf.l är alla spel som skapades för skärm i första hand men nu har VR stöd och Fyfan vad det är häftigt att lira dessa.
Så jag vet inte vad du surar över igentligen.

Men shit herregud asså.

Det finns en jävligt bra orsak varför en del av spelen du nämner är "intense", "moderate" och inte comfortable. Fundera på den...

Helt individuellt , jag har inga problem med nån av dem.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Och med en custom DirectX-injektor så fungerar många andra spel, bl.a. Skyrim finfint i VR.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av gerald:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av gerald:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av gerald:
Skrivet av conthox:

Lustigt att Sony säger att Sony VR har fördelen mot konkurrenterna med "det stora utbudet" och kan lista ynka 9 spels om är officiellt klara med stöd, dessutom under hela 2016. Sedan kommer Rift med 30 spel redan i mars.

Ja det är såklart ett lögnaktigt säljsnack från sonys sida.
Inget klår utbudet på PC och ska vi räkna med tech demos , upplevelser och spel som ligger i early access stadie med VR support till PC så har ni och göra under lång tid framöver när era headset dimper ned i lådan.
Denna lista som artikeln handlar om ger tyvärt en ganska dålig bild av vad som finns att tillgå.

Va? PS VR ska enligt uppgifterna igår få cirka 50 spel innan året är slut, med ytterligare 110 under utveckling.

Ok, jag utgick ifrån er nyhet om det. Det är förvisso 50 spel, men bara 9 i listan över begräftade. Framför allt: Om Rift har 30 redan i mars, så kommer det vara långt fler än Sonys 50 innan året är slut. Och det där "under utveckling" är dels samma för alla, dels så vet man inte hur många av dem som verkligen blir klara med fullt stöd. Sonyns utspel om att de har så mycket större utbud är alltså bullcrap.

Båda sidorna snackar skit och ni båda sväljer allt med hull och hår.

Just nu finns det inte ännu ett enda bra spel till VR. Det bästa som finns är tech demos och indietitlar som snabbt blir tråkiga.

Muntergök! Efter att ha sett utvecklingen från DK1 till den stundande lanseringen av till exempel HTC Vive är jag övertygad om att virtual reality kommer att bli stort.

Inte ett enda spel? Redan nu är till exempel Elite Dangerous smått fantastiskt med DK2. Keep Talking and Nobody Explodes bevisar att VR kan vara väldigt socialt. Det finns en drös med högst färdiga titlar till Samsung Gear VR som är riktigt trevliga. Esper, Dead Secret och Solitaire Jester för att nämna några.

Har DK2 men inte testat Samsungs gear vr.

Det som behövs är trippel A titlar som är direkt skapade just för VR. Inte ett spel som är skapad för standard skärm i första hand med en VR funktion, för då blir det mest bara en gimmick likt 3D.

Men shit alltså , DCS,Project Cars,alien isolation,vanishing of ethan carter mf.l är alla spel som skapades för skärm i första hand men nu har VR stöd och Fyfan vad det är häftigt att lira dessa.
Så jag vet inte vad du surar över igentligen.

Men shit herregud asså.

Det finns en jävligt bra orsak varför en del av spelen du nämner är "intense", "moderate" och inte comfortable. Fundera på den...

Helt individuellt , jag har inga problem med nån av dem.

http://i.imgur.com/lfL0UvH.gif

Jaha ? Du lär inte få det lättare med eve valkyria även fast det utvecklat enbart för VR.
Så jag förstår inte vad du piper om, AAA schackVR ?.
Att nått är utvecklat för skärm i första hand gör det inte automatiskt till en dålig VR upplevelse.

Medlem
Skrivet av gerald:

Jaha ? Du lär inte få det lättare med eve valkyria även fast det utvecklat enbart för VR.
Så jag förstår inte vad du piper om, AAA schackVR ?.
Att nått är utvecklat för skärm i första hand gör det inte automatiskt till en dålig VR upplevelse.

Vad är det du har så svårt att förstå? Många av spelen du nämner är utvecklade för en skärm och inte för vr och därför inte skapar en behaglig vr upplevelse. Därför det står "intense" eller "moderate" istället för "comfortable".
Att du tycker om dåliga upplevelser och nöjer dig med en lägre standard betyder inte att det är ok.

Skrivet av skogsvilden:

Och med en custom DirectX-injektor så fungerar många andra spel, bl.a. Skyrim finfint i VR.

Problemet med Skyrim är att dom kör med z buffer. Hade gett ett mycket bättre 3D djup med stereoskopisk 3D rendering.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av gerald:

Jaha ? Du lär inte få det lättare med eve valkyria även fast det utvecklat enbart för VR.
Så jag förstår inte vad du piper om, AAA schackVR ?.
Att nått är utvecklat för skärm i första hand gör det inte automatiskt till en dålig VR upplevelse.

