Sony avslöjar priset för det kompletta Playstation VR-paketet

Robot
Sony avslöjar priset för det kompletta Playstation VR-paketet

VR-headset, kamera och två stycken Move-kontroller - allt du behöver för Sonys virtuella verklighet.

#playstation-vr-world


Medlem
Sony avslöjar priset för det kompletta Playstation VR-paketet

Vibrerar dom där?

Medlem
Skrivet av Ziern:

Vibrerar dom där?

Now with two Sony Magic Wands, to spice up your gaming life!

Medlem
Skrivet av Ziern:

Vibrerar dom där?

Menar du Move kontrollerna? I så fall, ja.

Medlem

Vad är det för datum på det här paketet? Kommer det samtidigt som VR utan motionkontrollerna?

Annars verkar det rätt prisvärt då kameran går på ca 500kr.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

5000 kr är inte riktigt i nivå med konsolen på drygt 3000 kr.

Medlem
Skrivet av Stich:

5000 kr är inte riktigt i nivå med konsolen på drygt 3000 kr.

Fast priset för bara glasögonen är 399$ och när PS4:an släpptes kostade den 399$.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Stich:

5000 kr är inte riktigt i nivå med konsolen på drygt 3000 kr.

Fast priset för bara glasögonen är 399$ och när PS4:an släpptes kostade den 399$.

Förvisso sant, men VR funkar inte utan kameran och det är en extrem minoritet som har denna kamera. Det är ju lite som ett sälja en bil utan hjul

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Stich:

5000 kr är inte riktigt i nivå med konsolen på drygt 3000 kr.

Fast priset för bara glasögonen är 399$ och när PS4:an släpptes kostade den 399$.

Senast jag kollade så var 499 dollar typ 4000:- och inte 5000:- och jag köpte min PS4 för 4000:- när den släpptes. Tycker det är ett billigt pris med tanke på vad man får. PS Camera och 2 move kontrollers ligger på ca 1000:- bara det

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Stich:

5000 kr är inte riktigt i nivå med konsolen på drygt 3000 kr.

Fast priset för bara glasögonen är 399$ och när PS4:an släpptes kostade den 399$.

Senast jag kollade så var 499 dollar typ 4000:- och inte 5000:- och jag köpte min PS4 för 4000:- när den släpptes. Tycker det är ett billigt pris med tanke på vad man får. PS Camera och 2 move kontrollers ligger på ca 1000:- bara det

Viktigt att tänka på är att när det amerikanska priset annonseras så gör i regel alla företag så att dom annonserar utan skatt/moms just för att skatten är olika för olika delstater i USA. Sedan brukar i regel all som helst hårdvara som kommer från staterna säljas till högre kostnad i EU jämfört med vad den gör i USA.

Om jag villt får spekulera lite så tror jag att det slutgiltiga officiella priset för EU (skatt inräknad) kommer hamna på 599 euro, jag hoppas inte att det blir så - men det är inte omöjligt.

Medlem

Prisvärt paket.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
1
Skriv svar