Vad är det du har så svårt att förstå? Många av spelen du nämner är utvecklade för en skärm och inte för vr och därför inte skapar en behaglig vr upplevelse. Därför det står "intense" eller "moderate" istället för "comfortable".
Att du tycker om dåliga upplevelser och nöjer dig med en lägre standard betyder inte att det är ok.

Skrivet av skogsvilden:

Och med en custom DirectX-injektor så fungerar många andra spel, bl.a. Skyrim finfint i VR.

Problemet med Skyrim är att dom kör med z buffer. Hade gett ett mycket bättre 3D djup med stereoskopisk 3D rendering.

Behaglighetsnivån är inte kopplad till om det utvecklat för skärm eller inte.
Ett racingspel utvecklat enbart för vr är lika obehagligt för DIG som project cars , en flygsim likaså och tamefan så gäller det även rollercoasters osv, de räknas inte som comfortable pga av den höga risken för åksjuka för nybörjare.
Jag tror inte du förstår vad obehaglighetsskalan betyder.

Medlem
Skrivet av gerald:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av gerald:

Jaha ? Du lär inte få det lättare med eve valkyria även fast det utvecklat enbart för VR.
Så jag förstår inte vad du piper om, AAA schackVR ?.
Att nått är utvecklat för skärm i första hand gör det inte automatiskt till en dålig VR upplevelse.

Vad är det du har så svårt att förstå? Många av spelen du nämner är utvecklade för en skärm och inte för vr och därför inte skapar en behaglig vr upplevelse. Därför det står "intense" eller "moderate" istället för "comfortable".
Att du tycker om dåliga upplevelser och nöjer dig med en lägre standard betyder inte att det är ok.

Skrivet av skogsvilden:

Och med en custom DirectX-injektor så fungerar många andra spel, bl.a. Skyrim finfint i VR.

Problemet med Skyrim är att dom kör med z buffer. Hade gett ett mycket bättre 3D djup med stereoskopisk 3D rendering.

Behaglighetsnivån är inte kopplad till om det utvecklat för skärm eller inte.
Ett racingspel utvecklat enbart för vr är lika obehagligt för DIG som project cars , en flygsim likaså och tamefan så gäller det även rollercoasters osv, de räknas inte som comfortable pga av den höga risken för åksjuka för nybörjare.
Jag tror inte du förstår vad obehaglighetsskalan betyder.

Klart det här betydelse. Ett spel optimerat för vr skulle aldrig släppas om det inte ger en bra och behaglig upplevelse.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av gerald:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av gerald:

Jaha ? Du lär inte få det lättare med eve valkyria även fast det utvecklat enbart för VR.
Så jag förstår inte vad du piper om, AAA schackVR ?.
Att nått är utvecklat för skärm i första hand gör det inte automatiskt till en dålig VR upplevelse.

Vad är det du har så svårt att förstå? Många av spelen du nämner är utvecklade för en skärm och inte för vr och därför inte skapar en behaglig vr upplevelse. Därför det står "intense" eller "moderate" istället för "comfortable".
Att du tycker om dåliga upplevelser och nöjer dig med en lägre standard betyder inte att det är ok.

Skrivet av skogsvilden:

Och med en custom DirectX-injektor så fungerar många andra spel, bl.a. Skyrim finfint i VR.

Problemet med Skyrim är att dom kör med z buffer. Hade gett ett mycket bättre 3D djup med stereoskopisk 3D rendering.

Behaglighetsnivån är inte kopplad till om det utvecklat för skärm eller inte.
Ett racingspel utvecklat enbart för vr är lika obehagligt för DIG som project cars , en flygsim likaså och tamefan så gäller det även rollercoasters osv, de räknas inte som comfortable pga av den höga risken för åksjuka för nybörjare.
Jag tror inte du förstår vad obehaglighetsskalan betyder.

Klart det här betydelse. Ett spel optimerat för vr skulle aldrig släppas om det inte ger en bra och behaglig upplevelse.

Har du du en Dk2 ????
Vad som är behagligt eller inte är helt individuellt och kopplat till spelkategori.
Vet inte vad du menar med VR optimering i detta sammanhang för du kan inte trolla bort den fysiska reaktionen av "obehag", menar du illamående??
Alla har en individuell toleransnivå och gemensamt för den största majoriteten av användare är att den är mkt låg i början (det är det comfortlevel skalan är till för)
Men du vänjer dig och tåligheten ökar och du kan snart spela de galnaste vr spelen utan problem (no limitsx2 t.ex).
Undantag finns, vissa kanske aldrig ökar sin tolerans medans andra tål vad som helst redan från start.

Har bara spelat ett spel för skärm som misslyckats med VR och det är dying light (cutscenes) å andra sidan är det dolt i koden och aldrig menat för slutanvändare att utnyttja.

1
Skriv svar